Celý koncern Volkswagen se v současnosti soustředí na vývoj palety elektromobilů, které by měly pokrýt poptávku prakticky ve všech segmentech. Zejména u malých a cenově dostupných elektromobilů však musí technici čelit mnoha výzvám, které vyžadují nezvyklé či doslova radikální řešení.
Většina nových elektromobilů z produkce automobilek pod křídly Volkswagen bude postavena na nové elektrické platformě MEB, tedy až na ty nejmenší. Koncern totiž pověřil automobilku Seat, aby vyvinula zmenšenou platformu pro elektromobily, vycházející z MEB, na které budou stát ty nejmenší a nejdostupnější modely.
První čistokrevné elektromobily postavené na této platformě by měly nahradit trojici městských vozů Škoda Citigo, Volkswagen Up a Seat Mii, přičemž jejich cena by měla začínat pod hranicí 20 000 Euro, tedy cca 512 000 Kč.
Kromě jiného by se však platforma mohla stát základem i pro další vozidla s celkovou délkou do 4 metrů, u kterých už by se nevyplatil další vývoj ovlivněný zpřísňujícími se limity pro CO2. Podle informací Auto News Europe by se tak časem mohla tato platforma stát základem i pro elektrický model Polo.
Vývoj této platformy je však poměrně komplikovaný a nutí techniky hledat nové a mnohdy i radikální možnosti v uspořádání městských elektromobilů, uvedl v rozhovoru pro Auto News Europe Frank Welsch, šéf vývoje Volkswagen. Kromě jiného tak technici uvažují nad zmenšení komponent pohonného systému, nebo nad použitím menšího množství oceli, plastů, látek a dalších materiálů. Ve hře je však i možnost úpravy uložení baterií, které by mohly být nově uloženy podélně, namísto současného uložení napříč kolmo k prahům.
„To by nám poskytlo více prostoru mezi bateriemi a prahy, a tím i více bezpečného prostoru v případě nehody," uvedl Welsch. „Bezpečnost je totiž jednou z hlavních priorit Volkswagenu a na ochranu baterií v případě nehody se vynakládá obrovské množství peněz."
Tím však trápení techniků ani zdaleka nekončí. Vyřešit totiž budou muset i mnohem jednoduší problémy, jako je například velikost elektromotorů. Pokud by totiž připravované elektromotory pro platformu MEB byly příliš velké, musely by technici začít vyvíjet nové - menší „Potřebujeme třeba zjistit, zda nebudeme muset paletu motorů pro (platformu) MEB doplnit ještě o menší," uvedl Welsch.
Vývojový tým má však pořád celkem dost času. Trojice Citigo, Up a Mii by se totiž měla vyrábět až do roku 2022. První nový elektromobil postavený na platformě vyvinuté v Seatu by se pak měl představit v roce 2023.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.