Nový YARIS HYBRID překvapil poměrem výkonu a spotřeby

AutoRoad.cz, 2. ledna 2020, 18:30 Google+

Nová Toyota Yaris je už čtvrtou generací oblíbeného vozu určeného především do městského provozu. Nový je nejen vzhledem, ale především použitou technikou a díky hybridní technologii jezdí ve městě jen za 3 litry benzínu na 100 km.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TOYOTA YARIS 4.generace s hybridním ústrojím

TOYOTA YARIS 4.generace s hybridním ústrojím | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota model Yaris byl představen na autosalonu v Paříži v roce 1998. Malý automobil určený především do města si rychle získal mnoho zákazníků a obdivovatelů. V roce 2000 byl zvolen vozem roku.

Nyní se Toyota Yaris, velmi oblíbený zástupce třídy malých vozidel, dočkal přepracování na čtvrtou generaci.

img-responsive

Toyota Yaris IV | foto: Toyota

Největší inovací je použitý hybridní systém, který díky bezkonkurenční efektivitě a pohodě při jízdě přináší kýžené ovoce v podobě čtvrtého nejprodávanějšího hybridu v České republice. Toto pořadí si Yaris drží za svými bratříčky z Toyoty (1. Corolla, 2. RAV4, 3. C-HR, 4. Yaris IV, ….).

img-responsive

TOYOTA YARIS 4 HYBRID | foto: Toyota

Co se týká celkových rozměrů je Yaris 4. generace menší než předchozí model, je o 50 mm kratší, naopak se zvětšila šířka o 50 mm a výška klesla o 40 mm. S celkovou délkou menší než 4 m je jediným vozem v segmentu malých vozidel, který si udržuje tento kompaktní rozměr. To je obrovskou výhodou především pro provoz ve městě a majitelé Yarisu ocení příznivou délku především u parkování.

Vůz je postaven na nové platformě GA-B, která je odvozená ze standardního podvozkového konceptu TNGA nových Toyot. Skelet vyniká větší tuhosti v krutu, přes precizní vyztužení karoserie byla zachována příznivá hmotnost předchozího modelu.

img-responsive

Platforma Toyota GA-B | foto: Toyota

Přední náprava je typu McPherson, zadní nápravu tvoří vlečená ramena se zkurtnou příčkou. Jedná se tedy o standardní podvozek, který je naladěn především na komfortní jízdu.

Vozidlo je vybaveno systémem asistenčních pomocníků Safety Sense. Světovou premiéru představuje první středový airbag odpalované z pravé části opěradla řidičova sedadla, což je velmi důležité nový prvek v bezpečnostní výbavě vozidla.

Nejdůležitější novinkou je použití 4. generace hybridního systému Dynamic Force. Srdcem pohonného ústrojí je nový atmosféricky plněný benzínový motor 1.5 Hybrid o objemu 1,5 litrů, který v Atkinsonově cyklu dosahuje účinnosti 40 %. Tato skvělá účinnost nového motoru zajišťuje snížení spotřeby paliva o 20 %, nižší produkci emisí CO2 a zároveň společně s novým hybridním systémem zvýšení celkového systémového výkonu o 15 %.

img-responsive

Hybridní ústrojí Toyota | foto: Toyota

Novým hybridním systémem se kromě nového motoru rozumí použití nejmodernějšího lithium-iontového akumulátoru, který je menší a má o 27% nižší hmotnost oproti předchozí generaci NiMH akumulátoru. Přitom má větší výkon a především se rychleji vybíjí a nabíjí, což je velmi důležité při jízdě ve městě, kde díky rekuperaci je možné získat zpět a uložit do baterie velké množství elektrické energie.

img-responsive

Toyota Yaris IV HYBRID | foto: Toyota

Pozitivní je změna designu, která jasně definuje, že se jedná o zcela nový vůz. Design částečně navazuje na větší typy Toyoty. Na první pohled je vidět aerodynamicky optimalizovaná příď vozidla s překrásnými hlavními světlomety, novou mřížkou a vstupy vzduchu do podběhů kol doplněnými LED světelnými páskami. Celkově má karoserie zaoblené dynamické rysy. Při pohledu na záď vozidla zaujme tvarování zadních světlometů, které je možné označit za unikátní a líbivé.

Technické parametry:

1.5 Hybrid 100 k, e-CVT, benzin, 5dveřový hatchback
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]            3,7–4,0
Spotřeba paliva ve městě [l/100 km]                   3,1
Emise CO2 [g/km]                                               84–91
Emisní norma                                                      EURO 6

Hybridní pohon
Maximální výkon hybridního systému [kW (k)]   74 (100)
Možnost jízdy pouze na elektřinu                       ano – 80% jízdy ve městě
Zrychlení 0–100 km/h [s]                                   11,8

Převodovka                                                        automatická e-CVT

Zdá se, že nový Yaris má vše co je potřebné pro úspěch na trhu. Kromě kompaktních rozměrů je líbivý, bezpečný a má vynikající parametry jízdních výkonů, stejně tak rekordně nízkou spotřebu paliva a nízký emitovaný obsahu CO2 na 1 km jízdy.

Vytisknout

Diskuze: Nový YARIS HYBRID překvapil poměrem výkonu a spotřeby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) R-Line

SKANDÁL VOLKSWAGENU: S majiteli aut usiluje o mimosoudním vyrovnání podvodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud