Až o posledním březnovém víkendu začal při tradiční Cetelem Valašské Raly letošní ročník mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Na rychlostní zkoušky do okolí Valašského Meziříčí se vydal i hodně početný tým Sparrow.
Královskou třídou pro Sparrow Racing Team bývá tradičně N2, ve které se představují stájové Hondy Civic Vti. Velmi náročné povětrnostní podmínky, které v letošním roce na východě Moravy panovaly, udělaly z páteční etapy závodu doslova pneumatikovou loterii. Všichni tři týmoví jezdci zvolili pro první sekci zkoušek řezané slicky, což se posléze ukázalo jako špatná volba. Pro duhou sekci už měli všichni mokré pláště, do soubojů na oplátku vstoupil více či méně hustý déšť a mlha. S typicky aprílovým počasím si nejlépe poradil domácí offroadový specialista Jaroslav Pešl, který má v letošní sezóně v plánu starty v kompletním seriálu rallysprintů, kde bude patřit k největším favoritům. Naopak největší papíroví favorité třídy N2 Václav Dunovský a Jan Jakubec tentokráte zůstali díky počasí stranou. Lépe nakonec dopadl nakonec bronzový obhájce loňského titulu Václav Dunovský, bramoborová příčka zbyla na Jana Jakubce.
Po krátké odmlce jsme měli možnost vidět na českých tratích opět týmový Suzuki Ignis S1600. Za volant do něj usedl po roční pauze opět zlínská dvojice Milan Kneifel – Radim Strnad. I oni zvolili pro první sekci řezané slicky, což se ukázalo jako katastrofální volba. Pro poslední tři zkoušky první etapy pak využil, stejně jako zbytek startovního pole, pneumatiky do mokra a na časech to bylo znát. V závěru jej lehce zbrzdily problémy s alternátorem, které se podařilo v servisu opravit. Celkově vystoupení v okolí Valašského Meziříčí stačilo pro Kneifela na druhé místo ve třídě i skupině, což je výborný výchozí bod pro začátek sezóny. Dalším startem této posádky se Suzuki Ignis S1600 by měla být květnová Rallye Český Krumlov.
Po zimní pauze usedl do závodního Mitsubishi Lancer Evo IX také Petr Trnovec. I jemu nehrály do noty náročné podmínky v okolí Lešné i přehrady Bystřička, navíc se sžíval s novým spolujezdcem Miroslavem Staňkem. I přes tyto handicapy si Petr Trnovec nevedl vůbec špatně a v extrémně nabité konkurenci skončil na osmadcvacátém místě, když dokázal porazit i řadu mnohem zkušenějších pilotů. Velkým favoritem třídy N3 byl Egon Smékal, který si společně s Janem Mastacanem dělal při použití nové převodovky velké naděje na skvělé umístění. To se mu zpočátku i dařilo, na šestém rychlostním testu však sklouzl do příkopy a okolo nebyli diváci, kteří by jej dostali zpět na trať.
Po úvodní etapě se všechny posádky těšily na pěkné souboje na náročných sobotních zkouškách v okolí Štramberka. Bohužel, nehoda na úvodní rychlostní zkoušce ukončila soutěž. Je to obrovská tragédie a celý Sparrow Racing Team by rád vyjádřil upřímnou soustrast všem pozůstalým.
Sparrow Racing Team se představí opět již koncem příštího týdne na Mogul Šumava Rallye Klatovy. Do Hondy Civic Type R ve třídě N3 opět usedne Egon Smékal, do týmových Civiců Vti by měli usednout Václav Dunovský, Jan Jakubec, Dan Vladyka a nejspíš i Jiří Pertlíček jun. Rádi bychom touto cestou také apelovali na diváky automobilových soutěží, aby nehazardovali se svým životem a užívali si takový krásný sport, jakým rally bezesporu jsou, z bezpečných míst.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?