Tragická ztráta tří životů na Valašské rally zasáhla i členy Seznam.cz rally Teamu. Rozhodli se proto podpořit kampaň 4P zaměřenou na prevenci podobných smutných událostí při motoristických podnicích.
Pocity všech členů Seznam.cz Rally Teamu shrnul manažer Radek Majer:
„Nebyla to povedená soutěž ze dvou důvodů. Tím prvním a nejméně podstatným byl výkon našich jezdců. Na autě Slávy Ducháčka praskla poloosa hned na startu první rychlostní zkoušky. Pořadí Karla Trněného výrazně ovlivnila jízda na defektu, kdy na prázdné pneumatice musel absolvovat podstatnou část rychlostní zkoušky.
Ve stínu ztráty tří lidských životů, které naprosto zbytečně vyhasly na sedmé rychlostní zkoušce, byly problémy našich posádek naprosto podružné. Za celý Seznam.cz rally Team vyjadřuji hlubokou a upřímnou soustrast pozůstalým a všechny diváky vyzývám k tomu, aby vždy v první řadě pamatovali na svou bezpečnost.
V současné době společně s našimi partnery TOMKET, s.r.o. a OTOMOTO.CZ hledáme možnosti, jak co nejúčinněji informovat o tom, jak podobným neštěstím předcházet a jak podpořit zahájenou kampaň 4P, s cílem učinit automobilové soutěže bezpečnějším sportem, který bude svým fanouškům opět přinášet radost a ne smutek a tragédie.“
Foto: Rober Balcar, Martin Trdla
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?