Celý koncern Volkswagen se v současnosti soustředí na vývoj palety elektromobilů, které by měly pokrýt poptávku prakticky ve všech segmentech. Zejména u malých a cenově dostupných elektromobilů však musí technici čelit mnoha výzvám, které vyžadují nezvyklé či doslova radikální řešení.
Většina nových elektromobilů z produkce automobilek pod křídly Volkswagen bude postavena na nové elektrické platformě MEB, tedy až na ty nejmenší. Koncern totiž pověřil automobilku Seat, aby vyvinula zmenšenou platformu pro elektromobily, vycházející z MEB, na které budou stát ty nejmenší a nejdostupnější modely.
První čistokrevné elektromobily postavené na této platformě by měly nahradit trojici městských vozů Škoda Citigo, Volkswagen Up a Seat Mii, přičemž jejich cena by měla začínat pod hranicí 20 000 Euro, tedy cca 512 000 Kč.
Kromě jiného by se však platforma mohla stát základem i pro další vozidla s celkovou délkou do 4 metrů, u kterých už by se nevyplatil další vývoj ovlivněný zpřísňujícími se limity pro CO2. Podle informací Auto News Europe by se tak časem mohla tato platforma stát základem i pro elektrický model Polo.
Vývoj této platformy je však poměrně komplikovaný a nutí techniky hledat nové a mnohdy i radikální možnosti v uspořádání městských elektromobilů, uvedl v rozhovoru pro Auto News Europe Frank Welsch, šéf vývoje Volkswagen. Kromě jiného tak technici uvažují nad zmenšení komponent pohonného systému, nebo nad použitím menšího množství oceli, plastů, látek a dalších materiálů. Ve hře je však i možnost úpravy uložení baterií, které by mohly být nově uloženy podélně, namísto současného uložení napříč kolmo k prahům.
„To by nám poskytlo více prostoru mezi bateriemi a prahy, a tím i více bezpečného prostoru v případě nehody," uvedl Welsch. „Bezpečnost je totiž jednou z hlavních priorit Volkswagenu a na ochranu baterií v případě nehody se vynakládá obrovské množství peněz."
Tím však trápení techniků ani zdaleka nekončí. Vyřešit totiž budou muset i mnohem jednoduší problémy, jako je například velikost elektromotorů. Pokud by totiž připravované elektromotory pro platformu MEB byly příliš velké, musely by technici začít vyvíjet nové - menší „Potřebujeme třeba zjistit, zda nebudeme muset paletu motorů pro (platformu) MEB doplnit ještě o menší," uvedl Welsch.
Vývojový tým má však pořád celkem dost času. Trojice Citigo, Up a Mii by se totiž měla vyrábět až do roku 2022. První nový elektromobil postavený na platformě vyvinuté v Seatu by se pak měl představit v roce 2023.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.