Všechny automobilky z koncernu Volkswagen se v současnosti soustředí především na vývoj hybridů a elektromobilů, současně si ale lidé ve vedení automobilky dobře uvědomují, že doba spalovacích motorů ještě nekončí. Na trh proto posílají další modely poháněné stlačeným zemním plynem CNG, které v sobě kombinují ekologický provoz, slušný dojezd, rychlé tankování a stále rozumné ceny.
S budoucí elektrifikací automobilů koncernu Volkswagen už jsme se všichni tak nějak smířili, ovšem sama automobilka si je stále vědoma, že to nebude hned. Lidé ale stále touží po vozech s nízkou spotřebou a stále se objevuje větší množství zákazníků, kteří volají po ekonomičtějším provozu. A společnou odpovědí na oba tyto problémy se ukazuje být CNG.
A zatímco Škoda minulý rok představila Škoda Octavii G-Tec a Seat se pochlubil modelem Arona TGI, samotný Volkswagen nyní představuje dvojici svých vylepšených modelů Golf a Polo TGI. Oba vozy sice začaly poněkud jiné úpravy, u obou bychom se ale měli dočkat vyššího dojezdu na nádrž.
Pojďme tedy začít u menšího z dvojice jmenovaných. Vylepšené Polo TGI má pod kapotou 1.0 litrový tříválec o výkonu 90 koní, díky vylepšení však získalo další (již třetí) nádrž na stlačený zimní plyn, díky čemuž se celková kapacita posunula na 91.5 litrů CNG. Podle měřícího cyklu WLTP pak díky této úpravě zvládne Polo TGI absolvovat čistě na plyn až 368 kilometrů. V zásobě by přitom mělo mít i pár litrů benzínu.
Větší z dvojice, Volkswagen Golf TGI, dostal v rámci vylepšení nový 1.5 litrový čtyřválcový motor, jehož spotřeba by se měla pohybovat okolo 3.5 až 3.6 kg plynu na 100 kilometrů. Motor o výkonu 130 koní pracuje na principu Millerova cyklu a díky turbodmychadlu s proměnlivou geometrií vhání do motoru více vzduchu, což zlepšuje ekonomiku provozu. Oproti minulé generaci tak Golf TGI nabídne údajně až o 80 km vyšší dojezd a emise snížené na 95 g/km.
Podle Volkswagenu nabízí motory spalující CNG hned několik benefitů. Pro vaši peněženku bude tím nejzásadnějším rozumná spotřeba a příznivé ceny CNG. Vaše ekologické cítění pak jistě povzbudí skutečnost, že oproti modelů spalujícím pouze benzín nabídnou vozy na CNG až o 25 % nižší emise.
Jak navíc poznamenává web Motor1, který na zprávu upozornil, tato modernizace Golfu TGI by mohla být tou vůbec poslední, jakou na sedmé generaci tohoto modelu uvidíme. Všichni už totiž netrpělivě očekávají příchod osmé generace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?