Automobilka Volkswagen bere svůj závazek vůči elektrické budoucnosti skutečně vážně. Základem nových elektromobilů se stane ryze elektrická platforma MEB, kterou automobilka odhalila tento rok a na které by v letech následujících mohlo vzniknout až 15 milionů elektromobilů.
Podle zprávy, kterou přinesla agentura Reuters, by mohla automobilka Volkswagen postavit na své ryze elektrické platformě MEB až 15 milionů vozidel. Tento výrazný přesun ale pochopitelně nebude levná sranda, což potvrzují i plánované investice Volkswagenu. Do roku 2023 by totiž na vývoj techniky a technologií spjatých s elektromobilitou mělo padnout okolo 12.5 miliardy dolarů. Z této částky pak poputuje zhruba 10 miliardy na novou řadu elektrických modelů.
Všechny nové elektrické modely Volkswagen, které nám zatím automobilka představila v rámci konceptů, nesly označení I.D. a postaveny byly právě na platformě MEB. Jedním z nich by měl být i model velikosti Golfu, který by měl konkurovat hlavně Tesle Model 3, přičemž jeho cena by měla zůstat podobná Volkswagenu Golf s naftovým motorem.
Krátce po premiéře prvního elektromobilu I.D. hatchback se očekává postupné představené celé řady čistě elektrických Volkswagenů, které by měly plně pokrýt trh. Mezi novinkami se očekává například crossover I.D. Crozz, který by měl být v nabídce ve vícero provedeních s různou velikostí akumulátorů i výkonem motorů.
Jedním z velmi očekávaných modelů je i retro-inspirovaná dodávka I.D. Buzz, která svým designem odkazuje na dodávky Volkswagen z šedesátých let. Příchod tohoto modelu se očekává na rok 2021 a pod jeho kapotou by se mohla objevit technika, která mu zajistí dojezd až 547 km, jak uvádí web Carscoops.
V následujícím roce pak dorazí elektrická vlajková loď Volkswagenu, která se postaví proti Tesla Model S. Vůz známý zatím pouze jako I.D. Vizzion však nenabídne jen nejmodernější techniku v oblasti elektromobility, ale také v oblasti autonomního řízení. Volkswagen se zkrátka evidentně chce stát znovu lídrem a hlavním inovátorem v automobilovém průmyslu.
A platforma MEB by mu k tomu měla výrazně pomoci. Dostupná by měla být ve dvou provedeních s rozlišeným rozvorem, přičemž další detaily budou moci technici ovlivňovat pomocí různých komponentů podvozku. Baterie budou tradičně uloženy v podlaze, díky čemuž vůz nabídne nízké těžiště a lepší ovladatelnost. Zprvu se počítá s pohonem pouze jedné nápravy, což bude ta zadní. Zanedlouho by se však v příplatkové výbavě měla objevit i možnost pohonu všech kol V této konfiguraci už by pak tyto vozy mohly být i poměrně zajímavé, zejména přihlédneme-li k plánovanému rozložení hmotnosti 50:50.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.