Letošní Rallye Dakar byla v mnoha ohledech jiná než předchozí ročníky. Podle některých účastníků se jednalo dokonce o nejtěžší distanční závod historie. Jižní Amerika nabídla atraktivní podívanou, závodilo se od Atlantiku k Pacifiku a zpět, v Patagonii, Andách i poušti Atacama. Závodu se účastnila i rekordní česká účast.
Dvojice autorů Ladislav Lála a Petr Lusk prožila rallye na vlastní kůži aprostřednictvím původních kvalitních fotografií přímo z epicentra dění přinášíunikátní pohled do zákulisí rallye i na její první linii. Kniha přináší rovněžoriginální textovou část, která je prošpikována mnohdy dosud nepublikovanýmihistorkami českých účastníků.Ladislav Lála: "Jediné, co Rallye Dakar zaručí, je nejistota. Naším cílem bylo vydatknihu, která dokáže čtenáře doslova přenést do centra dění a umožní mu okusit chuť apoznat kouzlo fenoménu jménem Dakar."Petr Lusk: "Měl jsem možnost fotografovat rallye prakticky po celém světě, nicméněnic z toho se svou náročností nevyrovná Dakaru."Podporu projektu vyjádřila drtivá většina českých týmů, které se 8.4.2009 zúčastníjejího slavnostního pokřtění. Kniha bude distribuována prostřednictvím internetovýchstránek www.dakar2009.cz.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.