Až o posledním březnovém víkendu začal při tradiční Cetelem Valašské Raly letošní ročník mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Na rychlostní zkoušky do okolí Valašského Meziříčí se vydal i hodně početný tým Sparrow.
Královskou třídou pro Sparrow Racing Team bývá tradičně N2, ve které se představují stájové Hondy Civic Vti. Velmi náročné povětrnostní podmínky, které v letošním roce na východě Moravy panovaly, udělaly z páteční etapy závodu doslova pneumatikovou loterii. Všichni tři týmoví jezdci zvolili pro první sekci zkoušek řezané slicky, což se posléze ukázalo jako špatná volba. Pro duhou sekci už měli všichni mokré pláště, do soubojů na oplátku vstoupil více či méně hustý déšť a mlha. S typicky aprílovým počasím si nejlépe poradil domácí offroadový specialista Jaroslav Pešl, který má v letošní sezóně v plánu starty v kompletním seriálu rallysprintů, kde bude patřit k největším favoritům. Naopak největší papíroví favorité třídy N2 Václav Dunovský a Jan Jakubec tentokráte zůstali díky počasí stranou. Lépe nakonec dopadl nakonec bronzový obhájce loňského titulu Václav Dunovský, bramoborová příčka zbyla na Jana Jakubce.
Po krátké odmlce jsme měli možnost vidět na českých tratích opět týmový Suzuki Ignis S1600. Za volant do něj usedl po roční pauze opět zlínská dvojice Milan Kneifel – Radim Strnad. I oni zvolili pro první sekci řezané slicky, což se ukázalo jako katastrofální volba. Pro poslední tři zkoušky první etapy pak využil, stejně jako zbytek startovního pole, pneumatiky do mokra a na časech to bylo znát. V závěru jej lehce zbrzdily problémy s alternátorem, které se podařilo v servisu opravit. Celkově vystoupení v okolí Valašského Meziříčí stačilo pro Kneifela na druhé místo ve třídě i skupině, což je výborný výchozí bod pro začátek sezóny. Dalším startem této posádky se Suzuki Ignis S1600 by měla být květnová Rallye Český Krumlov.
Po zimní pauze usedl do závodního Mitsubishi Lancer Evo IX také Petr Trnovec. I jemu nehrály do noty náročné podmínky v okolí Lešné i přehrady Bystřička, navíc se sžíval s novým spolujezdcem Miroslavem Staňkem. I přes tyto handicapy si Petr Trnovec nevedl vůbec špatně a v extrémně nabité konkurenci skončil na osmadcvacátém místě, když dokázal porazit i řadu mnohem zkušenějších pilotů. Velkým favoritem třídy N3 byl Egon Smékal, který si společně s Janem Mastacanem dělal při použití nové převodovky velké naděje na skvělé umístění. To se mu zpočátku i dařilo, na šestém rychlostním testu však sklouzl do příkopy a okolo nebyli diváci, kteří by jej dostali zpět na trať.
Po úvodní etapě se všechny posádky těšily na pěkné souboje na náročných sobotních zkouškách v okolí Štramberka. Bohužel, nehoda na úvodní rychlostní zkoušce ukončila soutěž. Je to obrovská tragédie a celý Sparrow Racing Team by rád vyjádřil upřímnou soustrast všem pozůstalým.
Sparrow Racing Team se představí opět již koncem příštího týdne na Mogul Šumava Rallye Klatovy. Do Hondy Civic Type R ve třídě N3 opět usedne Egon Smékal, do týmových Civiců Vti by měli usednout Václav Dunovský, Jan Jakubec, Dan Vladyka a nejspíš i Jiří Pertlíček jun. Rádi bychom touto cestou také apelovali na diváky automobilových soutěží, aby nehazardovali se svým životem a užívali si takový krásný sport, jakým rally bezesporu jsou, z bezpečných míst.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?