Elektrická platforma MEB má velký potenciál, VW pro ni plánuje až 15 milionů vozidel

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. prosince 2018, 16:49 Google+

Automobilka Volkswagen bere svůj závazek vůči elektrické budoucnosti skutečně vážně. Základem nových elektromobilů se stane ryze elektrická platforma MEB, kterou automobilka odhalila tento rok a na které by v letech následujících mohlo vzniknout až 15 milionů elektromobilů.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 11.12. 16:13) Napište svůj názor
Volkswagen I.D. VIZZION

Volkswagen I.D. VIZZION | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Podle zprávy, kterou přinesla agentura Reuters, by mohla automobilka Volkswagen postavit na své ryze elektrické platformě MEB až 15 milionů vozidel. Tento výrazný přesun ale pochopitelně nebude levná sranda, což potvrzují i plánované investice Volkswagenu. Do roku 2023 by totiž na vývoj techniky a technologií spjatých s elektromobilitou mělo padnout okolo 12.5 miliardy dolarů. Z této částky pak poputuje zhruba 10 miliardy na novou řadu elektrických modelů.

Všechny nové elektrické modely Volkswagen, které nám zatím automobilka představila v rámci konceptů, nesly označení I.D. a postaveny byly právě na platformě MEB. Jedním z nich by měl být i model velikosti Golfu, který by měl konkurovat hlavně Tesle Model 3, přičemž jeho cena by měla zůstat podobná Volkswagenu Golf s naftovým motorem.

Krátce po premiéře prvního elektromobilu I.D. hatchback se očekává postupné představené celé řady čistě elektrických Volkswagenů, které by měly plně pokrýt trh. Mezi novinkami se očekává například crossover I.D. Crozz, který by měl být v nabídce ve vícero provedeních s různou velikostí akumulátorů i výkonem motorů. 

Jedním z velmi očekávaných modelů je i retro-inspirovaná dodávka I.D. Buzz, která svým designem odkazuje na dodávky Volkswagen z šedesátých let. Příchod tohoto modelu se očekává na rok 2021 a pod jeho kapotou by se mohla objevit technika, která mu zajistí dojezd až 547 km, jak uvádí web Carscoops.

V následujícím roce pak dorazí elektrická vlajková loď Volkswagenu, která se postaví proti Tesla Model S. Vůz známý zatím pouze jako I.D. Vizzion však nenabídne jen nejmodernější techniku v oblasti elektromobility, ale také v oblasti autonomního řízení. Volkswagen se zkrátka evidentně chce stát znovu lídrem a hlavním inovátorem v automobilovém průmyslu.

img-responsive

Světová premiéra nově vyvinuté modulární platformy pro elektromobily (MEB) v Drážďanech: klíč k „elektromobilu pro všechny“ | foto: Volkswagen

A platforma MEB by mu k tomu měla výrazně pomoci. Dostupná by měla být ve dvou provedeních s rozlišeným rozvorem, přičemž další detaily budou moci technici ovlivňovat pomocí různých komponentů podvozku.  Baterie budou tradičně uloženy v podlaze, díky čemuž vůz nabídne nízké těžiště a lepší ovladatelnost. Zprvu se počítá s pohonem pouze jedné nápravy, což bude ta zadní. Zanedlouho by se však v příplatkové výbavě měla objevit i možnost pohonu všech kol V této konfiguraci už by pak tyto vozy mohly být i poměrně zajímavé, zejména přihlédneme-li k plánovanému rozložení hmotnosti 50:50.

Vytisknout

Diskuze: Elektrická platforma MEB má velký potenciál, VW pro ni plánuje až 15 milionů vozidel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 11.12.2018 16:13 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lucid Air bude mít dojezd více než 800 km a zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 2,5 sekundy

Dojezd 800 km a zrychlení za 2,5 vteřiny. Na jaře začne montáž luxusního sedanu Lucid Air

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Pětina Čechů má snít o elektromobilech. Průzkum ukázal, proč je nekupují

Mercedes W124 300E

Taxikářská legenda z „osmdesátek“ – Mercedes W124

Autonomní brzdový systém neustále sleduje dění před vozidlem

Realita a nouzový brzdový systém AEB. Má nebo nemá smysl?

Nový Ford Kuga HEV je jedním ze 17 elektrifikovaných modelů pro evropské trhy

Nové SUV Ford Kuga HEV jde do výroby. Přes elektrickou pomoc sprint nemusí

Autodráha

Nevíte co pod stromeček? Toto potěší malého i velkého kluka a dokonce i dědečka

Suzuki ACROSS

Suzuki ACROSS v předprodeji, více než 300 koní ovšem nebude "zadarmo"

Škoda Octavia

Český sen v podobě nové Škody Octavie Scout a RS přichází na náš trh

Škoda Rapid s motorem o objemu 1289 cm³ a výkonu 46 kW měla díky podobné koncepci v Británii přezdívku “Porsche chudých”

Ikonické Škody z osmdesátek zařazeny mezi sdílené vozy

Toyota C-HR GR Sport

Toyota rozšiřuje nejatraktivnější řadu C-HR o model GR Sport

Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204)

Test: Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204). Který koupit, proč a za kolik?

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

reklama

Doporučujeme

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Zimní pneumatiky pouze na hnané nápravě? Podívejte se, jaké nebezpečí tím vzniká

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test: Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204). Který koupit, proč a za kolik?

  2. Nevíte co pod stromeček? Toto potěší malého i velkého kluka a dokonce i dědečka

  3. Taxikářská legenda z „osmdesátek“ – Mercedes W124

  4. Dojezd 800 km a zrychlení za 2,5 vteřiny. Na jaře začne montáž luxusního sedanu Lucid Air

  5. Pětina Čechů má snít o elektromobilech. Průzkum ukázal, proč je nekupují

  6. Realita a nouzový brzdový systém AEB. Má nebo nemá smysl?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud