Škoda Auto se intenzivně připravuje na požadavky éry elektromobility ve svých závodech i jejich okolí. V roce 2018 investovala česká automobilka 3,4 milionu eur do výstavby interní dobíjecí infrastruktury v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Více než 300 dobíjecích bodů je již intenzivně využíváno ve zkušebním provozu, a to za účelem další optimalizace dobíjecí infrastruktury i času dobíjení. Automobilka tak vytváří podmínky pro elektrické vozy značky Škoda, které budou představeny již v letošním roce.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, říká: „Přípravy na elektromobilitu ve společnosti Škoda Auto běží na plné obrátky. Už od loňského roku je v areálu našeho závodu v Mladé Boleslavi ve zkušebním provozu více než 300 dobíjecích bodů. Zkušenosti a poznatky, které tak získáme, nyní využijeme při další výstavbě dobíjecí infrastruktury i mimo areál závodu, kterou zahájíme s naším partnerem Ško-Energo.“
Dobíjecí infrastrukturu v areálech společnosti Škoda Auto již v současné době testují oddělení technického vývoje, řízení kvality, prodeje a výroby. Do její výstavby automobilka v minulém roce investovala celkem 3,4 milionů eur: 1,65 milionů eur směřovalo do modernizace a rozšíření elektrické sítě a dalších 1,75 milionů eur investovala společnost Škoda Auto do instalace více než 300 dobíjecích bodů. To zahrnuje více než 220 dobíjecích bodů na střídavý proud (AC) a více než 80 moderních dobíjecích bodů na stejnosměrný proud (DC).
Škoda Ato v příštích letech plánuje výstavbu dobíjecí infrastruktury i mimo areál závodu. Společně s energetickou společností Ško-Energo, která pro společnost Škoda Auto již více než 20 let dodává energii, a také s městem chce automobilka připravit Mladou Boleslav na éru elektromobility a přeměnit ji ve Smart City.
První modely značky Škoda s elektrickým pohonem budou představeny v roce 2019
V letošním roce uvede společnost Škoda Auto na trh první modely s elektrifikovaným pohonem. Prvním bude Škoda Superb s plug-in-hybridním pohonem, následován plně elektrickou verzí vozu Škoda Citigo. V roce 2020 pak bude zahájena výroba sériové verze studie ŠKODA Vision E. V rámci Strategie 2025 investuje Škoda Auto v příštích čtyřech letech dvě miliardy eur do vývoje elektrických vozů a nových služeb, souvisejících s mobilitou. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.