Hybridy Toyota nevypouštějí až v 87 procentech doby jízdy ve městech a příměstských částech vůbec žádné emise. Ukázal to nezávislý test vozu v reálném provozu v okolí Paříže, který provedli experti pařížské Polytechnické university letos v červenci. Hybridní vozy jsou podle výsledků testování mnohem šetrnější k životnímu prostředí proti automobilům s konvenčním benzinovým nebo dieselovým motorem.
Univerzitní tým v rámci 33 km dlouhé okružní jízdy městy Palaiseau, Antony a Clamart změřil, že testovaný hybridní vůz se pohyboval s nulovými emisemi po 70,1 procenta času a na více než polovině (51,5 procenta) ujeté vzdálenosti. V městských oblastech, kde jsou hodnoty znečištění nejvyšší, tyto hodnoty narostly na 86,9 procenta ujeté doby respektive 77,4 procenta vzdálenosti.
V bezemisním režimu připadlo 16,4 procenta celkové doby jízdy na stání vozidla, ve 28,5 procenta doby zpomalovalo a jízda na elektřinu tvořila 25,1 procenta celkové doby. Experti otestovali také další provozní varianty, kdy v režimu tří čtvrtin trasy po městě a čtvrtiny po předměstí se vozidlo pohybovalo v bezemisním režimu 81,6 procenta času, v režimu polovina cesty po dálnici a polovina ve městě to bylo 76 procent.
Test tak potvrdil hlavní výhody hybridních vozů, tedy ekologičnost a nízkou spotřebu. Mezi další benefity hybridů patří nízké náklady na servis, protože se skládají z méně dílů, nebo až desetiletá výdrž baterie. Cena je navíc dnes už srovnatelná s konvenčními vozy. Hybridy mají rovněž vysokou zůstatkovou hodnotu v porovnání s nejistou budoucností dieselů.
Prodej aut na hybridní pohon v Česku letos vzrostl o třetinu. Více než 70 procent připadá na japonskou značku Toyota a desetina na Lexus. Množství hybridů na českých silnicích se podle odhadu ministerstva průmyslu a obchodu do roku 2020 zdvojnásobí na 12 000 vozů. Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát.
Cíl: Snížit emise o 90 procent
Od roku 1997, kdy Toyota poprvé představila model Prius, dokázala automobilka po celém světě prodat přes 12 milionů hybridních vozů. Dnes Toyota nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonem. To napomohlo ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun.
V říjnu 2015 Toyota vyhlásila svůj strategický program Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si stanovila do roku 2050 snížit průměrné emise CO2 u nových vozidel o 90 procent oproti hodnotám roku 2010. Tohoto cíle chce Toyota dosáhnout urychlením všeobecného prosazování elektrifikovaných modelů. Do roku 2030 chce Toyota každoročně prodávat přes 5,5 milionu hybridních vozů – z toho nejméně jeden milion by měla představovat vozidla s nulovými emisemi.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?