Na úvodním podniku „velkého“ mistráku, Valašské rally, se představil i Petr Hozák. Klatovský jezdec si však velké cíle před začátkem závodu nedával.
Důvod byl prostý: „Jedu v novém týmu, s novým autem, s novým spolujezdcem a po velmi dlouhé závodnické pauze. V Praze jsme se s WRC moc nesvezli, na začátku sezony 2008 jsme odjeli jen dva závody, takže poslední opravdové závodění jsem si užil na konci roku 2007, kdy jsme bojovali o titul ve sprintech,“ s úsměvem komentoval předstartovní prognózy Petr Hozák, který se na Valašsku představil s Mitsubishi Lancer EVO IX týmu Sherlog Racing a s novým spolujezdcem Jirkou Kulhanem.Páteční první etapa se ukázala pro mnohé posádky jako křest ohněm. Přímo brutální podmínky na trati pak o to horší měly posádky s vyššími startovními čísly, mezi které patřil i Petr Hozák díky absenci startů v loňském roce. Přesto počasí, kdy by psa nevyhnal, dvojici Hozák – Kulhan vůbec nevadilo a od úvodní erzety šla posádka špičkového lanceru neustále vzhůru. 13., 12., 11., 9., a 5. čas v absolutním pořadí - tak šly výsledky v prvních pěti rychlostních zkouškách za sebou. Na poslední páteční erzetě pak ještě posádka zaznamela desátý čas, což jí posunulo v obrovské konkurenci vozů S 2000 a dalších skvělých jezdců s eNky na skvělé 8. místo v průběžném pořadí. „Na to, že sedím v autě po dlouhé době, je to velmi dobré. Mám nového spolujezdce, je to na vodě, což pro vás diváky a fotografy musí být větší hrůza než pro nás. Totální spokojenost.“ Přesně taková byla slova jezdce v cíli úvodní etapy.
Sobotní ráno na tom bylo, co se týká počasí, o hodně lépe. Trať pomalu osychala, a tak bylo jasné, že po pátečním vraženém tempu na špici se ještě zrychlí. „Na sobotu jsem se velmi těšil. Jízda s autem na mokru byla fantastická, navíc jsme se v pátek teprve rozjížděli a jeli v klidu. Teprve ve druhé etapě jsem ale chtěl zkusit začít závodit. Na startu sedmičky jsem však nechal několik vteřin, ale i přes to to znamenalo sedmý čas, což bylo fantastické. Pak ale přišla ona nešťastná událost a bylo po všem. Je mi líto, co se stalo, ale pokud nebudou diváci rozumní, tak se prostě takové věci stávat budou. Jede se rychle a riziko opuštění trati je velké. Pokud si diváci stoupnou na vnějšek jakékoli zatáčky a ještě na nebo pod úroveň vozovky, jsou tam jako na terči. Chtěl bych tímto poprosit fanoušky, aby stáli pouze tam, kde mají. Opravdu to za to nestojí...“
A jaké jsou nejbližší plány Petra Hozáka? „Dalším závodem pro nás bude domácí Rally Šumava. Moc se na to těším, máme perfektní auto a navíc spolupráce s týmem Sherlog Racing je bezchybná. Patří jim velký dík, jsou to opravdu profesionálové na svém místě a velmi mi můj návrat do rally svým přístupem usnadnili. S tímto týmem máme v plánu jet celou sezonu velkého mistráku a chceme se ještě zúčastnit i sprintů. V současné době stále probíhají jednání, na základě kterých se rozhodne, kde a s čím se ukážeme. Hodně nás zasáhl Pražský Rallysprint, ale nevzdáváme se. Kdybychom ale měli startovat ve sprintech s WRC, tak jsme již rozhodnuti, že s S9, se kterou jsme jeli v Praze, to nebude. Korda Racing v současné době pořídil tovární Subaru Impreza WRC S12B, která má odjeto pouze 4 závody MS, a právě toto auto by připadalo v úvahu,“ naznačil další kroky jezdec týmu Pubblicita Racing.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?