Tento týden v pondělí zahájil bruselský závod Audi velkosériovou výrobu modelu Audi e-tron. První SUV značky se zcela elektrickým pohonem má dostatečný dojezd pro každodenní provoz. Na rychlonabíjecích stanicích může doplňovat elektrickou energii nabíjecím výkonem až 150 kW, a připravit se tak během 30 minut na další etapu dálkové jízdy. Audi představí elektromobil poprvé bez maskování ve světové premiéře 17. září v San Francisku.
Peter Kössler, člen představenstva Audi odpovědný za výrobu, a Patrick Danau, mluvčí vedení výrobního závodu Audi Brusel, si nenechali ujít příležitost sledovat první vyrobené Audi e-tron, v červeném odstínu Catalunya, jak nehlučně sjíždí z montážní linky. „Audi e-tron je skutečným průkopníkem,“ říká Peter Kössler, člen společnosti AUDI AG, odpovědný za výrobu a logistiku. „Disponuje inovativními technologiemi, jako jsou virtuální vnější zpětná zrcátka, a snoubí klasické kvality značky Audi v oblastech ovladatelnosti a dynamiky s technickým náskokem, který přesahuje rámec samotného automobilu.
Například náš závod v Bruselu byl pro výrobu elektromobilu rozsáhle modernizován. Je to první velkosériová výroba v prémiovém segmentu na světě, která má certifikovanou neutrální bilanci emisí CO2.“ Audi Brusel kompenzuje veškeré emise vznikající při výrobě i dalších provozních činnostech tohoto závodu, a to především využíváním energií z obnovitelných zdrojů, ale i ekologickými projekty.
„Značka Audi vyvinula pro Audi e-tron vlastními sílami četné kompetence, včetně akumulátorové techniky a pohonu. Zaměstnanci zcela nově vymysleli, vyprojektovali a realizovali mnoho výrobních kroků,“ říká Patrick Danau, mluvčí vedení výrobního závodu Audi Brusel. Od léta 2016 probíhala v tomto závodě postupná rekonstrukce karosárny, lakovny a montážní haly.
Navíc byl vybudován speciální provoz pro výrobu akumulátorů. Přepravní systémy bez řidičů přivážejí na montážní linku akumulátory elektromobilu logistickým procesem „just in sequence“. Zaměstnanci bruselského závodu absolvovali během důkladné přípravy na zahájení výroby prvního zcela elektrického Audi více než 200 000 hodin školení.
Audi bude přenášet světovou premiéru modelu Audi e-tron v San Francisku 17. září živě od 20:30 místního času (18. září, 5:30 SELČ) na www.e-tron.audi.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?