Volkswagen představil upravené Polo a Golf na CNG, oba nabídnou delší dojezd

Volkswagen Polo TGI s novým uspořádáním nádrží na CNG
Volkswagen Polo TGI s novým uspořádáním nádrží na CNG, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. února 2019 13:54
Sdílej:

Všechny automobilky z koncernu Volkswagen se v současnosti soustředí především na vývoj hybridů a elektromobilů, současně si ale lidé ve vedení automobilky dobře uvědomují, že doba spalovacích motorů ještě nekončí. Na trh proto posílají další modely poháněné stlačeným zemním plynem CNG, které v sobě kombinují ekologický provoz, slušný dojezd, rychlé tankování a stále rozumné ceny.

S budoucí elektrifikací automobilů koncernu Volkswagen už jsme se všichni tak nějak smířili, ovšem sama automobilka si je stále vědoma, že to nebude hned. Lidé ale stále touží po vozech s nízkou spotřebou a stále se objevuje větší množství zákazníků, kteří volají po ekonomičtějším provozu. A společnou odpovědí na oba tyto problémy se ukazuje být CNG.

A zatímco Škoda minulý rok představila Škoda Octavii G-Tec a Seat se pochlubil modelem Arona TGI, samotný Volkswagen nyní představuje dvojici svých vylepšených modelů Golf a Polo TGI. Oba vozy sice začaly poněkud jiné úpravy, u obou bychom se ale měli dočkat vyššího dojezdu na nádrž.

Pojďme tedy začít u menšího z dvojice jmenovaných. Vylepšené Polo TGI má pod kapotou 1.0 litrový tříválec o výkonu 90 koní, díky vylepšení však získalo další (již třetí) nádrž na stlačený zimní plyn, díky čemuž se celková kapacita posunula na 91.5 litrů CNG. Podle měřícího cyklu WLTP pak díky této úpravě zvládne Polo TGI absolvovat čistě na plyn až 368 kilometrů. V zásobě by přitom mělo mít i pár litrů benzínu.

Větší z dvojice, Volkswagen Golf TGI, dostal v rámci vylepšení nový 1.5 litrový čtyřválcový motor, jehož spotřeba by se měla pohybovat okolo 3.5 až 3.6 kg plynu na 100 kilometrů. Motor o výkonu 130 koní pracuje na principu Millerova cyklu a díky turbodmychadlu s proměnlivou geometrií vhání do motoru více vzduchu, což zlepšuje ekonomiku provozu. Oproti minulé generaci tak Golf TGI nabídne údajně až o 80 km vyšší dojezd a emise snížené na 95 g/km.

Podle Volkswagenu nabízí motory spalující CNG hned několik benefitů. Pro vaši peněženku bude tím nejzásadnějším rozumná spotřeba a příznivé ceny CNG. Vaše ekologické cítění pak jistě povzbudí skutečnost, že oproti modelů spalujícím pouze benzín nabídnou vozy na CNG až o 25 % nižší emise.

Jak navíc poznamenává web Motor1, který na zprávu upozornil, tato modernizace Golfu TGI by mohla být tou vůbec poslední, jakou na sedmé generaci tohoto modelu uvidíme. Všichni už totiž netrpělivě očekávají příchod osmé generace.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.