Na první elektrické SUV od Audi si budeme muset ještě chvíli počkat. Německá automobilka minulý týden přiznala, že se jejich prémiové SUV e-tron dostane do prodeje o několik týdnů později, než bylo původně plánováno. Zpoždění způsobil nejen chybný software, ale také problémy s jihokorejským dodavatelem baterií, který chce kvůli vysoké poptávce zvednout ceny.
Audi představilo své SUV e-tron již minulý měsíc v San Franciscu jako součást svého úsilí o rozšíření trhu s prémiovými elektrickými vozidly. Automobilka má od tohoto vozu velká očekávání a počítá s ním i jako s dostatečně silnou konkurencí pro vozy Tesla Model X. Tiskový mluvčí automobilky Audi však prohlásil, že bude mít jejich středně velké SUV zhruba čtyřtýdenní zpoždění oproti původním plánům. Jedním z důvodů je vyřízení nového regulačního oprávnění pro software, který byl během vývojového procesu upraven.
Zpoždění e-tronu bylo poprvé oznámeno německými novinami Bild am Sonntag, které prý měli informace přímo od zaměstnanců Audi. Tehdy se však spekulovalo až o několika měsíčním zpoždění. Největším problémem bude zřejmě smlouva mezi automobilkou a jihokorejským dodavatelem baterií, firmou LG Chem. Ta chce nyní díky vysoké poptávce zvednout ceny baterií o zhruba 10 procent.
Společnost LG Chem dodává baterie nejen automobilce Audi, ale i mateřské firmě Volkswagen a Daimleru. Tiskový mluvčí LG Chem se však odmítl k celé situaci vyjádřit s tím, že se jedná o důvěrné informace, které by mohly poškodit vztah s klientem. K probíhajícím cenovým jednáním mezi LG Chem a Audi se nechtěla vyjádřit ani samotná automobilka. Necháme se tedy překvapit a uvidíme, zda první modely spatříme ještě letos.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?