Nová Toyota Yaris je už čtvrtou generací oblíbeného vozu určeného především do městského provozu. Nový je nejen vzhledem, ale především použitou technikou a díky hybridní technologii jezdí ve městě jen za 3 litry benzínu na 100 km.
Toyota model Yaris byl představen na autosalonu v Paříži v roce 1998. Malý automobil určený především do města si rychle získal mnoho zákazníků a obdivovatelů. V roce 2000 byl zvolen vozem roku.
Nyní se Toyota Yaris, velmi oblíbený zástupce třídy malých vozidel, dočkal přepracování na čtvrtou generaci.
Největší inovací je použitý hybridní systém, který díky bezkonkurenční efektivitě a pohodě při jízdě přináší kýžené ovoce v podobě čtvrtého nejprodávanějšího hybridu v České republice. Toto pořadí si Yaris drží za svými bratříčky z Toyoty (1. Corolla, 2. RAV4, 3. C-HR, 4. Yaris IV, ….).
Co se týká celkových rozměrů je Yaris 4. generace menší než předchozí model, je o 50 mm kratší, naopak se zvětšila šířka o 50 mm a výška klesla o 40 mm. S celkovou délkou menší než 4 m je jediným vozem v segmentu malých vozidel, který si udržuje tento kompaktní rozměr. To je obrovskou výhodou především pro provoz ve městě a majitelé Yarisu ocení příznivou délku především u parkování.
Vůz je postaven na nové platformě GA-B, která je odvozená ze standardního podvozkového konceptu TNGA nových Toyot. Skelet vyniká větší tuhosti v krutu, přes precizní vyztužení karoserie byla zachována příznivá hmotnost předchozího modelu.
Přední náprava je typu McPherson, zadní nápravu tvoří vlečená ramena se zkurtnou příčkou. Jedná se tedy o standardní podvozek, který je naladěn především na komfortní jízdu.
Vozidlo je vybaveno systémem asistenčních pomocníků Safety Sense. Světovou premiéru představuje první středový airbag odpalované z pravé části opěradla řidičova sedadla, což je velmi důležité nový prvek v bezpečnostní výbavě vozidla.
Nejdůležitější novinkou je použití 4. generace hybridního systému Dynamic Force. Srdcem pohonného ústrojí je nový atmosféricky plněný benzínový motor 1.5 Hybrid o objemu 1,5 litrů, který v Atkinsonově cyklu dosahuje účinnosti 40 %. Tato skvělá účinnost nového motoru zajišťuje snížení spotřeby paliva o 20 %, nižší produkci emisí CO2 a zároveň společně s novým hybridním systémem zvýšení celkového systémového výkonu o 15 %.
Novým hybridním systémem se kromě nového motoru rozumí použití nejmodernějšího lithium-iontového akumulátoru, který je menší a má o 27% nižší hmotnost oproti předchozí generaci NiMH akumulátoru. Přitom má větší výkon a především se rychleji vybíjí a nabíjí, což je velmi důležité při jízdě ve městě, kde díky rekuperaci je možné získat zpět a uložit do baterie velké množství elektrické energie.
Pozitivní je změna designu, která jasně definuje, že se jedná o zcela nový vůz. Design částečně navazuje na větší typy Toyoty. Na první pohled je vidět aerodynamicky optimalizovaná příď vozidla s překrásnými hlavními světlomety, novou mřížkou a vstupy vzduchu do podběhů kol doplněnými LED světelnými páskami. Celkově má karoserie zaoblené dynamické rysy. Při pohledu na záď vozidla zaujme tvarování zadních světlometů, které je možné označit za unikátní a líbivé.
Technické parametry:
1.5 Hybrid 100 k, e-CVT, benzin, 5dveřový hatchbackKombinovaná spotřeba paliva [l/100 km] 3,7–4,0Spotřeba paliva ve městě [l/100 km] 3,1Emise CO2 [g/km] 84–91 Emisní norma EURO 6
Hybridní pohon Maximální výkon hybridního systému [kW (k)] 74 (100) Možnost jízdy pouze na elektřinu ano – 80% jízdy ve městě Zrychlení 0–100 km/h [s] 11,8
Převodovka automatická e-CVT
Zdá se, že nový Yaris má vše co je potřebné pro úspěch na trhu. Kromě kompaktních rozměrů je líbivý, bezpečný a má vynikající parametry jízdních výkonů, stejně tak rekordně nízkou spotřebu paliva a nízký emitovaný obsahu CO2 na 1 km jízdy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.