Na první elektrické SUV od Audi si budeme muset ještě chvíli počkat. Německá automobilka minulý týden přiznala, že se jejich prémiové SUV e-tron dostane do prodeje o několik týdnů později, než bylo původně plánováno. Zpoždění způsobil nejen chybný software, ale také problémy s jihokorejským dodavatelem baterií, který chce kvůli vysoké poptávce zvednout ceny.
Audi představilo své SUV e-tron již minulý měsíc v San Franciscu jako součást svého úsilí o rozšíření trhu s prémiovými elektrickými vozidly. Automobilka má od tohoto vozu velká očekávání a počítá s ním i jako s dostatečně silnou konkurencí pro vozy Tesla Model X. Tiskový mluvčí automobilky Audi však prohlásil, že bude mít jejich středně velké SUV zhruba čtyřtýdenní zpoždění oproti původním plánům. Jedním z důvodů je vyřízení nového regulačního oprávnění pro software, který byl během vývojového procesu upraven.
Zpoždění e-tronu bylo poprvé oznámeno německými novinami Bild am Sonntag, které prý měli informace přímo od zaměstnanců Audi. Tehdy se však spekulovalo až o několika měsíčním zpoždění. Největším problémem bude zřejmě smlouva mezi automobilkou a jihokorejským dodavatelem baterií, firmou LG Chem. Ta chce nyní díky vysoké poptávce zvednout ceny baterií o zhruba 10 procent.
Společnost LG Chem dodává baterie nejen automobilce Audi, ale i mateřské firmě Volkswagen a Daimleru. Tiskový mluvčí LG Chem se však odmítl k celé situaci vyjádřit s tím, že se jedná o důvěrné informace, které by mohly poškodit vztah s klientem. K probíhajícím cenovým jednáním mezi LG Chem a Audi se nechtěla vyjádřit ani samotná automobilka. Necháme se tedy překvapit a uvidíme, zda první modely spatříme ještě letos.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?