Seznam.cz Rally Team vstoupí na Valašské rally do své druhé soutěžní sezóny. Podobně jako minulý rok budou sestavu pro podniky MMČR tvořit posádky Sláva Ducháček – Petr Dufek a Karel Trněný – Václav Pritzl. Obě posádky budou startovat s osvědčenými vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
Seznam.cz Rally Team vstupuje do své druhé sezóny
Seznam.cz Rally Team vstoupí na Valašské rally do své druhé soutěžní sezóny. Podobně jako minulý rok budou sestavu pro podniky MMČR tvořit posádky Sláva Ducháček – Petr Dufek a Karel Trněný – Václav Pritzl. Obě posádky budou startovat s osvědčenými vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
Do úvodní soutěže letošní sezóny vstupuje Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery TOMKET s.r.o. a Aukro s.r.o., se stejnou jezdeckou sestavou, jako v minulém roce. Za volanty vyzkoušených spolehlivých a rychlých vozů Mitsubishi Lancer EVO IX opět usednou Sláva Ducháček a Karel Trněný. Na sedadlech spolujezdců je doplní tradiční zkušení „mitfárové“ Petr Dufek a Václav Pritzl.
Sláva s Petrem si na Valašce minulý rok odbyli svou premiéru ve dvoudenních soutěžích. V průběhu sezóny se pak věnovali hlavně rallysprintům, kde se stali jedinou posádkou bodující ve všech devíti soutěžích a vybojovali konečné osmé místo. Letos mají v plánu starty v mezinárodním šampionátu a na Slávovi bude navíc opět ležet hlavní tíha technické přípravy obou týmových vozů Mitsubishi Lancer EVO IX.
„Minulý rok byl pro nás hlavně poznávací. Přešli jsme na nová auta a na každé soutěži jsme se učili, jak ho správně nastavit, jaká pneu jsou nejlepší a jak s autem zacházet. Naše síla byla a věřím, že i letos bude, ve spolehlivosti. Máme ale ještě rezervy ve využití všech schopností auta, proto volíme dvoudenní soutěže, kde díky délce hraje spolehlivost větší roli. Letos bychom už chtěli i více závodit a mým cílem je dojíždět v první desítce. To ale neplatí pro Valašku. V konkurenci, jaká nás tam čeká, budu považovat za velký úspěch jakýkoli zisk bodovaného umístění. Od Pražského sprintu jsem v autě neseděl a první test nás čeká až tento týden. Velkou otázkou bude i počasí na Valašsku. Předpovědi nevylučují ani sníh. Nevadil by mi, ale dal bych přednost souvislé vrstvě, před střídáním povrchů,“ řekl Sláva, který se již po měsících strávených v dílně těší za soutěžní volant a pěkné svezení.
Karel Trněný si během nedávné dovolené užíval čtyřkolové Daihatsu, ale to se se špičkovým Lancerem nedá srovnávat, takže i on se na Valašsko těší. Zimní přestávku věnoval jednak přípravě, ale i firemním záležitostem, které by jinak musel řešit v průběhu sezóny na úkor závodních starostí. Absolvoval i operaci očí a tak se nemůže dočkat nočních erzet, kde dosud kvůli brýlím cítil nevýhodu oproti svým soupeřům.
„Jsem rád, že Seznam.cz Rally Team opět projevil zájem o spolupráci. Domluvili jsme se na celé sezoně. Letos se chci závodění věnovat naplno, bez dlouhých přestávek, jako minulý rok. Na loňské Šumavě a na Barumce, jsme se docela dobře svezli, tak bychom to rádi letos zopakovali v celé sezoně. Co se konkurence týče, bude to letos docela mazec. A cíle? Aby nás to zase všechno bavilo…“ dodal Karel, který je i v letošním roce zařazen mezi držitele priority ASN.
Organizační zabezpečení Seznam.cz Rally Teamu má opět na starosti manažer Radek Majer. Ani on během zimy nezahálel. „V minulém roce se nám podařilo vytvořit zcela nový tým s fungujícím technickým zázemím a slušným finančním zabezpečením. Pro letošní sezonu máme i díky novým týmovým partnerům po technické, finanční i jezdecké stránce kompletně zajištěny starty v MMČR i MČR. V současnosti probíhají jednání s jezdci o startech v rallysprintech. I zde bychom rádi nasazovali obě naše auta. O jezdeckém obsazení zatím jednáme a mohu jen prozradit, že bychom rádi promlouvali do pořadí na příčkách nejvyšších. Všichni se již těšíme na první ostrý start nové sezony a věříme, že se nám podaří navázat na loňské výsledky a posunout ty letošní ještě o kousek výš.“
Foto: Rallyzone.cz / Martin Trdla
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.