Všechny automobilky z koncernu Volkswagen se v současnosti soustředí především na vývoj hybridů a elektromobilů, současně si ale lidé ve vedení automobilky dobře uvědomují, že doba spalovacích motorů ještě nekončí. Na trh proto posílají další modely poháněné stlačeným zemním plynem CNG, které v sobě kombinují ekologický provoz, slušný dojezd, rychlé tankování a stále rozumné ceny.
S budoucí elektrifikací automobilů koncernu Volkswagen už jsme se všichni tak nějak smířili, ovšem sama automobilka si je stále vědoma, že to nebude hned. Lidé ale stále touží po vozech s nízkou spotřebou a stále se objevuje větší množství zákazníků, kteří volají po ekonomičtějším provozu. A společnou odpovědí na oba tyto problémy se ukazuje být CNG.
A zatímco Škoda minulý rok představila Škoda Octavii G-Tec a Seat se pochlubil modelem Arona TGI, samotný Volkswagen nyní představuje dvojici svých vylepšených modelů Golf a Polo TGI. Oba vozy sice začaly poněkud jiné úpravy, u obou bychom se ale měli dočkat vyššího dojezdu na nádrž.
Pojďme tedy začít u menšího z dvojice jmenovaných. Vylepšené Polo TGI má pod kapotou 1.0 litrový tříválec o výkonu 90 koní, díky vylepšení však získalo další (již třetí) nádrž na stlačený zimní plyn, díky čemuž se celková kapacita posunula na 91.5 litrů CNG. Podle měřícího cyklu WLTP pak díky této úpravě zvládne Polo TGI absolvovat čistě na plyn až 368 kilometrů. V zásobě by přitom mělo mít i pár litrů benzínu.
Větší z dvojice, Volkswagen Golf TGI, dostal v rámci vylepšení nový 1.5 litrový čtyřválcový motor, jehož spotřeba by se měla pohybovat okolo 3.5 až 3.6 kg plynu na 100 kilometrů. Motor o výkonu 130 koní pracuje na principu Millerova cyklu a díky turbodmychadlu s proměnlivou geometrií vhání do motoru více vzduchu, což zlepšuje ekonomiku provozu. Oproti minulé generaci tak Golf TGI nabídne údajně až o 80 km vyšší dojezd a emise snížené na 95 g/km.
Podle Volkswagenu nabízí motory spalující CNG hned několik benefitů. Pro vaši peněženku bude tím nejzásadnějším rozumná spotřeba a příznivé ceny CNG. Vaše ekologické cítění pak jistě povzbudí skutečnost, že oproti modelů spalujícím pouze benzín nabídnou vozy na CNG až o 25 % nižší emise.
Jak navíc poznamenává web Motor1, který na zprávu upozornil, tato modernizace Golfu TGI by mohla být tou vůbec poslední, jakou na sedmé generaci tohoto modelu uvidíme. Všichni už totiž netrpělivě očekávají příchod osmé generace.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.