Méně plastů, plechů i látky: Volkswagen hledá způsoby, jak srazit ceny elektromobilů

mao / AutoRoad.cz, 11. dubna 2019, 15:40 Google+

Celý koncern Volkswagen se v současnosti soustředí na vývoj palety elektromobilů, které by měly pokrýt poptávku prakticky ve všech segmentech. Zejména u malých a cenově dostupných elektromobilů však musí technici čelit mnoha výzvám, které vyžadují nezvyklé či doslova radikální řešení.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 12.04. 00:43) Napište svůj názor
Volkswagen e-Up

Volkswagen e-Up | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Většina nových elektromobilů z produkce automobilek pod křídly Volkswagen bude postavena na nové elektrické platformě MEB, tedy až na ty nejmenší. Koncern totiž pověřil automobilku Seat, aby vyvinula zmenšenou platformu pro elektromobily, vycházející z MEB, na které budou stát ty nejmenší a nejdostupnější modely.

První čistokrevné elektromobily postavené na této platformě by měly nahradit trojici městských vozů Škoda Citigo, Volkswagen Up a Seat Mii, přičemž jejich cena by měla začínat pod hranicí 20 000 Euro, tedy cca 512 000 Kč.

img-responsive

Modulární platforma pro elektromobily (MEB) | foto: Volkswagen

Kromě jiného by se však platforma mohla stát základem i pro další vozidla s celkovou délkou do 4 metrů, u kterých už by se nevyplatil další vývoj ovlivněný zpřísňujícími se limity pro CO2. Podle informací Auto News Europe by se tak časem mohla tato platforma stát základem i pro elektrický model Polo.

Vývoj této platformy je však poměrně komplikovaný a nutí techniky hledat nové a mnohdy i radikální možnosti v uspořádání městských elektromobilů, uvedl v rozhovoru pro Auto News Europe Frank Welsch, šéf vývoje Volkswagen. Kromě jiného tak technici uvažují nad zmenšení komponent pohonného systému, nebo nad použitím menšího množství oceli, plastů, látek a dalších materiálů. Ve hře je však i možnost úpravy uložení baterií, které by mohly být nově uloženy podélně, namísto současného uložení napříč kolmo k prahům.

„To by nám poskytlo více prostoru mezi bateriemi a prahy, a tím i více bezpečného prostoru v případě nehody," uvedl Welsch. „Bezpečnost je totiž jednou z hlavních priorit Volkswagenu a na ochranu baterií v případě nehody se vynakládá obrovské množství peněz."

Tím však trápení techniků ani zdaleka nekončí. Vyřešit totiž budou muset i mnohem jednoduší problémy, jako je například velikost elektromotorů. Pokud by totiž připravované elektromotory pro platformu MEB byly příliš velké, musely by technici začít vyvíjet nové - menší „Potřebujeme třeba zjistit, zda nebudeme muset paletu motorů pro (platformu) MEB doplnit ještě o menší," uvedl Welsch. 

img-responsive

Elektrický prototyp Škoda Citigo z nedávno spuštěného projektu Citigo e-Pilot | foto: Škoda Auto

Vývojový tým má však pořád celkem dost času. Trojice Citigo, Up a Mii by se totiž měla vyrábět až do roku 2022. První nový elektromobil postavený na platformě vyvinuté v Seatu by se pak měl představit v roce 2023.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Méně plastů, plechů i látky: Volkswagen hledá způsoby, jak srazit ceny elektromobilů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 12.04.2019 00:43 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sono Sion

Švédská továrna Saabu ožije, budou se tam montovat solární auta

Jeep Commander PHEV

Už i Jeep začíná elektrifikovat, představil Commander Plug-in Hybrid

Caoyuan 701

Čínská kopie Škodovky? Klony Škody pomohly nastartovat čínský průmysl

Renault City K-ZE

Renault nabídne dostupné elektrické SUV, základ má v nejlevnějším modelu značky

Kia Stinger

Máte rádi driftování? Limitovaná edice Kia Stinger GTS je tu pro vás

Grove

Atraktivní vodíkové vozy Grove nabídnou skvělý design i dojezd, nedají se ale levně

reklama
reklama

Doporučujeme

Agilita na dlouhých cestách: Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 dostaly motor V6 TDI, jejich sportovnost tak doplní i hospodárnost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Clarkson poprvé řekl, co si myslí o neúspěchu nového Top Gearu. Ten pohled je všeříkající

  2. Mercedes s karosérií Wartburg? Atraktivní spojení řešilo palčivý problém Východního Německa

  3. Neprůstřelná Tesla Model S: Jak nebezpečnou munici zastaví 195 kg pancéřování?

  4. Mořská raketa Volga? Zcela ojedinělá karosářská verze sovětského GAZu M21

  5. Toužili jste vždy po falešném tříkolovém Matizu? Teď ho můžete mít i v Česku

  6. Čínská kopie Škodovky? Klony Škody pomohly nastartovat čínský průmysl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud