Seznam.cz Rally Team vstoupí na Valašské rally do své druhé soutěžní sezóny. Podobně jako minulý rok budou sestavu pro podniky MMČR tvořit posádky Sláva Ducháček – Petr Dufek a Karel Trněný – Václav Pritzl. Obě posádky budou startovat s osvědčenými vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
Seznam.cz Rally Team vstupuje do své druhé sezóny
Seznam.cz Rally Team vstoupí na Valašské rally do své druhé soutěžní sezóny. Podobně jako minulý rok budou sestavu pro podniky MMČR tvořit posádky Sláva Ducháček – Petr Dufek a Karel Trněný – Václav Pritzl. Obě posádky budou startovat s osvědčenými vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
Do úvodní soutěže letošní sezóny vstupuje Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery TOMKET s.r.o. a Aukro s.r.o., se stejnou jezdeckou sestavou, jako v minulém roce. Za volanty vyzkoušených spolehlivých a rychlých vozů Mitsubishi Lancer EVO IX opět usednou Sláva Ducháček a Karel Trněný. Na sedadlech spolujezdců je doplní tradiční zkušení „mitfárové“ Petr Dufek a Václav Pritzl.
Sláva s Petrem si na Valašce minulý rok odbyli svou premiéru ve dvoudenních soutěžích. V průběhu sezóny se pak věnovali hlavně rallysprintům, kde se stali jedinou posádkou bodující ve všech devíti soutěžích a vybojovali konečné osmé místo. Letos mají v plánu starty v mezinárodním šampionátu a na Slávovi bude navíc opět ležet hlavní tíha technické přípravy obou týmových vozů Mitsubishi Lancer EVO IX.
„Minulý rok byl pro nás hlavně poznávací. Přešli jsme na nová auta a na každé soutěži jsme se učili, jak ho správně nastavit, jaká pneu jsou nejlepší a jak s autem zacházet. Naše síla byla a věřím, že i letos bude, ve spolehlivosti. Máme ale ještě rezervy ve využití všech schopností auta, proto volíme dvoudenní soutěže, kde díky délce hraje spolehlivost větší roli. Letos bychom už chtěli i více závodit a mým cílem je dojíždět v první desítce. To ale neplatí pro Valašku. V konkurenci, jaká nás tam čeká, budu považovat za velký úspěch jakýkoli zisk bodovaného umístění. Od Pražského sprintu jsem v autě neseděl a první test nás čeká až tento týden. Velkou otázkou bude i počasí na Valašsku. Předpovědi nevylučují ani sníh. Nevadil by mi, ale dal bych přednost souvislé vrstvě, před střídáním povrchů,“ řekl Sláva, který se již po měsících strávených v dílně těší za soutěžní volant a pěkné svezení.
Karel Trněný si během nedávné dovolené užíval čtyřkolové Daihatsu, ale to se se špičkovým Lancerem nedá srovnávat, takže i on se na Valašsko těší. Zimní přestávku věnoval jednak přípravě, ale i firemním záležitostem, které by jinak musel řešit v průběhu sezóny na úkor závodních starostí. Absolvoval i operaci očí a tak se nemůže dočkat nočních erzet, kde dosud kvůli brýlím cítil nevýhodu oproti svým soupeřům.
„Jsem rád, že Seznam.cz Rally Team opět projevil zájem o spolupráci. Domluvili jsme se na celé sezoně. Letos se chci závodění věnovat naplno, bez dlouhých přestávek, jako minulý rok. Na loňské Šumavě a na Barumce, jsme se docela dobře svezli, tak bychom to rádi letos zopakovali v celé sezoně. Co se konkurence týče, bude to letos docela mazec. A cíle? Aby nás to zase všechno bavilo…“ dodal Karel, který je i v letošním roce zařazen mezi držitele priority ASN.
Organizační zabezpečení Seznam.cz Rally Teamu má opět na starosti manažer Radek Majer. Ani on během zimy nezahálel. „V minulém roce se nám podařilo vytvořit zcela nový tým s fungujícím technickým zázemím a slušným finančním zabezpečením. Pro letošní sezonu máme i díky novým týmovým partnerům po technické, finanční i jezdecké stránce kompletně zajištěny starty v MMČR i MČR. V současnosti probíhají jednání s jezdci o startech v rallysprintech. I zde bychom rádi nasazovali obě naše auta. O jezdeckém obsazení zatím jednáme a mohu jen prozradit, že bychom rádi promlouvali do pořadí na příčkách nejvyšších. Všichni se již těšíme na první ostrý start nové sezony a věříme, že se nám podaří navázat na loňské výsledky a posunout ty letošní ještě o kousek výš.“
Foto: Rallyzone.cz / Martin Trdla
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.