Tento týden v pondělí zahájil bruselský závod Audi velkosériovou výrobu modelu Audi e-tron. První SUV značky se zcela elektrickým pohonem má dostatečný dojezd pro každodenní provoz. Na rychlonabíjecích stanicích může doplňovat elektrickou energii nabíjecím výkonem až 150 kW, a připravit se tak během 30 minut na další etapu dálkové jízdy. Audi představí elektromobil poprvé bez maskování ve světové premiéře 17. září v San Francisku.
Peter Kössler, člen představenstva Audi odpovědný za výrobu, a Patrick Danau, mluvčí vedení výrobního závodu Audi Brusel, si nenechali ujít příležitost sledovat první vyrobené Audi e-tron, v červeném odstínu Catalunya, jak nehlučně sjíždí z montážní linky. „Audi e-tron je skutečným průkopníkem,“ říká Peter Kössler, člen společnosti AUDI AG, odpovědný za výrobu a logistiku. „Disponuje inovativními technologiemi, jako jsou virtuální vnější zpětná zrcátka, a snoubí klasické kvality značky Audi v oblastech ovladatelnosti a dynamiky s technickým náskokem, který přesahuje rámec samotného automobilu.
Například náš závod v Bruselu byl pro výrobu elektromobilu rozsáhle modernizován. Je to první velkosériová výroba v prémiovém segmentu na světě, která má certifikovanou neutrální bilanci emisí CO2.“ Audi Brusel kompenzuje veškeré emise vznikající při výrobě i dalších provozních činnostech tohoto závodu, a to především využíváním energií z obnovitelných zdrojů, ale i ekologickými projekty.
„Značka Audi vyvinula pro Audi e-tron vlastními sílami četné kompetence, včetně akumulátorové techniky a pohonu. Zaměstnanci zcela nově vymysleli, vyprojektovali a realizovali mnoho výrobních kroků,“ říká Patrick Danau, mluvčí vedení výrobního závodu Audi Brusel. Od léta 2016 probíhala v tomto závodě postupná rekonstrukce karosárny, lakovny a montážní haly.
Navíc byl vybudován speciální provoz pro výrobu akumulátorů. Přepravní systémy bez řidičů přivážejí na montážní linku akumulátory elektromobilu logistickým procesem „just in sequence“. Zaměstnanci bruselského závodu absolvovali během důkladné přípravy na zahájení výroby prvního zcela elektrického Audi více než 200 000 hodin školení.
Audi bude přenášet světovou premiéru modelu Audi e-tron v San Francisku 17. září živě od 20:30 místního času (18. září, 5:30 SELČ) na www.e-tron.audi.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).