Ani šestá etapa nepřinesla pro Loprais Tatra team normální průběh. Zapadnutí do soliska znamenalo časovou ztrátu na nejrychlejší, ale vzhledem k vysoké obtížnosti etapy i strmý vzestup v celkovém pořadí až na 12. místo.
Příležitostí napravit smůlovatý průběh první poloviny dakarské rallye se povážlivě krátí a přesouvají se do poloviny druhé, pořadateli otevřeně označované jako vysoce obtížná a ozhodující. Poté, co byly poslední dvě speciálky zkráceny od druhého kontrolního bodu, pořadatelé jen pro kamiony zrušili sedmou speciálku a všichni se tedy do Chile přesunou výhradně asistenční trasou. Vzhledem k vysoké obtížnosti dunových úseků posledních dvou etap pořadatelé zaznamenali vysoký počet vozidel, která jsou do rána ještě na trati a rozhodli se jim dát příležitost ztrátu dohnat."Ani trochu z toho nemám radost, přijel jsem závodit, sedmá speciálka v sobě měla stokilometrový úsek dunovými poli, na což jsem se těšil, neboť na rozdíl od ostatních v dunách umíme jezdit a mohli jsme si znovu výrazně polepšit po ztrátách minulých dnů. Je pravda, že ještě před třemi dny jsme byli skoro padesátí a teď jsme dvanáctí, ale chceme se zlepšovat dál, technické potíže jsou snad už minulostí," komentuje situaci Aleš Loprais.Šestá etapa s cíle v Mendoze byla, jak již řečeno, zkrácena do druhého kontrolního bodu. Zejména úvodních 70 kilometrů v dunách (stejná oblast jako den předem) bylo hodnoceno jako velmi obtížných. Už před dunovištěm pohřbil veškeré naděje poslední dakarský vítěz Hans Stacey, kterému praskl kardan, když zapadl do soliska. Celý jeho tým tak veškerou podporu soustředí na Franze Echtera. Alešovi se v dunách dařilo a CP1 projel se ztrátou 4 minuty na Gerarda de Rooye.Znovu však přišla smůla na nenadálé události. Dvacet kilometrů před cílem v plné rychlosti Alešova Tatra zapadla až po kabinu do soliska poté, co se pod ní probořila suchá krusta, jež předtím udržela průjezd de Rooye i obou Kamazů.Z bahenní pasti se Aleš dostal jen díky spojené pomoci posádek Tomáše Tomečka a Marka Spáčila. "Tomáš s Markem zastavili za soliskem, natáhli jsme lano a na druhý pokus jsme Tatru dostali ven. Předtím jsme se dohodli na tom, že spojenými silami vysvobodíme ještě zapadlou Tatru Andrého Azeveda, který mezitím zapadl o 500 metrů zpět. Už mu pomáhal jeden z rychlých doprovodů týmu VW, ale při vysvobozování zapadl i on, tak jsme nakonec vytáhli jeho. Je jasné, že bez pomoci druhého kamionu se kamion sám ze soliska nedostane," řekl v cíli Aleš Loprais.Loprais Tatra Team tímto děkuje posádkám Tomáše Tomečka a Marka Spáčila za ochotnou a kolegiální pomoc při vyprošťování.Do cíle dojeli Loprais, Spáčil Tomeček i Azevedo prakticky v jeden moment, téměř dvě hodiny za dvojicí Kamazů. Která trať prolétla elegantně a ve velkém stylu a předvedla jeden z nejlepších výkonů kamionů na Dakaru v posledních letech. Pořadatelé si bohužel zatím nelámou hlavu s kontrolou maximální rychlosti a projetých waypointů, tak přísnou v minulých letech. Při striktním uplatňován všech pravidel by pozice Loprais Tatra Teamu mohla být ještě nadějnější.Rallye ve svém prvním týdnu zatím prosívá favority jednoho po druhém. Gerard de Rooy dnes ztratil vedení poté, co mu oba Kamazy naložily 25 minut. De Rooyovi navíc už v dunách před San Rafael skončil týmový parťák Duisters kvůli uvíznutí na duně a poruše řízení. V dunách zůstal ležet i kamion Ginaf Roba Vinka a jeho týmoví kolegové Van den Brink, Brouwers a Kies dorazily do bivaku až ráno. Hans Stacey už do konce etapy nedojel. Poprvé v mnohaleté historii svých účastí za volantem kamionu odstoupil dakarský veterán Joši Sugavara pro poruchu přední nápravy a prapor Hina tak třímá pouze jeho syn. Martin Macík odstoupil pro poruchu chlazení a kolaps převodovky, s ním i týmový kolega Ladislav Fajtl, který jeho vůz dotáhl do cíle etapy po asistenční trase.To vše za situace, kdy se teprve začne lámat dakarský chleba velmi těžkými etapami druhé poloviny rallye.Kamiony nyní čeká náročný přesun do hile legendárním andským průsmykem Los Libertadores ve výšce 3275 metrů nad mořem. Kamiony v 7. etapě bohužel nezávodí. Ve Valparaisu čeká na všechny den volna, a tak první etapa, kdy se kola těžé vozby opět roztočí, bude zahřívačka do La Sereny před pekelnou trilogií pouště Atacama, jež má celý dosavadn vývoj rallye (možná) postavit na hlavu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?