Méně plastů, plechů i látky: Volkswagen hledá způsoby, jak srazit ceny elektromobilů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 11. dubna 2019, 15:40 Google+

Celý koncern Volkswagen se v současnosti soustředí na vývoj palety elektromobilů, které by měly pokrýt poptávku prakticky ve všech segmentech. Zejména u malých a cenově dostupných elektromobilů však musí technici čelit mnoha výzvám, které vyžadují nezvyklé či doslova radikální řešení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen e-Up

Volkswagen e-Up | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Většina nových elektromobilů z produkce automobilek pod křídly Volkswagen bude postavena na nové elektrické platformě MEB, tedy až na ty nejmenší. Koncern totiž pověřil automobilku Seat, aby vyvinula zmenšenou platformu pro elektromobily, vycházející z MEB, na které budou stát ty nejmenší a nejdostupnější modely.

První čistokrevné elektromobily postavené na této platformě by měly nahradit trojici městských vozů Škoda Citigo, Volkswagen Up a Seat Mii, přičemž jejich cena by měla začínat pod hranicí 20 000 Euro, tedy cca 512 000 Kč.

img-responsive

Modulární platforma pro elektromobily (MEB) | foto: Volkswagen

Kromě jiného by se však platforma mohla stát základem i pro další vozidla s celkovou délkou do 4 metrů, u kterých už by se nevyplatil další vývoj ovlivněný zpřísňujícími se limity pro CO2. Podle informací Auto News Europe by se tak časem mohla tato platforma stát základem i pro elektrický model Polo.

Vývoj této platformy je však poměrně komplikovaný a nutí techniky hledat nové a mnohdy i radikální možnosti v uspořádání městských elektromobilů, uvedl v rozhovoru pro Auto News Europe Frank Welsch, šéf vývoje Volkswagen. Kromě jiného tak technici uvažují nad zmenšení komponent pohonného systému, nebo nad použitím menšího množství oceli, plastů, látek a dalších materiálů. Ve hře je však i možnost úpravy uložení baterií, které by mohly být nově uloženy podélně, namísto současného uložení napříč kolmo k prahům.

„To by nám poskytlo více prostoru mezi bateriemi a prahy, a tím i více bezpečného prostoru v případě nehody," uvedl Welsch. „Bezpečnost je totiž jednou z hlavních priorit Volkswagenu a na ochranu baterií v případě nehody se vynakládá obrovské množství peněz."

Tím však trápení techniků ani zdaleka nekončí. Vyřešit totiž budou muset i mnohem jednoduší problémy, jako je například velikost elektromotorů. Pokud by totiž připravované elektromotory pro platformu MEB byly příliš velké, musely by technici začít vyvíjet nové - menší „Potřebujeme třeba zjistit, zda nebudeme muset paletu motorů pro (platformu) MEB doplnit ještě o menší," uvedl Welsch. 

img-responsive

Elektrický prototyp Škoda Citigo z nedávno spuštěného projektu Citigo e-Pilot | foto: Škoda Auto

Vývojový tým má však pořád celkem dost času. Trojice Citigo, Up a Mii by se totiž měla vyrábět až do roku 2022. První nový elektromobil postavený na platformě vyvinuté v Seatu by se pak měl představit v roce 2023.

Vytisknout

Diskuze: Méně plastů, plechů i látky: Volkswagen hledá způsoby, jak srazit ceny elektromobilů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Agilita na dlouhých cestách: Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 dostaly motor V6 TDI, jejich sportovnost tak doplní i hospodárnost

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud