Nový YARIS HYBRID překvapil poměrem výkonu a spotřeby

AutoRoad.cz, 2. ledna 2020, 18:30 Google+

Nová Toyota Yaris je už čtvrtou generací oblíbeného vozu určeného především do městského provozu. Nový je nejen vzhledem, ale především použitou technikou a díky hybridní technologii jezdí ve městě jen za 3 litry benzínu na 100 km.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TOYOTA YARIS 4.generace s hybridním ústrojím

TOYOTA YARIS 4.generace s hybridním ústrojím | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota model Yaris byl představen na autosalonu v Paříži v roce 1998. Malý automobil určený především do města si rychle získal mnoho zákazníků a obdivovatelů. V roce 2000 byl zvolen vozem roku.

Nyní se Toyota Yaris, velmi oblíbený zástupce třídy malých vozidel, dočkal přepracování na čtvrtou generaci.

img-responsive

Toyota Yaris IV | foto: Toyota

Největší inovací je použitý hybridní systém, který díky bezkonkurenční efektivitě a pohodě při jízdě přináší kýžené ovoce v podobě čtvrtého nejprodávanějšího hybridu v České republice. Toto pořadí si Yaris drží za svými bratříčky z Toyoty (1. Corolla, 2. RAV4, 3. C-HR, 4. Yaris IV, ….).

img-responsive

TOYOTA YARIS 4 HYBRID | foto: Toyota

Co se týká celkových rozměrů je Yaris 4. generace menší než předchozí model, je o 50 mm kratší, naopak se zvětšila šířka o 50 mm a výška klesla o 40 mm. S celkovou délkou menší než 4 m je jediným vozem v segmentu malých vozidel, který si udržuje tento kompaktní rozměr. To je obrovskou výhodou především pro provoz ve městě a majitelé Yarisu ocení příznivou délku především u parkování.

Vůz je postaven na nové platformě GA-B, která je odvozená ze standardního podvozkového konceptu TNGA nových Toyot. Skelet vyniká větší tuhosti v krutu, přes precizní vyztužení karoserie byla zachována příznivá hmotnost předchozího modelu.

img-responsive

Platforma Toyota GA-B | foto: Toyota

Přední náprava je typu McPherson, zadní nápravu tvoří vlečená ramena se zkurtnou příčkou. Jedná se tedy o standardní podvozek, který je naladěn především na komfortní jízdu.

Vozidlo je vybaveno systémem asistenčních pomocníků Safety Sense. Světovou premiéru představuje první středový airbag odpalované z pravé části opěradla řidičova sedadla, což je velmi důležité nový prvek v bezpečnostní výbavě vozidla.

Nejdůležitější novinkou je použití 4. generace hybridního systému Dynamic Force. Srdcem pohonného ústrojí je nový atmosféricky plněný benzínový motor 1.5 Hybrid o objemu 1,5 litrů, který v Atkinsonově cyklu dosahuje účinnosti 40 %. Tato skvělá účinnost nového motoru zajišťuje snížení spotřeby paliva o 20 %, nižší produkci emisí CO2 a zároveň společně s novým hybridním systémem zvýšení celkového systémového výkonu o 15 %.

img-responsive

Hybridní ústrojí Toyota | foto: Toyota

Novým hybridním systémem se kromě nového motoru rozumí použití nejmodernějšího lithium-iontového akumulátoru, který je menší a má o 27% nižší hmotnost oproti předchozí generaci NiMH akumulátoru. Přitom má větší výkon a především se rychleji vybíjí a nabíjí, což je velmi důležité při jízdě ve městě, kde díky rekuperaci je možné získat zpět a uložit do baterie velké množství elektrické energie.

img-responsive

Toyota Yaris IV HYBRID | foto: Toyota

Pozitivní je změna designu, která jasně definuje, že se jedná o zcela nový vůz. Design částečně navazuje na větší typy Toyoty. Na první pohled je vidět aerodynamicky optimalizovaná příď vozidla s překrásnými hlavními světlomety, novou mřížkou a vstupy vzduchu do podběhů kol doplněnými LED světelnými páskami. Celkově má karoserie zaoblené dynamické rysy. Při pohledu na záď vozidla zaujme tvarování zadních světlometů, které je možné označit za unikátní a líbivé.

Technické parametry:

1.5 Hybrid 100 k, e-CVT, benzin, 5dveřový hatchback
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]            3,7–4,0
Spotřeba paliva ve městě [l/100 km]                   3,1
Emise CO2 [g/km]                                               84–91
Emisní norma                                                      EURO 6

Hybridní pohon
Maximální výkon hybridního systému [kW (k)]   74 (100)
Možnost jízdy pouze na elektřinu                       ano – 80% jízdy ve městě
Zrychlení 0–100 km/h [s]                                   11,8

Převodovka                                                        automatická e-CVT

Zdá se, že nový Yaris má vše co je potřebné pro úspěch na trhu. Kromě kompaktních rozměrů je líbivý, bezpečný a má vynikající parametry jízdních výkonů, stejně tak rekordně nízkou spotřebu paliva a nízký emitovaný obsahu CO2 na 1 km jízdy.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Nový YARIS HYBRID překvapil poměrem výkonu a spotřeby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Liftback

NOVÁ ŠKODA OCTAVIA LIFTBACK se rozjíždí za zákazníky

Honda Civic Type R

Modernizovaná Honda Civic Type-R se chce vrátit na post krále hot-hatch

Brussels-Motor-Show

Jsou PHEV trumfem výrobců automobilů pro rok 2020?

Toyota RAV4 plug in hybrid

Stane se Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bestsellerem roku 2020?

Toyota GR Supra

Toyota představuje model GR Supra s novým přeplňovaným motorem 2,0 litru

VAZ-2107 Mad Max

Postapokalyptická Lada pro Šíleného Maxe? Na Ukrajině je možné vše

Toyota

Toyota spouští službu KINTO na pronájem sdílení a spolujízdu aut

Panda 4x4

Elektrická Panda 4x4 od Garage Italia Customs

e-skútr

Po městě bez emisí, e-skútry od firmy Hecht

Ilustrační foto

Automechanici zveřejnili 5 nejčastějších zimních potíží s autem

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) R-Line

SKANDÁL VOLKSWAGENU: S majiteli aut usiluje o mimosoudním vyrovnání podvodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Stane se Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bestsellerem roku 2020?

  2. NOVÝ super úsporný MOTOR ECO-G. Které modely Dacie ho dostanou?

  3. Toyota má úspěch

  4. Test: Honda HR-V 1.5 VTEC TURBO Sport, hot-hatch na chůdách

  5. Modernizovaná Honda Civic Type-R se chce vrátit na post krále hot-hatch

  6. Po městě bez emisí, e-skútry od firmy Hecht

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud