Audi A3 E-Tron se díky kombinaci benzínového a elektrického motoru řadí k nejzelenějším modelům v nabídce Audi. Podle posledních zpráv však není dostatečně zelená na to, aby mohla projít nové a náročnější evropské emisní testy WLTP, následkem čehož by mohla z některých trhů zmizet.
Audi A3 E-Tron, která vychází z klasického hatchbacku A3 Sportback, byla představena již v roce 2014. Pod kapotou vozu se ukrývá 1.4 litrový přeplňovaný benzínový motor, který spolupracuje s elektromotorem a automatickou šestistupňovou převodovkou.
Výsledkem je poměrně slušných 204 koní (150 kW), 329 Nm točivého momentu a schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7.6 sekundy. Tím vůbec nejdůležitějším parametrem však měla být nízká spotřeba a také nízké emise CO2.
Jak ovšem informoval web Autocar, model A3 E-Tron údajně neprošel náročnějšími emisními testy Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, známými spíše pod zkratkou WLTP. Model tak byl stažen z britského trhu a dá se předpokládat, že by mohl zmizet i ze zbytku Evropy.
Milovníci hybridních Audi tak mají na území Velké Británie smůlu, neboť již dříve odtud zmizel i hybridní model Q7 E-Tron, jak uvádí web CarScoops.
Co se týče trhu domácího, letmý pohled na webové stránky Audi ukazuje, že model Audi A3 E-Tron je zde stále v nabídce a to s cenami začínajícími od 1 028 900 včetně DPH. Větší model Q7 E-Tron je také v nabídce a to s cenou od 2 311 900 včetně DPH.
Milovníci Audi, fanoušci elektromobility a návštěvníci nedávného e-salonu však již nejspíš dobře vědí, že v příštím roce by měla být zahájena produkce prvního čistě elektrického modelu Audi, kterým bude crossover Audi E-Tron. S tímto modelem by pak měla začít zcela nová éra elektrických modelů Audi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.