Seznam.cz Rally Team vstoupí na Valašské rally do své druhé soutěžní sezóny. Podobně jako minulý rok budou sestavu pro podniky MMČR tvořit posádky Sláva Ducháček – Petr Dufek a Karel Trněný – Václav Pritzl. Obě posádky budou startovat s osvědčenými vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
Seznam.cz Rally Team vstupuje do své druhé sezóny
Seznam.cz Rally Team vstoupí na Valašské rally do své druhé soutěžní sezóny. Podobně jako minulý rok budou sestavu pro podniky MMČR tvořit posádky Sláva Ducháček – Petr Dufek a Karel Trněný – Václav Pritzl. Obě posádky budou startovat s osvědčenými vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
Do úvodní soutěže letošní sezóny vstupuje Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery TOMKET s.r.o. a Aukro s.r.o., se stejnou jezdeckou sestavou, jako v minulém roce. Za volanty vyzkoušených spolehlivých a rychlých vozů Mitsubishi Lancer EVO IX opět usednou Sláva Ducháček a Karel Trněný. Na sedadlech spolujezdců je doplní tradiční zkušení „mitfárové“ Petr Dufek a Václav Pritzl.
Sláva s Petrem si na Valašce minulý rok odbyli svou premiéru ve dvoudenních soutěžích. V průběhu sezóny se pak věnovali hlavně rallysprintům, kde se stali jedinou posádkou bodující ve všech devíti soutěžích a vybojovali konečné osmé místo. Letos mají v plánu starty v mezinárodním šampionátu a na Slávovi bude navíc opět ležet hlavní tíha technické přípravy obou týmových vozů Mitsubishi Lancer EVO IX.
„Minulý rok byl pro nás hlavně poznávací. Přešli jsme na nová auta a na každé soutěži jsme se učili, jak ho správně nastavit, jaká pneu jsou nejlepší a jak s autem zacházet. Naše síla byla a věřím, že i letos bude, ve spolehlivosti. Máme ale ještě rezervy ve využití všech schopností auta, proto volíme dvoudenní soutěže, kde díky délce hraje spolehlivost větší roli. Letos bychom už chtěli i více závodit a mým cílem je dojíždět v první desítce. To ale neplatí pro Valašku. V konkurenci, jaká nás tam čeká, budu považovat za velký úspěch jakýkoli zisk bodovaného umístění. Od Pražského sprintu jsem v autě neseděl a první test nás čeká až tento týden. Velkou otázkou bude i počasí na Valašsku. Předpovědi nevylučují ani sníh. Nevadil by mi, ale dal bych přednost souvislé vrstvě, před střídáním povrchů,“ řekl Sláva, který se již po měsících strávených v dílně těší za soutěžní volant a pěkné svezení.
Karel Trněný si během nedávné dovolené užíval čtyřkolové Daihatsu, ale to se se špičkovým Lancerem nedá srovnávat, takže i on se na Valašsko těší. Zimní přestávku věnoval jednak přípravě, ale i firemním záležitostem, které by jinak musel řešit v průběhu sezóny na úkor závodních starostí. Absolvoval i operaci očí a tak se nemůže dočkat nočních erzet, kde dosud kvůli brýlím cítil nevýhodu oproti svým soupeřům.
„Jsem rád, že Seznam.cz Rally Team opět projevil zájem o spolupráci. Domluvili jsme se na celé sezoně. Letos se chci závodění věnovat naplno, bez dlouhých přestávek, jako minulý rok. Na loňské Šumavě a na Barumce, jsme se docela dobře svezli, tak bychom to rádi letos zopakovali v celé sezoně. Co se konkurence týče, bude to letos docela mazec. A cíle? Aby nás to zase všechno bavilo…“ dodal Karel, který je i v letošním roce zařazen mezi držitele priority ASN.
Organizační zabezpečení Seznam.cz Rally Teamu má opět na starosti manažer Radek Majer. Ani on během zimy nezahálel. „V minulém roce se nám podařilo vytvořit zcela nový tým s fungujícím technickým zázemím a slušným finančním zabezpečením. Pro letošní sezonu máme i díky novým týmovým partnerům po technické, finanční i jezdecké stránce kompletně zajištěny starty v MMČR i MČR. V současnosti probíhají jednání s jezdci o startech v rallysprintech. I zde bychom rádi nasazovali obě naše auta. O jezdeckém obsazení zatím jednáme a mohu jen prozradit, že bychom rádi promlouvali do pořadí na příčkách nejvyšších. Všichni se již těšíme na první ostrý start nové sezony a věříme, že se nám podaří navázat na loňské výsledky a posunout ty letošní ještě o kousek výš.“
Foto: Rallyzone.cz / Martin Trdla
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?