Na úvodním podniku „velkého“ mistráku, Valašské rally, se představil i Petr Hozák. Klatovský jezdec si však velké cíle před začátkem závodu nedával.
Důvod byl prostý: „Jedu v novém týmu, s novým autem, s novým spolujezdcem a po velmi dlouhé závodnické pauze. V Praze jsme se s WRC moc nesvezli, na začátku sezony 2008 jsme odjeli jen dva závody, takže poslední opravdové závodění jsem si užil na konci roku 2007, kdy jsme bojovali o titul ve sprintech,“ s úsměvem komentoval předstartovní prognózy Petr Hozák, který se na Valašsku představil s Mitsubishi Lancer EVO IX týmu Sherlog Racing a s novým spolujezdcem Jirkou Kulhanem.Páteční první etapa se ukázala pro mnohé posádky jako křest ohněm. Přímo brutální podmínky na trati pak o to horší měly posádky s vyššími startovními čísly, mezi které patřil i Petr Hozák díky absenci startů v loňském roce. Přesto počasí, kdy by psa nevyhnal, dvojici Hozák – Kulhan vůbec nevadilo a od úvodní erzety šla posádka špičkového lanceru neustále vzhůru. 13., 12., 11., 9., a 5. čas v absolutním pořadí - tak šly výsledky v prvních pěti rychlostních zkouškách za sebou. Na poslední páteční erzetě pak ještě posádka zaznamela desátý čas, což jí posunulo v obrovské konkurenci vozů S 2000 a dalších skvělých jezdců s eNky na skvělé 8. místo v průběžném pořadí. „Na to, že sedím v autě po dlouhé době, je to velmi dobré. Mám nového spolujezdce, je to na vodě, což pro vás diváky a fotografy musí být větší hrůza než pro nás. Totální spokojenost.“ Přesně taková byla slova jezdce v cíli úvodní etapy.
Sobotní ráno na tom bylo, co se týká počasí, o hodně lépe. Trať pomalu osychala, a tak bylo jasné, že po pátečním vraženém tempu na špici se ještě zrychlí. „Na sobotu jsem se velmi těšil. Jízda s autem na mokru byla fantastická, navíc jsme se v pátek teprve rozjížděli a jeli v klidu. Teprve ve druhé etapě jsem ale chtěl zkusit začít závodit. Na startu sedmičky jsem však nechal několik vteřin, ale i přes to to znamenalo sedmý čas, což bylo fantastické. Pak ale přišla ona nešťastná událost a bylo po všem. Je mi líto, co se stalo, ale pokud nebudou diváci rozumní, tak se prostě takové věci stávat budou. Jede se rychle a riziko opuštění trati je velké. Pokud si diváci stoupnou na vnějšek jakékoli zatáčky a ještě na nebo pod úroveň vozovky, jsou tam jako na terči. Chtěl bych tímto poprosit fanoušky, aby stáli pouze tam, kde mají. Opravdu to za to nestojí...“
A jaké jsou nejbližší plány Petra Hozáka? „Dalším závodem pro nás bude domácí Rally Šumava. Moc se na to těším, máme perfektní auto a navíc spolupráce s týmem Sherlog Racing je bezchybná. Patří jim velký dík, jsou to opravdu profesionálové na svém místě a velmi mi můj návrat do rally svým přístupem usnadnili. S tímto týmem máme v plánu jet celou sezonu velkého mistráku a chceme se ještě zúčastnit i sprintů. V současné době stále probíhají jednání, na základě kterých se rozhodne, kde a s čím se ukážeme. Hodně nás zasáhl Pražský Rallysprint, ale nevzdáváme se. Kdybychom ale měli startovat ve sprintech s WRC, tak jsme již rozhodnuti, že s S9, se kterou jsme jeli v Praze, to nebude. Korda Racing v současné době pořídil tovární Subaru Impreza WRC S12B, která má odjeto pouze 4 závody MS, a právě toto auto by připadalo v úvahu,“ naznačil další kroky jezdec týmu Pubblicita Racing.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?