Audi A3 E-Tron se díky kombinaci benzínového a elektrického motoru řadí k nejzelenějším modelům v nabídce Audi. Podle posledních zpráv však není dostatečně zelená na to, aby mohla projít nové a náročnější evropské emisní testy WLTP, následkem čehož by mohla z některých trhů zmizet.
Audi A3 E-Tron, která vychází z klasického hatchbacku A3 Sportback, byla představena již v roce 2014. Pod kapotou vozu se ukrývá 1.4 litrový přeplňovaný benzínový motor, který spolupracuje s elektromotorem a automatickou šestistupňovou převodovkou.
Výsledkem je poměrně slušných 204 koní (150 kW), 329 Nm točivého momentu a schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7.6 sekundy. Tím vůbec nejdůležitějším parametrem však měla být nízká spotřeba a také nízké emise CO2.
Jak ovšem informoval web Autocar, model A3 E-Tron údajně neprošel náročnějšími emisními testy Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, známými spíše pod zkratkou WLTP. Model tak byl stažen z britského trhu a dá se předpokládat, že by mohl zmizet i ze zbytku Evropy.
Milovníci hybridních Audi tak mají na území Velké Británie smůlu, neboť již dříve odtud zmizel i hybridní model Q7 E-Tron, jak uvádí web CarScoops.
Co se týče trhu domácího, letmý pohled na webové stránky Audi ukazuje, že model Audi A3 E-Tron je zde stále v nabídce a to s cenami začínajícími od 1 028 900 včetně DPH. Větší model Q7 E-Tron je také v nabídce a to s cenou od 2 311 900 včetně DPH.
Milovníci Audi, fanoušci elektromobility a návštěvníci nedávného e-salonu však již nejspíš dobře vědí, že v příštím roce by měla být zahájena produkce prvního čistě elektrického modelu Audi, kterým bude crossover Audi E-Tron. S tímto modelem by pak měla začít zcela nová éra elektrických modelů Audi.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.