Na první elektrické SUV od Audi si budeme muset ještě chvíli počkat. Německá automobilka minulý týden přiznala, že se jejich prémiové SUV e-tron dostane do prodeje o několik týdnů později, než bylo původně plánováno. Zpoždění způsobil nejen chybný software, ale také problémy s jihokorejským dodavatelem baterií, který chce kvůli vysoké poptávce zvednout ceny.
Audi představilo své SUV e-tron již minulý měsíc v San Franciscu jako součást svého úsilí o rozšíření trhu s prémiovými elektrickými vozidly. Automobilka má od tohoto vozu velká očekávání a počítá s ním i jako s dostatečně silnou konkurencí pro vozy Tesla Model X. Tiskový mluvčí automobilky Audi však prohlásil, že bude mít jejich středně velké SUV zhruba čtyřtýdenní zpoždění oproti původním plánům. Jedním z důvodů je vyřízení nového regulačního oprávnění pro software, který byl během vývojového procesu upraven.
Zpoždění e-tronu bylo poprvé oznámeno německými novinami Bild am Sonntag, které prý měli informace přímo od zaměstnanců Audi. Tehdy se však spekulovalo až o několika měsíčním zpoždění. Největším problémem bude zřejmě smlouva mezi automobilkou a jihokorejským dodavatelem baterií, firmou LG Chem. Ta chce nyní díky vysoké poptávce zvednout ceny baterií o zhruba 10 procent.
Společnost LG Chem dodává baterie nejen automobilce Audi, ale i mateřské firmě Volkswagen a Daimleru. Tiskový mluvčí LG Chem se však odmítl k celé situaci vyjádřit s tím, že se jedná o důvěrné informace, které by mohly poškodit vztah s klientem. K probíhajícím cenovým jednáním mezi LG Chem a Audi se nechtěla vyjádřit ani samotná automobilka. Necháme se tedy překvapit a uvidíme, zda první modely spatříme ještě letos.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?