Seznam.cz Rally Team vstoupí na Valašské rally do své druhé soutěžní sezóny. Podobně jako minulý rok budou sestavu pro podniky MMČR tvořit posádky Sláva Ducháček – Petr Dufek a Karel Trněný – Václav Pritzl. Obě posádky budou startovat s osvědčenými vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
Seznam.cz Rally Team vstupuje do své druhé sezóny
Seznam.cz Rally Team vstoupí na Valašské rally do své druhé soutěžní sezóny. Podobně jako minulý rok budou sestavu pro podniky MMČR tvořit posádky Sláva Ducháček – Petr Dufek a Karel Trněný – Václav Pritzl. Obě posádky budou startovat s osvědčenými vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
Do úvodní soutěže letošní sezóny vstupuje Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery TOMKET s.r.o. a Aukro s.r.o., se stejnou jezdeckou sestavou, jako v minulém roce. Za volanty vyzkoušených spolehlivých a rychlých vozů Mitsubishi Lancer EVO IX opět usednou Sláva Ducháček a Karel Trněný. Na sedadlech spolujezdců je doplní tradiční zkušení „mitfárové“ Petr Dufek a Václav Pritzl.
Sláva s Petrem si na Valašce minulý rok odbyli svou premiéru ve dvoudenních soutěžích. V průběhu sezóny se pak věnovali hlavně rallysprintům, kde se stali jedinou posádkou bodující ve všech devíti soutěžích a vybojovali konečné osmé místo. Letos mají v plánu starty v mezinárodním šampionátu a na Slávovi bude navíc opět ležet hlavní tíha technické přípravy obou týmových vozů Mitsubishi Lancer EVO IX.
„Minulý rok byl pro nás hlavně poznávací. Přešli jsme na nová auta a na každé soutěži jsme se učili, jak ho správně nastavit, jaká pneu jsou nejlepší a jak s autem zacházet. Naše síla byla a věřím, že i letos bude, ve spolehlivosti. Máme ale ještě rezervy ve využití všech schopností auta, proto volíme dvoudenní soutěže, kde díky délce hraje spolehlivost větší roli. Letos bychom už chtěli i více závodit a mým cílem je dojíždět v první desítce. To ale neplatí pro Valašku. V konkurenci, jaká nás tam čeká, budu považovat za velký úspěch jakýkoli zisk bodovaného umístění. Od Pražského sprintu jsem v autě neseděl a první test nás čeká až tento týden. Velkou otázkou bude i počasí na Valašsku. Předpovědi nevylučují ani sníh. Nevadil by mi, ale dal bych přednost souvislé vrstvě, před střídáním povrchů,“ řekl Sláva, který se již po měsících strávených v dílně těší za soutěžní volant a pěkné svezení.
Karel Trněný si během nedávné dovolené užíval čtyřkolové Daihatsu, ale to se se špičkovým Lancerem nedá srovnávat, takže i on se na Valašsko těší. Zimní přestávku věnoval jednak přípravě, ale i firemním záležitostem, které by jinak musel řešit v průběhu sezóny na úkor závodních starostí. Absolvoval i operaci očí a tak se nemůže dočkat nočních erzet, kde dosud kvůli brýlím cítil nevýhodu oproti svým soupeřům.
„Jsem rád, že Seznam.cz Rally Team opět projevil zájem o spolupráci. Domluvili jsme se na celé sezoně. Letos se chci závodění věnovat naplno, bez dlouhých přestávek, jako minulý rok. Na loňské Šumavě a na Barumce, jsme se docela dobře svezli, tak bychom to rádi letos zopakovali v celé sezoně. Co se konkurence týče, bude to letos docela mazec. A cíle? Aby nás to zase všechno bavilo…“ dodal Karel, který je i v letošním roce zařazen mezi držitele priority ASN.
Organizační zabezpečení Seznam.cz Rally Teamu má opět na starosti manažer Radek Majer. Ani on během zimy nezahálel. „V minulém roce se nám podařilo vytvořit zcela nový tým s fungujícím technickým zázemím a slušným finančním zabezpečením. Pro letošní sezonu máme i díky novým týmovým partnerům po technické, finanční i jezdecké stránce kompletně zajištěny starty v MMČR i MČR. V současnosti probíhají jednání s jezdci o startech v rallysprintech. I zde bychom rádi nasazovali obě naše auta. O jezdeckém obsazení zatím jednáme a mohu jen prozradit, že bychom rádi promlouvali do pořadí na příčkách nejvyšších. Všichni se již těšíme na první ostrý start nové sezony a věříme, že se nám podaří navázat na loňské výsledky a posunout ty letošní ještě o kousek výš.“
Foto: Rallyzone.cz / Martin Trdla
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?