Na úvodním podniku „velkého“ mistráku, Valašské rally, se představil i Petr Hozák. Klatovský jezdec si však velké cíle před začátkem závodu nedával.
Důvod byl prostý: „Jedu v novém týmu, s novým autem, s novým spolujezdcem a po velmi dlouhé závodnické pauze. V Praze jsme se s WRC moc nesvezli, na začátku sezony 2008 jsme odjeli jen dva závody, takže poslední opravdové závodění jsem si užil na konci roku 2007, kdy jsme bojovali o titul ve sprintech,“ s úsměvem komentoval předstartovní prognózy Petr Hozák, který se na Valašsku představil s Mitsubishi Lancer EVO IX týmu Sherlog Racing a s novým spolujezdcem Jirkou Kulhanem.Páteční první etapa se ukázala pro mnohé posádky jako křest ohněm. Přímo brutální podmínky na trati pak o to horší měly posádky s vyššími startovními čísly, mezi které patřil i Petr Hozák díky absenci startů v loňském roce. Přesto počasí, kdy by psa nevyhnal, dvojici Hozák – Kulhan vůbec nevadilo a od úvodní erzety šla posádka špičkového lanceru neustále vzhůru. 13., 12., 11., 9., a 5. čas v absolutním pořadí - tak šly výsledky v prvních pěti rychlostních zkouškách za sebou. Na poslední páteční erzetě pak ještě posádka zaznamela desátý čas, což jí posunulo v obrovské konkurenci vozů S 2000 a dalších skvělých jezdců s eNky na skvělé 8. místo v průběžném pořadí. „Na to, že sedím v autě po dlouhé době, je to velmi dobré. Mám nového spolujezdce, je to na vodě, což pro vás diváky a fotografy musí být větší hrůza než pro nás. Totální spokojenost.“ Přesně taková byla slova jezdce v cíli úvodní etapy.
Sobotní ráno na tom bylo, co se týká počasí, o hodně lépe. Trať pomalu osychala, a tak bylo jasné, že po pátečním vraženém tempu na špici se ještě zrychlí. „Na sobotu jsem se velmi těšil. Jízda s autem na mokru byla fantastická, navíc jsme se v pátek teprve rozjížděli a jeli v klidu. Teprve ve druhé etapě jsem ale chtěl zkusit začít závodit. Na startu sedmičky jsem však nechal několik vteřin, ale i přes to to znamenalo sedmý čas, což bylo fantastické. Pak ale přišla ona nešťastná událost a bylo po všem. Je mi líto, co se stalo, ale pokud nebudou diváci rozumní, tak se prostě takové věci stávat budou. Jede se rychle a riziko opuštění trati je velké. Pokud si diváci stoupnou na vnějšek jakékoli zatáčky a ještě na nebo pod úroveň vozovky, jsou tam jako na terči. Chtěl bych tímto poprosit fanoušky, aby stáli pouze tam, kde mají. Opravdu to za to nestojí...“
A jaké jsou nejbližší plány Petra Hozáka? „Dalším závodem pro nás bude domácí Rally Šumava. Moc se na to těším, máme perfektní auto a navíc spolupráce s týmem Sherlog Racing je bezchybná. Patří jim velký dík, jsou to opravdu profesionálové na svém místě a velmi mi můj návrat do rally svým přístupem usnadnili. S tímto týmem máme v plánu jet celou sezonu velkého mistráku a chceme se ještě zúčastnit i sprintů. V současné době stále probíhají jednání, na základě kterých se rozhodne, kde a s čím se ukážeme. Hodně nás zasáhl Pražský Rallysprint, ale nevzdáváme se. Kdybychom ale měli startovat ve sprintech s WRC, tak jsme již rozhodnuti, že s S9, se kterou jsme jeli v Praze, to nebude. Korda Racing v současné době pořídil tovární Subaru Impreza WRC S12B, která má odjeto pouze 4 závody MS, a právě toto auto by připadalo v úvahu,“ naznačil další kroky jezdec týmu Pubblicita Racing.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?