Volkswagen představil upravené Polo a Golf na CNG, oba nabídnou delší dojezd

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 1. února 2019, 13:54 Google+

Všechny automobilky z koncernu Volkswagen se v současnosti soustředí především na vývoj hybridů a elektromobilů, současně si ale lidé ve vedení automobilky dobře uvědomují, že doba spalovacích motorů ještě nekončí. Na trh proto posílají další modely poháněné stlačeným zemním plynem CNG, které v sobě kombinují ekologický provoz, slušný dojezd, rychlé tankování a stále rozumné ceny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Polo TGI s novým uspořádáním nádrží na CNG

Volkswagen Polo TGI s novým uspořádáním nádrží na CNG | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

S budoucí elektrifikací automobilů koncernu Volkswagen už jsme se všichni tak nějak smířili, ovšem sama automobilka si je stále vědoma, že to nebude hned. Lidé ale stále touží po vozech s nízkou spotřebou a stále se objevuje větší množství zákazníků, kteří volají po ekonomičtějším provozu. A společnou odpovědí na oba tyto problémy se ukazuje být CNG.

A zatímco Škoda minulý rok představila Škoda Octavii G-Tec a Seat se pochlubil modelem Arona TGI, samotný Volkswagen nyní představuje dvojici svých vylepšených modelů Golf a Polo TGI. Oba vozy sice začaly poněkud jiné úpravy, u obou bychom se ale měli dočkat vyššího dojezdu na nádrž.

Pojďme tedy začít u menšího z dvojice jmenovaných. Vylepšené Polo TGI má pod kapotou 1.0 litrový tříválec o výkonu 90 koní, díky vylepšení však získalo další (již třetí) nádrž na stlačený zimní plyn, díky čemuž se celková kapacita posunula na 91.5 litrů CNG. Podle měřícího cyklu WLTP pak díky této úpravě zvládne Polo TGI absolvovat čistě na plyn až 368 kilometrů. V zásobě by přitom mělo mít i pár litrů benzínu.

Větší z dvojice, Volkswagen Golf TGI, dostal v rámci vylepšení nový 1.5 litrový čtyřválcový motor, jehož spotřeba by se měla pohybovat okolo 3.5 až 3.6 kg plynu na 100 kilometrů. Motor o výkonu 130 koní pracuje na principu Millerova cyklu a díky turbodmychadlu s proměnlivou geometrií vhání do motoru více vzduchu, což zlepšuje ekonomiku provozu. Oproti minulé generaci tak Golf TGI nabídne údajně až o 80 km vyšší dojezd a emise snížené na 95 g/km.

Podle Volkswagenu nabízí motory spalující CNG hned několik benefitů. Pro vaši peněženku bude tím nejzásadnějším rozumná spotřeba a příznivé ceny CNG. Vaše ekologické cítění pak jistě povzbudí skutečnost, že oproti modelů spalujícím pouze benzín nabídnou vozy na CNG až o 25 % nižší emise.

img-responsive

1.5 litrový motor Volkswagen TGI na CNG určený pro model Golf | foto: Volkswagen

Jak navíc poznamenává web Motor1, který na zprávu upozornil, tato modernizace Golfu TGI by mohla být tou vůbec poslední, jakou na sedmé generaci tohoto modelu uvidíme. Všichni už totiž netrpělivě očekávají příchod osmé generace.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen představil upravené Polo a Golf na CNG, oba nabídnou delší dojezd

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

vodíkový pohon

V Británii testují provoz užitkových aut na vodík

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Autem na hory: Je lepší pořídit střešní nosiče lyží, nebo rovnou střešní box?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

  2. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

  3. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  4. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  5. HONDA CRF125F, modelový rok 2023

  6. HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud