Už vím jak: Nový hybrid pod kapotou Hyundai Tucson

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. dubna 2019, 16:00 Google+

Hyundai nyní kromě vznětového motoru 2.0 CRDi 48V, představeného v roce 2018 pro nový Tucson, zkombinoval hospodárnou a pohotovou techniku částečně hybridního pohonu s napětím 48 V také se vznětovým motorem 1.6 CRDi o výkonu 100 kW/136 k. Částečně hybridní Tucson, stejně jako se všemi ostatními motorizacemi, se vyrábí v Nošovicích u Frýdku-Místku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Tucson a jeho nový částečně hybridní systém s technologií MHEV 48 V

Hyundai Tucson a jeho nový částečně hybridní systém s technologií MHEV 48 V | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Částečně hybridní systém je tvořen akumulátory s napětím 48 V, zařízením MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi generátoru a spouštěče a nízkonapěťovým měničem LDC (Low Voltage DC/DC). Tato vozidla jsou kromě 48V elektrické soustavy vybavena také konvenční elektrickou sítí s napětím 12 V, která je propojena s 48V systémem prostřednictvím měniče DC/DC. Část elektrické energie, uložené v akumulátorech 48 V, lze tedy použít také ke stabilizaci napájení 12V elektrické soustavy.

Sada lithium-iontových akumulátorů s napětím 48 V a kapacitou 0,44 kWh, která poskytuje elektrickou energii částečně hybridnímu systému, je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, zatímco zařízení MHSG je připevněno ke spalovacímu motoru. Řemen spojuje MHSG s klikovým hřídelem spalovacího motoru. MHSG dosahuje při rekuperaci kinetické energie nejvyššího výkonu 12 kW a točivého momentu 55 N.m na hřídeli MHSG.

Technika částečně hybridního pohonu Hyundai, použitá v novém modelu Tucson, výrazně snižuje spotřebu paliva a emise CO2, v závislosti na specifikaci vozidla až o 7 % (podle nové metodiky měření WLTP). Podle dosud ještě velmi často používaného kombinovaného cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.

Další výhodou systému je podpora spalovacího motoru dodatečným výkonem v různých fázích jízdy a jeho rychlejší a hladší spouštění. Závislost na spalovacím motoru je tím snížena.

Komfortní spuštění motoru a rozjezd

Částečně hybridní systém má největší přednosti v městské dopravě, v níž MHSG podporuje spalovací motor a zajišťuje jeho opětovné spuštění před rozjezdem. Spuštění motoru je rychlejší a hladší díky dodatečnému točivému momentu. Díky rychlejšímu přenosu točivého momentu lze spuštění motoru urychlit o 0,2 sekundy. Konvenční 12V spouštěč je používán pouze při prvním spuštění motoru se studeným motorovým olejem. MHSG podporuje spalovací motor během rozjezdu dodatečným točivým momentem a výkonem.

img-responsive

Hyundai Tucson a jeho nový částečně hybridní systém s technologií MHEV 48 V | foto: Hyundai

Komfortní spuštění

MHSG podporuje rychlejší, hladší spouštění motoru a rozjezd díky výkonu sady akumulátorů 48 V, který snižuje zatížení spalovacího motoru. Spuštění motoru je o 0,2 sekundy rychlejší.

Hospodárné zrychlování s elektrickou podporou

MHSG při zrychlování podporuje spalovací motor výkonem 4 až 12 kW v závislosti na stavu nabití akumulátorů a míry sešlápnutí pedálu plynu řidičem. Jakmile vozidlo dosáhne požadované rychlosti jízdy, MHSG přejde do neutrálního režimu a nedodává žádný výkon. Díky tomu se podařilo snížit spotřebu paliva a emise CO2 v závislosti na specifikaci vozidla až o 11 procent (v kombinovaném cyklu EU 2.0), resp. až o 7 procent (podle nové metodiky měření WLTP).

Zrychlení

MHSG podporuje během akcelerace spalovací motor výkonem 4 až 12 kW.

Jízda konstantní rychlostí

Při jízdě konstantní rychlostí zůstává zařízení MHSG nečinné nebo pracuje jako generátor, který nabíjí 48V akumulátor v závislosti na stavu jeho nabití. MHSG je při jízdě konstantní rychlostí mimo provoz nebo pracuje jako generátor, který nabíjí sadu akumulátorů 48 V.

img-responsive

Hyundai Tucson a jeho nový částečně hybridní systém s technologií MHEV 48 V | foto: Hyundai

Rekuperace

Ve fázích aktivního brzdění nebo brzdění motorem pohání otáčející se klikový hřídel soustavu MHSG v roli generátoru, která dosahuje nejvyššího rekuperačního výkonu 10 až 12 kW. Generátor přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a ukládá ji do 48V akumulátorů. Spalovací motor zůstává v těchto fázích zapnutý a spojka sepnutá, aby bylo možné přenášet výkon od kol prostřednictvím převodovky a motoru do MHSG.

img-responsive

Hyundai Tucson a jeho nový částečně hybridní systém s technologií MHEV 48 V | foto: Hyundai

Rekuperace kinetické energie

MHSG přeměňuje kinetickou energii, uvolňovanou při brzdění, na elektrickou energii. Sada akumulátorů 48 V je nabíjena nejvyšším rekuperačním výkonem 10 až 12 kW.

Rozšířený systém start-stop

Při pomalé setrvačné jízdě se funkce start-stop aktivuje již při 30 km/h. Při zpomalování mezi 30 a 0 km/h se motor zcela vypne a spojka rozepne. Spalovací motor se zcela vypne, zpomalí-li vozidlo na méně než 30 km/h s rozepnutou spojkou.

zdroj: youtube.com

Částečně hybridním pohonem budou vybaveny další modely

Nabídkou další verze částečně hybridního pohonu pro svůj nejprodávanější model v Evropě rozšiřuje Hyundai svou strategii elektrifikace, jejímž prostřednictvím zpřístupňuje čisté technologie ještě širšímu okruhu zákazníků. Pro zákazníky představuje částečně hybridní systém dobrý kompromis mezi pořizovacími náklady a snížením spotřeby paliva a emisí CO2.

Velmi hospodárný systém vyvinulo evropské technické centrum Hyundai v Německu a výzkumné a vývojové centrum Hyundai v korejském Namyangu. Částečně hybridní systém bude nabízen v kombinaci s dalšími motory. Vznikne tak velmi rozmanité portfolio elektrifikovaných pohonů pro modely Hyundai.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Už vím jak: Nový hybrid pod kapotou Hyundai Tucson

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Značka DS představí v Ženevě svůj vlajkový model, velký elegantní sedan DS 9

DS představí v Ženevě vlajkový model, velký elegantní sedan DS 9

Hyundai představí v Ženevě zcela nový i20. Sází na větší rozměry, dravější design a hybridní pohon

Nový Hyundai i20 bude stát za pozornost. Zachová si čtyřválec, nabídne hybrid a ostřejší design

Golf GTI

Osmá generace ikony: Světová premiéra nového modelu Golf GTI se uskuteční v Ženevě

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

Test: Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi, oblíbené SUV dozrálo do skvělé formy

Suzuki

SUV Suzuki dostaly zcela novou pohonnou jednotku

Mercedes-AMG GLE 63s Coupe

Mercedes-AMG GLE 63s Coupé pro rok 2021

GAZ M20 Poběda

Krásně upravený GAZ M20 "Paběda"

Hyundai ukázal první fotografie nového modelu i30, jež odhalují výraznější design sportovní verze N

Hyundai na autosalonu v Ženevě představí nové generace i20 a i30

BMW M340d

Spojení hospodárnosti a výkonu: nové BMW M340d xDrive Sedan a nové BMW M340d xDrive Touring

Šperkařská firma nabízí unikátní klíče pro Koenigsegg Regera

Nejoriginálnější automobilové klíče, které byste chtěli mít doma?

reklama

Doporučujeme

Tatra představuje na veletrhu Bauma hned dva extrémní speciály modelové řady Tatra Phoenix

Extrémní novinky s pohonem 8x8 a 10x6 představila Tatra v Mnichově

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. SUV Suzuki dostaly zcela novou pohonnou jednotku

  2. Krásně upravený GAZ M20 "Paběda"

  3. Mercedes-AMG GLE 63s Coupé pro rok 2021

  4. Nejoriginálnější automobilové klíče, které byste chtěli mít doma?

  5. Hyundai na autosalonu v Ženevě představí nové generace i20 a i30

  6. Osmá generace ikony: Světová premiéra nového modelu Golf GTI se uskuteční v Ženevě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud