Světová premiéra prvního čistě elektrického transportéru v prémiovém segmentu: S Konceptem EQV Mercedes-Benz kombinuje bezemisní mobilitu s působivými jízdními vlastnostmi, maximální funkcionalitou a estetickým designem. V plánu společnosti Mercedes-Benz je také sériová verze vozu založená na Konceptu EQV, která bude poprvé odhalena na letošní frankfurtské Autoshow.
Motor o výkonu 150 kW a s kapacitou 100 kWh nabízí dojezd až 400 km
Koncept EQV má kompaktní pohonnou jednotku (eATS) na přední nápravě o výkonu 150 kW. Elektrický motor, převodovka s pevným převodovým poměrem, chladicí systém a výkonová elektronika tvoří kompaktní celek.Energie je dodávána lithium-ion baterií. Díky kapacitě 100 kWh je maximální dojezd 400 km zcela realistický a díky maximální rychlosti 160 km/h je zajištěn maximální požitek z jízdy i mimo město.
Vůz může být pohodlně nabíjen doma pomocí Mercedes-Benz wallbox, nebo z běžné domácí zásuvky. Pro větší pohodlí je k dispozici také funkce rychlonabíjení: během pouhých 15 minut u nabíjecí stanice lze vůz nabít pro dojezd cca. 100 kilometrů.
Funkcionalita bez kompromisů
MPV značky Mercedes-Benz splňují nejpřísnější požadavky na funkcionalitu a variabilitu. V těchto oblastech neslevuje ani plně elektrická varianta. Díky instalaci baterie pod podlahou není vnitřní prostor jakkoliv omezen.
Například při vybavení šesti jednotlivými sedadly proto poslouží Koncept EQV jako reprezentativní shuttle, který beze zbytku splňuje všechny požadavky VIP přepravy. Další varianty konfigurace sedadel přetvářejí vůz v praktického rodinného pomocníka, nebo v přepravník sportovního a outdoorového vybavení. S Konceptem EQV přináší Mercedes-Benz extrémně flexibilní, plně elektrický vůz, který lze vybavit sedmi či dokonce osmi místy k sezení s využitím individuálních či lavicových sedadel. „Náš Koncept EQV je perfektním vozem, který uspokojí rodiny a pojme velké množství nákladu pro bezemisní jízdu. A konceptem dlouho nezůstane: Sériový model zažije světovou premiéru na letošním IAA,“ říká Dieter Zetsche, předseda představenstva Daimler AG a Head of Mercedes-Benz Cars.
Designové znaky EQ zajišťují nezaměnitelný vzhled
Společným rysem všech vozidel EQ je jejich vzhled. Značka EQ se chlubí výraznou a avantgardní estetikou. „Koncept EQV ztělesňuje náš přístup „Progresivního luxusu“ propojováním analogového a digitálního světa do jednoho celku. Designové znaky EQ svými progresivními tvary vozu poskytují nezaměnitelný vzhled,“ říká Gorden Wagener, Chief Design Officer v Daimler AG. „Také v interiéru chladnou estetiku nahrazují hřejivější akcenty, jako například barva růžového zlata, podtrhující až domáckou atmosféru ve vozidle. V kabině řidiče hraje důležitou roli také nový, intuitivní systém MBUX.“
Dynamický, elektrický vzhled exteriéru upozorňuje na silný elektrický pohon. Jeho srdcem je chromová mřížka chladiče a LED pás – charakteristický designový znak EQ. Vozidlo je lakováno high-tech stříbrnou barvou a o nezaměnitelný vzhled vděčí také nárazníku s rozměrnými otvory pro chlazení a výraznými chromovými prvky na jejich vnějších okrajích. Celkový vzhled je navíc dokreslen nízkým profilem a koly z lehkých slitin o rozměrech 19 palců, díky nimž vůz působí dynamicky i ve chvíli, kdy zrovna nejede.
Elegantní kabina řidiče s příjemnými akcenty
Věk elektromobility neurčuje pouze vnější design konceptů z rodiny EQ, estetika se mění také v interiéru. Elegantně řešená kabina řidiče je soustředěna na nekomplikované a intuitivní ovládání. Základ spolupráce řidiče s vozem je tvořen infotainmentem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), v němž se snoubí inteligentní systém hlasového ovládání s inovativními možnostmi konektivity.
Ruku v ruce s designem EQ jde kožený vzhled palubní desky v barvě „Midnight Blue“, doplněný o variantu v barvě růžového zlata, připomínající měděné dráty, která dotváří hřejivou atmosféru interiéru. Obzvlášť zajímavé jsou barevné stylingové prvky rámečků. Z růžového zlata na infotainmentu a zvukovém systému vyzařuje hřejivost, zatímco touchpad a přepínač osvětlení je vyveden v tmavém chromu a výdechy klimatizace v barvě „silver shadow“. Loketní opěrky jsou čalouněny modrou kůží nappa, na níž zajímavě kontrastuje prošívání v barvě růžového zlata, a stejného efektu je docíleno také prošíváním podél sedadel.
Implementovány jsou i odlišně barevně vyvedené komponenty – černá kůže na polštáři sedadel a tmavě modré prvky na opěradlech dotvářejí kontrastní rozdělení: modrá barva dominuje na vrchní straně interiéru, černá převažuje v té spodní. Tento efekt je nejen vizuálně atraktivní, ale podtrhuje technologický charakter interiéru.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.