Audi A3 E-Tron se díky kombinaci benzínového a elektrického motoru řadí k nejzelenějším modelům v nabídce Audi. Podle posledních zpráv však není dostatečně zelená na to, aby mohla projít nové a náročnější evropské emisní testy WLTP, následkem čehož by mohla z některých trhů zmizet.
Audi A3 E-Tron, která vychází z klasického hatchbacku A3 Sportback, byla představena již v roce 2014. Pod kapotou vozu se ukrývá 1.4 litrový přeplňovaný benzínový motor, který spolupracuje s elektromotorem a automatickou šestistupňovou převodovkou.
Výsledkem je poměrně slušných 204 koní (150 kW), 329 Nm točivého momentu a schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7.6 sekundy. Tím vůbec nejdůležitějším parametrem však měla být nízká spotřeba a také nízké emise CO2.
Jak ovšem informoval web Autocar, model A3 E-Tron údajně neprošel náročnějšími emisními testy Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, známými spíše pod zkratkou WLTP. Model tak byl stažen z britského trhu a dá se předpokládat, že by mohl zmizet i ze zbytku Evropy.
Milovníci hybridních Audi tak mají na území Velké Británie smůlu, neboť již dříve odtud zmizel i hybridní model Q7 E-Tron, jak uvádí web CarScoops.
Co se týče trhu domácího, letmý pohled na webové stránky Audi ukazuje, že model Audi A3 E-Tron je zde stále v nabídce a to s cenami začínajícími od 1 028 900 včetně DPH. Větší model Q7 E-Tron je také v nabídce a to s cenou od 2 311 900 včetně DPH.
Milovníci Audi, fanoušci elektromobility a návštěvníci nedávného e-salonu však již nejspíš dobře vědí, že v příštím roce by měla být zahájena produkce prvního čistě elektrického modelu Audi, kterým bude crossover Audi E-Tron. S tímto modelem by pak měla začít zcela nová éra elektrických modelů Audi.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?