Elektrická platforma MEB má velký potenciál, VW pro ni plánuje až 15 milionů vozidel

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. prosince 2018, 16:49 Google+

Automobilka Volkswagen bere svůj závazek vůči elektrické budoucnosti skutečně vážně. Základem nových elektromobilů se stane ryze elektrická platforma MEB, kterou automobilka odhalila tento rok a na které by v letech následujících mohlo vzniknout až 15 milionů elektromobilů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen I.D. VIZZION

Volkswagen I.D. VIZZION | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Podle zprávy, kterou přinesla agentura Reuters, by mohla automobilka Volkswagen postavit na své ryze elektrické platformě MEB až 15 milionů vozidel. Tento výrazný přesun ale pochopitelně nebude levná sranda, což potvrzují i plánované investice Volkswagenu. Do roku 2023 by totiž na vývoj techniky a technologií spjatých s elektromobilitou mělo padnout okolo 12.5 miliardy dolarů. Z této částky pak poputuje zhruba 10 miliardy na novou řadu elektrických modelů.

Všechny nové elektrické modely Volkswagen, které nám zatím automobilka představila v rámci konceptů, nesly označení I.D. a postaveny byly právě na platformě MEB. Jedním z nich by měl být i model velikosti Golfu, který by měl konkurovat hlavně Tesle Model 3, přičemž jeho cena by měla zůstat podobná Volkswagenu Golf s naftovým motorem.

Krátce po premiéře prvního elektromobilu I.D. hatchback se očekává postupné představené celé řady čistě elektrických Volkswagenů, které by měly plně pokrýt trh. Mezi novinkami se očekává například crossover I.D. Crozz, který by měl být v nabídce ve vícero provedeních s různou velikostí akumulátorů i výkonem motorů. 

Jedním z velmi očekávaných modelů je i retro-inspirovaná dodávka I.D. Buzz, která svým designem odkazuje na dodávky Volkswagen z šedesátých let. Příchod tohoto modelu se očekává na rok 2021 a pod jeho kapotou by se mohla objevit technika, která mu zajistí dojezd až 547 km, jak uvádí web Carscoops.

V následujícím roce pak dorazí elektrická vlajková loď Volkswagenu, která se postaví proti Tesla Model S. Vůz známý zatím pouze jako I.D. Vizzion však nenabídne jen nejmodernější techniku v oblasti elektromobility, ale také v oblasti autonomního řízení. Volkswagen se zkrátka evidentně chce stát znovu lídrem a hlavním inovátorem v automobilovém průmyslu.

img-responsive

Světová premiéra nově vyvinuté modulární platformy pro elektromobily (MEB) v Drážďanech: klíč k „elektromobilu pro všechny“ | foto: Volkswagen

A platforma MEB by mu k tomu měla výrazně pomoci. Dostupná by měla být ve dvou provedeních s rozlišeným rozvorem, přičemž další detaily budou moci technici ovlivňovat pomocí různých komponentů podvozku.  Baterie budou tradičně uloženy v podlaze, díky čemuž vůz nabídne nízké těžiště a lepší ovladatelnost. Zprvu se počítá s pohonem pouze jedné nápravy, což bude ta zadní. Zanedlouho by se však v příplatkové výbavě měla objevit i možnost pohonu všech kol V této konfiguraci už by pak tyto vozy mohly být i poměrně zajímavé, zejména přihlédneme-li k plánovanému rozložení hmotnosti 50:50.

Vytisknout

Diskuze: Elektrická platforma MEB má velký potenciál, VW pro ni plánuje až 15 milionů vozidel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Zimní pneumatiky pouze na hnané nápravě? Podívejte se, jaké nebezpečí tím vzniká

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud