Audi A3 E-Tron se díky kombinaci benzínového a elektrického motoru řadí k nejzelenějším modelům v nabídce Audi. Podle posledních zpráv však není dostatečně zelená na to, aby mohla projít nové a náročnější evropské emisní testy WLTP, následkem čehož by mohla z některých trhů zmizet.
Audi A3 E-Tron, která vychází z klasického hatchbacku A3 Sportback, byla představena již v roce 2014. Pod kapotou vozu se ukrývá 1.4 litrový přeplňovaný benzínový motor, který spolupracuje s elektromotorem a automatickou šestistupňovou převodovkou.
Výsledkem je poměrně slušných 204 koní (150 kW), 329 Nm točivého momentu a schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7.6 sekundy. Tím vůbec nejdůležitějším parametrem však měla být nízká spotřeba a také nízké emise CO2.
Jak ovšem informoval web Autocar, model A3 E-Tron údajně neprošel náročnějšími emisními testy Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, známými spíše pod zkratkou WLTP. Model tak byl stažen z britského trhu a dá se předpokládat, že by mohl zmizet i ze zbytku Evropy.
Milovníci hybridních Audi tak mají na území Velké Británie smůlu, neboť již dříve odtud zmizel i hybridní model Q7 E-Tron, jak uvádí web CarScoops.
Co se týče trhu domácího, letmý pohled na webové stránky Audi ukazuje, že model Audi A3 E-Tron je zde stále v nabídce a to s cenami začínajícími od 1 028 900 včetně DPH. Větší model Q7 E-Tron je také v nabídce a to s cenou od 2 311 900 včetně DPH.
Milovníci Audi, fanoušci elektromobility a návštěvníci nedávného e-salonu však již nejspíš dobře vědí, že v příštím roce by měla být zahájena produkce prvního čistě elektrického modelu Audi, kterým bude crossover Audi E-Tron. S tímto modelem by pak měla začít zcela nová éra elektrických modelů Audi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?