Toyota dnes ve svém polském závodu TMMP (Toyota Motor Manufacturing Poland) ve Wałbrzychu zahájila výrobu čtvrté generace hybridních převodovek. TMMP je prvním závodem mimo asijský kontinent, kde se tento typ hybridních převodovek vyrábí.
Montovat se budou do modelů Corolla Hybrid a Toyota C-HR Hybrid. Začíná tím první fáze zavádění hybridních technologií Toyoty a nové podvozkové architektury TNGA (Toyota New Global Architecture) do polských výrobních závodů.
TMMP je prvním závodem Toyoty mimo asijský kontinent a druhým závodem mimo území Japonska, kterému byla výroba technologicky náročných hybridních převodovek od Toyoty svěřena. Hybridní převodovky využívají synergické spolupráce elektromotoru a spalovacího motoru. Ústrojí je klíčovou součástí hybridního pohonu od Toyoty.
Cíl je 5,5 milionu elektrifikovaných aut ročně
„V roce 2000 jsme v Evropě prostřednictvím našeho prvního hybridu zahájili evropskou cestu elektrifikace. Dnes zde hybridní pohon využívá prakticky každý druhý vůz od nás a prodeje našich hybridů neustále rostou. Hybridní technologie jsou klíčovým prvkem, kterým se lišíme od ostatních,“ říká Johan van Zyl, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.
Toyota chce prodávat celosvětově do roku 2030 přes 5,5 milionu elektrifikovaných vozidel ročně, včetně jednoho milionu vozidel s nulovými emisemi.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.