Společnost Hyundai Motor Group, ve spolupráci se švýcarským technologickým startupem WayRay AG, představila na veletrhu CES 2019 první navigační systém na světě, disponující systémem holografického zobrazování s rozšířenou realitou, ve výbavě modelu Genesis G80.
Hyundai CRADLE, centrum společnosti Hyundai pro obchodování s otevřenými inovacemi, realizoval loni v září strategickou investici do společnosti WayRay, která je lídrem v oblasti technologie holografického zobrazování s rozšířenou realitou, jež vykazuje velký potenciál pro budoucí růst. Před touto první investicí, na začátku roku 2017, uskutečnil Hyundai Motor Group vlastní předběžný výzkum možností využití holografické technologie v automobilech a později rozšířil své aktivity na výrobu kvalitních inovativních dílů se společností WayRay. Obě strany pokračují ve vývoji navigačních systémů využívajících holografická zobrazování s rozšířenou realitou pro velkosériově vyráběná vozidla. V současnosti probíhají dlouhodobé testy v silničním provozu v Jižní Koreji s cílem minimalizovat systémové chyby.
„Tento předváděcí vůz je prvním krokem pilotního projektu, ale také důležitým krokem směrem k technologickým inovacím. Čelní okna pro budoucí mobilitu budou víc než jen kusem skla. Sklo, umožňující holografické zobrazování s rozšířenou realitou, bude sloužit jako platforma pro poskytování nových služeb a zpřístupní nové zážitky během cestování automobilem,“ řekl Yunseong Hwang, ředitel divize Open Innovation Business Group společnosti Hyundai Motor Group.
Největší předností navigačního systému, který disponuje holografickým zobrazováním s rozšířenou realitou a je integrován do vozidla, je promítání stereoskopického obrazu na skutečnou silnici. Obraz je nepřetržitě přizpůsobován specifickému zornému úhlu řidiče, aby poskytoval precizní pokyny pro další jízdu. Řidič vidí živé a precizní holografické obrazy bez nutnosti používat speciální brýle. Směr pohybu je v reálném čase přizpůsobován rychlosti jízdy vozidla. Promítání navigačních pokynů přes čelní okno na silnici umožňuje řidičům bezpečné řízení bez rozptylování pozornosti a odvracení zraku od vozovky.
Zatímco konvenční průhledový displej promítá obraz nepřímo, prostřednictvím displeje LCD umístěného v přístrojové desce, holografické zobrazování s rozšířenou realitou promítá obraz přes sklo čelního okna.Displej společnosti WayRay ukazuje nejen navigační funkce – například správný jízdní pruh, cíle a aktuální rychlost – v rozšířené realitě, ale také zahrnuje funkce asistenčních systémů ADAS, jako je asistent pro jízdu v jízdním pruhu nebo asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu. Virtuální obraz s rozměry 1310 x 3152 mm je promítán do vzdálenosti 15 m od očí řidiče. Hyundai Motor Group zmodernizoval svůj průhledový displej, aby mohl využívat systém WayRay a nabízet řidičům optimalizované řešení.
Oba partneři budou i nadále úzce spolupracovat na rozšiřování funkčnosti technologie holografického zobrazování s rozšířenou realitou. Její další vývojový stupeň bude schopen zobrazovat osoby, objekty, vozidla, jízdní pruhy pro cyklisty a přechody pro pěší. Navíc bude podporovat také další vyspělé funkce asistenčních systémů ADAS, jako je systém upozorňování na překážky vzadu a po stranách nebo asistent pro jízdu na dálnici HDA (Highway Driving Assist).
HMG a WayRay navíc počítají také s využitím technologie propojení vozidla s ostatními účastníky silničního provozu a dopravní infrastrukturou, V2X (Vehicle to Everything), a s využitím funkcí z oblasti konektivity. Díky tomu budou v reálném čase dostupná data například od semaforů či okolních vozidel nebo údaje o stavu vozovky a povětrnostních podmínkách.
„Automobilový trh prochází hlubokou transformací, urychlovanou technologiemi rozšířené reality. Nejvýznamnější výrobci automobilů proto rychle zavádějí řešení s rozšířenou realitou, aby si vytvořili další konkurenční výhodu. Jsem přesvědčen o tom, že silné partnerství se společností Hyundai nám pomůže rozšířit naše vyspělé technologické inovace a ve významném měřítku vyrábět řešení, zaměřená na požadavky zákazníků, a současně zvýšit komfort i bezpečnost pro všechny cestující,“ řekl Vitaly Ponomarev, generální ředitel společnosti WayRay.
Hyundai Motor a Kia Motors neustále soustřeďují své výzkumné a vývojové prostředky na získávání technologií pro navigaci s rozšířenou realitou a na další související technologie. Jejich cílem je zdokonalovat nové generace displejů a síťově propojených vozidel, stejně jako urychlovat jejich zavádění do výroby. Tyto revoluční technologie pomohou koncernu Hyundai Motor Group realizovat jeho vizi ještě lépe integrovaných a dokonale vzájemně propojených automobilových technologií, ale také podpoří vývoj dalších úzce souvisejících oblastí zájmu, jako jsou nositelní roboti, chytré budovy, chytrá města a mnoho dalších vzrušujících možností.
Kromě navigačního systému s holografickým zobrazováním, včetně rozšířené reality, vystavila společnost Hyundai Motor na veletrhu CES 2019 také koncept útulného interiéru, v němž mohli návštěvníci CES 2019 získat představu o svobodě budoucí mobility. Také společnost Kia Motors předvedla velmi zajímavé inovace, jakou je například nový systém R.E.A.D. (Real-time Emotion Adaptive Driving), který v reálném čase přizpůsobuje jízdu emocím řidiče.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?