Automobilka Volkswagen bere svůj závazek vůči elektrické budoucnosti skutečně vážně. Základem nových elektromobilů se stane ryze elektrická platforma MEB, kterou automobilka odhalila tento rok a na které by v letech následujících mohlo vzniknout až 15 milionů elektromobilů.
Podle zprávy, kterou přinesla agentura Reuters, by mohla automobilka Volkswagen postavit na své ryze elektrické platformě MEB až 15 milionů vozidel. Tento výrazný přesun ale pochopitelně nebude levná sranda, což potvrzují i plánované investice Volkswagenu. Do roku 2023 by totiž na vývoj techniky a technologií spjatých s elektromobilitou mělo padnout okolo 12.5 miliardy dolarů. Z této částky pak poputuje zhruba 10 miliardy na novou řadu elektrických modelů.
Všechny nové elektrické modely Volkswagen, které nám zatím automobilka představila v rámci konceptů, nesly označení I.D. a postaveny byly právě na platformě MEB. Jedním z nich by měl být i model velikosti Golfu, který by měl konkurovat hlavně Tesle Model 3, přičemž jeho cena by měla zůstat podobná Volkswagenu Golf s naftovým motorem.
Krátce po premiéře prvního elektromobilu I.D. hatchback se očekává postupné představené celé řady čistě elektrických Volkswagenů, které by měly plně pokrýt trh. Mezi novinkami se očekává například crossover I.D. Crozz, který by měl být v nabídce ve vícero provedeních s různou velikostí akumulátorů i výkonem motorů.
Jedním z velmi očekávaných modelů je i retro-inspirovaná dodávka I.D. Buzz, která svým designem odkazuje na dodávky Volkswagen z šedesátých let. Příchod tohoto modelu se očekává na rok 2021 a pod jeho kapotou by se mohla objevit technika, která mu zajistí dojezd až 547 km, jak uvádí web Carscoops.
V následujícím roce pak dorazí elektrická vlajková loď Volkswagenu, která se postaví proti Tesla Model S. Vůz známý zatím pouze jako I.D. Vizzion však nenabídne jen nejmodernější techniku v oblasti elektromobility, ale také v oblasti autonomního řízení. Volkswagen se zkrátka evidentně chce stát znovu lídrem a hlavním inovátorem v automobilovém průmyslu.
A platforma MEB by mu k tomu měla výrazně pomoci. Dostupná by měla být ve dvou provedeních s rozlišeným rozvorem, přičemž další detaily budou moci technici ovlivňovat pomocí různých komponentů podvozku. Baterie budou tradičně uloženy v podlaze, díky čemuž vůz nabídne nízké těžiště a lepší ovladatelnost. Zprvu se počítá s pohonem pouze jedné nápravy, což bude ta zadní. Zanedlouho by se však v příplatkové výbavě měla objevit i možnost pohonu všech kol V této konfiguraci už by pak tyto vozy mohly být i poměrně zajímavé, zejména přihlédneme-li k plánovanému rozložení hmotnosti 50:50.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.