Univerzitní tým v rámci 33 km dlouhé okružní jízdy městy Palaiseau, Antony a Clamart změřil, že testovaný hybridní vůz se pohyboval s nulovými emisemi po 70,1 procenta času a na více než polovině (51,5 procenta) ujeté vzdálenosti. V městských oblastech, kde jsou hodnoty znečištění nejvyšší, tyto hodnoty narostly na 86,9 procenta ujeté doby respektive 77,4 procenta vzdálenosti.
V bezemisním režimu připadlo 16,4 procenta celkové doby jízdy na stání vozidla, ve 28,5 procenta doby zpomalovalo a jízda na elektřinu tvořila 25,1 procenta celkové doby. Experti otestovali také další provozní varianty, kdy v režimu tří čtvrtin trasy po městě a čtvrtiny po předměstí se vozidlo pohybovalo v bezemisním režimu 81,6 procenta času, v režimu polovina cesty po dálnici a polovina ve městě to bylo 76 procent.
Test tak potvrdil hlavní výhody hybridních vozů, tedy ekologičnost a nízkou spotřebu. Mezi další benefity hybridů patří nízké náklady na servis, protože se skládají z méně dílů, nebo až desetiletá výdrž baterie. Cena je navíc dnes už srovnatelná s konvenčními vozy. Hybridy mají rovněž vysokou zůstatkovou hodnotu v porovnání s nejistou budoucností dieselů.
Prodej aut na hybridní pohon v Česku letos vzrostl o třetinu. Více než 70 procent připadá na japonskou značku Toyota a desetina na Lexus. Množství hybridů na českých silnicích se podle odhadu ministerstva průmyslu a obchodu do roku 2020 zdvojnásobí na 12 000 vozů. Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát.
Cíl: Snížit emise o 90 procent
Od roku 1997, kdy Toyota poprvé představila model Prius, dokázala automobilka po celém světě prodat přes 12 milionů hybridních vozů. Dnes Toyota nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonem. To napomohlo ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun.
V říjnu 2015 Toyota vyhlásila svůj strategický program Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si stanovila do roku 2050 snížit průměrné emise CO2 u nových vozidel o 90 procent oproti hodnotám roku 2010. Tohoto cíle chce Toyota dosáhnout urychlením všeobecného prosazování elektrifikovaných modelů. Do roku 2030 chce Toyota každoročně prodávat přes 5,5 milionu hybridních vozů – z toho nejméně jeden milion by měla představovat vozidla s nulovými emisemi.