Celý koncern Volkswagen se v současnosti soustředí na vývoj palety elektromobilů, které by měly pokrýt poptávku prakticky ve všech segmentech. Zejména u malých a cenově dostupných elektromobilů však musí technici čelit mnoha výzvám, které vyžadují nezvyklé či doslova radikální řešení.
Většina nových elektromobilů z produkce automobilek pod křídly Volkswagen bude postavena na nové elektrické platformě MEB, tedy až na ty nejmenší. Koncern totiž pověřil automobilku Seat, aby vyvinula zmenšenou platformu pro elektromobily, vycházející z MEB, na které budou stát ty nejmenší a nejdostupnější modely.
První čistokrevné elektromobily postavené na této platformě by měly nahradit trojici městských vozů Škoda Citigo, Volkswagen Up a Seat Mii, přičemž jejich cena by měla začínat pod hranicí 20 000 Euro, tedy cca 512 000 Kč.
Kromě jiného by se však platforma mohla stát základem i pro další vozidla s celkovou délkou do 4 metrů, u kterých už by se nevyplatil další vývoj ovlivněný zpřísňujícími se limity pro CO2. Podle informací Auto News Europe by se tak časem mohla tato platforma stát základem i pro elektrický model Polo.
Vývoj této platformy je však poměrně komplikovaný a nutí techniky hledat nové a mnohdy i radikální možnosti v uspořádání městských elektromobilů, uvedl v rozhovoru pro Auto News Europe Frank Welsch, šéf vývoje Volkswagen. Kromě jiného tak technici uvažují nad zmenšení komponent pohonného systému, nebo nad použitím menšího množství oceli, plastů, látek a dalších materiálů. Ve hře je však i možnost úpravy uložení baterií, které by mohly být nově uloženy podélně, namísto současného uložení napříč kolmo k prahům.
„To by nám poskytlo více prostoru mezi bateriemi a prahy, a tím i více bezpečného prostoru v případě nehody," uvedl Welsch. „Bezpečnost je totiž jednou z hlavních priorit Volkswagenu a na ochranu baterií v případě nehody se vynakládá obrovské množství peněz."
Tím však trápení techniků ani zdaleka nekončí. Vyřešit totiž budou muset i mnohem jednoduší problémy, jako je například velikost elektromotorů. Pokud by totiž připravované elektromotory pro platformu MEB byly příliš velké, musely by technici začít vyvíjet nové - menší „Potřebujeme třeba zjistit, zda nebudeme muset paletu motorů pro (platformu) MEB doplnit ještě o menší," uvedl Welsch.
Vývojový tým má však pořád celkem dost času. Trojice Citigo, Up a Mii by se totiž měla vyrábět až do roku 2022. První nový elektromobil postavený na platformě vyvinuté v Seatu by se pak měl představit v roce 2023.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.