Všechny automobilky z koncernu Volkswagen se v současnosti soustředí především na vývoj hybridů a elektromobilů, současně si ale lidé ve vedení automobilky dobře uvědomují, že doba spalovacích motorů ještě nekončí. Na trh proto posílají další modely poháněné stlačeným zemním plynem CNG, které v sobě kombinují ekologický provoz, slušný dojezd, rychlé tankování a stále rozumné ceny.
S budoucí elektrifikací automobilů koncernu Volkswagen už jsme se všichni tak nějak smířili, ovšem sama automobilka si je stále vědoma, že to nebude hned. Lidé ale stále touží po vozech s nízkou spotřebou a stále se objevuje větší množství zákazníků, kteří volají po ekonomičtějším provozu. A společnou odpovědí na oba tyto problémy se ukazuje být CNG.
A zatímco Škoda minulý rok představila Škoda Octavii G-Tec a Seat se pochlubil modelem Arona TGI, samotný Volkswagen nyní představuje dvojici svých vylepšených modelů Golf a Polo TGI. Oba vozy sice začaly poněkud jiné úpravy, u obou bychom se ale měli dočkat vyššího dojezdu na nádrž.
Pojďme tedy začít u menšího z dvojice jmenovaných. Vylepšené Polo TGI má pod kapotou 1.0 litrový tříválec o výkonu 90 koní, díky vylepšení však získalo další (již třetí) nádrž na stlačený zimní plyn, díky čemuž se celková kapacita posunula na 91.5 litrů CNG. Podle měřícího cyklu WLTP pak díky této úpravě zvládne Polo TGI absolvovat čistě na plyn až 368 kilometrů. V zásobě by přitom mělo mít i pár litrů benzínu.
Větší z dvojice, Volkswagen Golf TGI, dostal v rámci vylepšení nový 1.5 litrový čtyřválcový motor, jehož spotřeba by se měla pohybovat okolo 3.5 až 3.6 kg plynu na 100 kilometrů. Motor o výkonu 130 koní pracuje na principu Millerova cyklu a díky turbodmychadlu s proměnlivou geometrií vhání do motoru více vzduchu, což zlepšuje ekonomiku provozu. Oproti minulé generaci tak Golf TGI nabídne údajně až o 80 km vyšší dojezd a emise snížené na 95 g/km.
Podle Volkswagenu nabízí motory spalující CNG hned několik benefitů. Pro vaši peněženku bude tím nejzásadnějším rozumná spotřeba a příznivé ceny CNG. Vaše ekologické cítění pak jistě povzbudí skutečnost, že oproti modelů spalujícím pouze benzín nabídnou vozy na CNG až o 25 % nižší emise.
Jak navíc poznamenává web Motor1, který na zprávu upozornil, tato modernizace Golfu TGI by mohla být tou vůbec poslední, jakou na sedmé generaci tohoto modelu uvidíme. Všichni už totiž netrpělivě očekávají příchod osmé generace.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?