Tento týden v pondělí zahájil bruselský závod Audi velkosériovou výrobu modelu Audi e-tron. První SUV značky se zcela elektrickým pohonem má dostatečný dojezd pro každodenní provoz. Na rychlonabíjecích stanicích může doplňovat elektrickou energii nabíjecím výkonem až 150 kW, a připravit se tak během 30 minut na další etapu dálkové jízdy. Audi představí elektromobil poprvé bez maskování ve světové premiéře 17. září v San Francisku.
Peter Kössler, člen představenstva Audi odpovědný za výrobu, a Patrick Danau, mluvčí vedení výrobního závodu Audi Brusel, si nenechali ujít příležitost sledovat první vyrobené Audi e-tron, v červeném odstínu Catalunya, jak nehlučně sjíždí z montážní linky. „Audi e-tron je skutečným průkopníkem,“ říká Peter Kössler, člen společnosti AUDI AG, odpovědný za výrobu a logistiku. „Disponuje inovativními technologiemi, jako jsou virtuální vnější zpětná zrcátka, a snoubí klasické kvality značky Audi v oblastech ovladatelnosti a dynamiky s technickým náskokem, který přesahuje rámec samotného automobilu.
Například náš závod v Bruselu byl pro výrobu elektromobilu rozsáhle modernizován. Je to první velkosériová výroba v prémiovém segmentu na světě, která má certifikovanou neutrální bilanci emisí CO2.“ Audi Brusel kompenzuje veškeré emise vznikající při výrobě i dalších provozních činnostech tohoto závodu, a to především využíváním energií z obnovitelných zdrojů, ale i ekologickými projekty.
„Značka Audi vyvinula pro Audi e-tron vlastními sílami četné kompetence, včetně akumulátorové techniky a pohonu. Zaměstnanci zcela nově vymysleli, vyprojektovali a realizovali mnoho výrobních kroků,“ říká Patrick Danau, mluvčí vedení výrobního závodu Audi Brusel. Od léta 2016 probíhala v tomto závodě postupná rekonstrukce karosárny, lakovny a montážní haly.
Navíc byl vybudován speciální provoz pro výrobu akumulátorů. Přepravní systémy bez řidičů přivážejí na montážní linku akumulátory elektromobilu logistickým procesem „just in sequence“. Zaměstnanci bruselského závodu absolvovali během důkladné přípravy na zahájení výroby prvního zcela elektrického Audi více než 200 000 hodin školení.
Audi bude přenášet světovou premiéru modelu Audi e-tron v San Francisku 17. září živě od 20:30 místního času (18. září, 5:30 SELČ) na www.e-tron.audi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.