Tato nabídka doplňuje stávající motory používané u vozu Peugeot 3008 a u nových vozů Peugeot 508 a 508 SW. Motor Hybrid rozšíří nabídku motorizací u modelu Peugeot 508 a motor Hybrid4 (pohon všech čtyř kol) u modelu Peugeot 3008. Na trh se dostanou na podzim roku 2019.
Zážitky z řízení vozů Peugeot se obohatí o nové režimy řízení, které oživí potěšení a pocity z jízdy díky 100% elektrického režimu ZEV (nulové emise), účinnosti režimu 4×4 (Hybrid4), výkonosti režimu Sport nebo univerzálnosti režimu Hybrid.
Technologie je jednoduchá a intuitivní, výsledkem je komplexní svoboda: svoboda užívání vozidel přizpůsobených městské, mimoměstské nebo outdoorové jízdě. Svoboda výběru pohonu dvou nebo čtyř kol, výkonu 225 nebo 300 k. Svoboda výběru verze karoserie: fastback, SW nebo SUV. Svoboda volby mezi 4 režimy jízdy. Tyto dva nové motory jsou hmatatelným důkazem toho, že Peugeot má vizi neomezené, vzrušující a stále efektivnější mobility. #UnboringTheFuture
Technologie Plug-in Hybrid
Peugeot představuje řadu Plug-in Hybrid jako konkrétní důkaz toho, že před zákazníky stojí budoucnost, v níž se setkávají příjemnější jízda s respektem pro životní prostředí. Nabídka dobíjecích pohonů Hybrid a Hybrid4 je spojená s benzínovými motory. Tyto pohony využívají celou řadu vyspělých technologií, které se snadno a pro uživatele zcela transparentně kombinují.
Benzínový spalovací motor
Motor 1.6 PureTech byl upraven tak, že k sobě přibral startovací alternátor a specifický panel chlazení. Jeho výkon je 180 k (Hybrid), resp. 200 k (Hybrid4).
Nová převodovka e-EAT8
Motor PureTech je spojen s novou osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission – 8 rychlostních stupňů), určenou pro motory Peugeot Plug-in Hybrid. S převodovkou je spojen elektromotor s výkonem 110 k/80 kW umístěný na přední nápravě.
Pro optimální a nepostřehnutelné přechody mezi elektrickým a spalovacím motorem je místo měniče točivého momentu u spalovacích verzí použitá vícekotoučová mokrá spojka. Všechny tyto úpravy zajišťují zvýšení točivého momentu o 60 Nm, a tedy větší reaktivitu.
Elektrifikovaná zadní náprava
U verzí Hybrid4 je zadní víceramenná náprava opatřena měničem, elektromotorem o výkonu 110 k/80 kW a redukční převodovkou, aby bylo možné pohánět všechna čtyři kola. Její zabudování nemá žádný dopad na prostornost kabiny.
Lithium-iontová baterie
Vysokonapěťová baterie je lithium-iontového typu (300 V) a je u obou verzí (Hybrid a Hybrid4) umístěna pod druhou řadou sedadel. Baterie má kapacitu mezi 11,8 KWh (Hybrid) a 13,2 KWh (Hybrid4), což odpovídá úrovni nejlepších baterií na trhu. Díky této kapacitě je vůz schopen ve 100 % elektrickém režimu ujet 50 km WLTP (60 km NEDC)
.Pro maximální využití plně elektrické jízdy je standardním výchozím režimem Zéro Emission (nulové emise), pokud to stav nabití baterie umožní. Vůz může v elektrickém režimu jet rychlostí 135 km/h, až poté přebírá štafetu spalovací motor.
Účinné funkce pro nové potěšení z jízdy
Nová funkce Brake
Řidič se může rozhodnout aktivovat novou funkci Brake, která vozidlu umožňuje zpomalovat bez sešlápnutí brzdového pedálu. Tato funkce působící jako brzdění motorem umožňuje navíc nabíjet baterii, například při jízdě z kopce. V režimu Drive stačí pro aktivaci funkce Brake přesunout ovladač automatické převodovky Shift and Park by wire směrem dozadu. Dalším přesunutím se funkce deaktivuje.
Nové řízené brzdění
Pro zvýšení dojezdu v 100 % elektrickém režimu zajišťuje brzdový systém s vysokou energetickou účinností i-Booster rekuperaci energie během brzdění nebo zpomalení bez sešlápnutí brzdového pedálu (energie, která se u spalovacích motorů rozptýlí). I-booster tvoří elektrické čerpadlo, které nahrazuje vakuové čerpadlo spalovacích motorů.
Nová funkce e-Save
Potěšení z jízdy na elektrický pohon si můžete dopřát, kdykoli budete chtít, a to díky funkci e-Save, která řidiči umožní připravit se na jízdu v elektrickém režimu tím, že si našetří energii na dojezd (10 km, 20 km nebo celá baterie). Tato funkce je snadno dostupná z menu e-Save na dotykovém displeji. Po nastavení je funkce zobrazena na přístrojové desce, včetně našetřeného dojezdu v kilometrech. Stačí na voliči režimů řízení zvolit režim nulové emise a aktivovat tak jízdu se 100 % elektrickým pohonem, kdykoliv si budete přát.
Snadné a rychlé nabíjení baterie
Dobíjení na maximum se provádí:
za 8 hodin přes standardní zásuvku (nabíječka 3,3 kW, 8 A); za 4 hodiny se silnější zásuvkou typu Green’up® (nabíječka 3,3 kW, 14 A); a dokonce za necelé 2 hodiny v případě použití systému Wallbox (nabíječka 6,6 kW v rámci volitelné výbavy, 32A).Kolem nabíjecí zásuvky jsou umístěny světelné lišty umožňující snadnou a rychlou kontrolu stavu nabití baterie. Barvy po připojení ukazují průběh nabití baterie. Kryt nabíjecího otvoru je nenápadně situován na zadním levém blatníku vozu (symetricky ke krytu palivové nádrže). Nabíjecí kabel se snadno uloží do schránky pod podlahou zavazadlového prostoru.
Zážitek z řízení obohacený o nové pocity
Peugeot nabízí díky svým technologickým znalostem identický zážitek z intenzivního a instinktivního řízení bez ohledu na zvolený motor.
Nové motory Peugeot Plug-in Hybrid poskytují spoustu jedinečných pocitů, a to zejména díky novým režimům řízení:
Každý režim je exkluzivní a přináší jiné vjemy:
ticho v 100 % elektrickém režimu ZERO EMISSION; vzrušující výkon v režimu SPORT využívajícím všechny energie; všestrannost režimu Hybrid; lepší pohyblivost režimu 4WD (PEUGEOT 3008 HYbrid4); režim CONFORT spojující režim Hybrid a komfort řízeného odpružení (nový Peugeot 508 Hybrid).U všech těchto režimů je v závislosti na úrovni nabití baterie možná 100% elektrická jízda. Technologie motorů Hybrid a Hybrid4 je propracovaná a obsáhlá, ale příslib s tím spojeného zážitku z jízdy je zřejmý. Ergonomie a řízení jsou snadné a intuitivní.
Peugeot 3008 GT HYbrid4: Vždy a všude
Peugeot 3008 nabídne s výkonnou hybridní verzí nový rozměr: výkon, jehož žádný sériový Peugeot dosud nedosáhl. Tato prémiová verze poskytne pohon všech 4 kol a výkon odpovídající 300 k/220 kW. Jde o výsledek kombinace motoru PureTech s výkonem 200 k / 147 kW a dvou elektromotorů (jeden vpředu a druhý vzadu), z nichž každý dosahuje výkonu 110 k / 80 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/hod je dosaženo za 6,5 vteřin. Kapacita baterie je 13,2 kWh v 100 % elektrickém režimu je 50 km WLTP (60 km NEDC).
Režim 4WD umožňuje dosáhnout lepší pohyblivosti na silnici nebo v obtížném terénu. Výsledkem je perfektní přilnavost: ať už na mokrých, bahnitých, zasněžených či klikatých silnicích. Výkon je rovnoměrně rozložen na všechna čtyři kola.
Peugeot 3008 Hybrid4 tak nabízí výkon a pohon všech čtyř kol a současně emise na nejlepší úrovni na trhu: nižší než 49 g CO2 na km WLTP. Nová zadní víceramenná náprava přináší vysoký komfort cestujícím ve druhé řadě. Její použití nemá dopad na prostornost kabiny ani na objem zavazadlového prostoru nad kobercem.
Motor Hybrid4 je k dispozici pouze ve verzi GT s exkluzivním čalouněním Alcantara® v šedém odstínu Gris Gréval doplněný okrasnými prvky ze starého pravého dubu „Grey Oak“. Objevují se i nové podpůrné prvky řízení převzaté z nového Peugeotu 508: adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu.
Několik měsíců po uvedení verze Hybrid4 na trh bude tato verze doplněna verzí s pohonem dvou kol Hybrid o výkonu 225 k (165 kW), která kombinuje motor PureTech o výkonu 180 k/132 kW s elektrickým motorem o výkonu 110 k/80 kW.
Peugeot 508 a 508 SW Hybrid: vysoce účinné
Nové vozy Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid spojují motor PureTech 180 k/132 kW s elektromotorem 110 k/80 kW pro kombinovaný maximální výkon 225 k/165 kW.
Motor Hybrid používaný u nových modelů Peugeot 508 a 508 SW byl vylepšen, aby nabízel ještě více vjemů. Díky lepší účinnosti s emisemi CO2 do 49 g/km WLTP se podařilo snížit náklady na používání vozu. Baterie s kapacitou 11,8 kWh zajišťuje 100 % elektrický dojezd 40 km WLTP (50 km NEDC).
Hnací ústrojí bylo do vozu zabudováno tak, aby se nijak nezmenšila kabina ani zavazadlový prostor. Jejich objem je stejný jako u verzí se spalovacím motorem (487 l v případě vozu Peugeot 508 a 530 l u vozu Peugeot 508 SW).
Vozy jsou k dispozici ve 3 provedeních:
Allure: standardní úroveň s bohatou výbavou, GT Line: dynamická verze, GT: nejvyšší výbava v exkluzivním provedení včetně zcela nového čalounění Alcantara® Gris Gréval.Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.