Aston Martin odhalil své umělecké dílo, atmosferická V12 nabídne 1 000 koní a zvuk formule

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. prosince 2018, 08:51 Google+

Dnešní svět automobilového průmyslu se točí hlavně kolem hybridů a elektromobilů, vzkvétající ekonomika a velký hlad po hybridních hypersportech však motivoval několik automobilek ke stvoření silničních strojů, které bychom ještě před pár lety označili jako čistě závodní monstra okruhů. A jedním z těchto skvostů je i připravovaný Aston Martin Valkyrie, jehož motor automobilka včera odhalila.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aston Martin představil motor pro svůj extrémní model Valkyrie, na jehož vývoji se podílel Cosworth

Aston Martin představil motor pro svůj extrémní model Valkyrie, na jehož vývoji se podílel Cosworth | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

Aston Martin Valkyrie, společně s Mercedes-Amg Project One, představují specifickou skupinu hybridních hypersportovních vozů, které de facto vznikly úpravou strojů závodních. Jejich interiér je tedy jednoduchý, přesto by měl být extrémně moderní a luxusní.

Jejich vzhled byl podřízen čistě aerodynamice a jejich motory vychází ze závodních strojů, které můžeme vidět ve Formuli 1 či extrémních vytrvalostních závodech jako se jezdí v Le Mans, kde by se čistě závodní varianty těchto modelů mohly časem objevit.

Dnes se ale nechceme věnovat Mercedesu, ale jeho britské konkurenci, jejíž motor byl před pár hodinami představen. Jak už jsme psali dříve, pod kapotou Valkyrie se má ukrývat hybridní pohonná jednotka, jejíž "staromilská" část bude tvořena představeným atmosferickým motorem V12, na jehož vývoji se podíleli odborníci z Cosworth.

Nádherný 6.5 litrový atmosferický motor je skutečným uměleckým dílem, jehož váhu je pouze 206 kilogramů. Nejpůsobivější čísla se však točí kolem jeho výkonu. Při 10 500 otáčkách za minutu totiž nabídne rovných 1 000 koňských sil a jeho maximální točivý moment dosahuje 740 Nm při 7 000 otáčkách za minutu. Motor by však měl být schopen točit až do 11 100 otáček za minutu a jeho výkon se pohybuje okolo 153.8 koně na litr, jak uvádí web Motor1.

Díky spalovacím komorám v úhlu 65 stupňů navíc motor nabídne naprosto fantastický zvuk, který připomíná zlaté časy Formule 1. Tento atmosferický skvost však bude pracovat ještě s hybridním bateriovým systémem, díky čemuž výkon poroste ještě výš. Specifikaci hybridní jednotky však automobilka zatím nezveřejnila.

zdroj: youtube.com

zdroj: youtube.com

Ostatně s Formulí 1 sdílí motor pár podobností. Lidé z Cosworth například použili stejné písty, jaké se používají ve vozech F1. Většina motoru pak byla vyřezána z bloku materiálu a například kliková hřídel motoru V12 ve Valkyrii je o 50 % lehčí, než u extrémního modelu One-77. Motor bude spojen s jednospojkovou převodovkou, kterou navrhl Adrian Newey, hlavní technický inženýr Red Bull, a její výrobu zajistí Ricardo.

Aston Martin tak zkrátka ukazuje, že pouhých 150 vozů Valkyrie si skutečně zaslouží svou extrémní cenu, která se má pohybovat okolo 3.2 milionu dolarů. Tedy cca 73 milionů korun.

Vytisknout

Diskuze: Aston Martin odhalil své umělecké dílo, atmosferická V12 nabídne 1 000 koní a zvuk formule

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hyundai Tucson během losího testu

Losí test prověřil Hyundai Tucson, nošovické SUV však prošlo bez zaváhání

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud