Tento týden v pondělí zahájil bruselský závod Audi velkosériovou výrobu modelu Audi e-tron. První SUV značky se zcela elektrickým pohonem má dostatečný dojezd pro každodenní provoz. Na rychlonabíjecích stanicích může doplňovat elektrickou energii nabíjecím výkonem až 150 kW, a připravit se tak během 30 minut na další etapu dálkové jízdy. Audi představí elektromobil poprvé bez maskování ve světové premiéře 17. září v San Francisku.
Peter Kössler, člen představenstva Audi odpovědný za výrobu, a Patrick Danau, mluvčí vedení výrobního závodu Audi Brusel, si nenechali ujít příležitost sledovat první vyrobené Audi e-tron, v červeném odstínu Catalunya, jak nehlučně sjíždí z montážní linky. „Audi e-tron je skutečným průkopníkem,“ říká Peter Kössler, člen společnosti AUDI AG, odpovědný za výrobu a logistiku. „Disponuje inovativními technologiemi, jako jsou virtuální vnější zpětná zrcátka, a snoubí klasické kvality značky Audi v oblastech ovladatelnosti a dynamiky s technickým náskokem, který přesahuje rámec samotného automobilu.
Například náš závod v Bruselu byl pro výrobu elektromobilu rozsáhle modernizován. Je to první velkosériová výroba v prémiovém segmentu na světě, která má certifikovanou neutrální bilanci emisí CO2.“ Audi Brusel kompenzuje veškeré emise vznikající při výrobě i dalších provozních činnostech tohoto závodu, a to především využíváním energií z obnovitelných zdrojů, ale i ekologickými projekty.
„Značka Audi vyvinula pro Audi e-tron vlastními sílami četné kompetence, včetně akumulátorové techniky a pohonu. Zaměstnanci zcela nově vymysleli, vyprojektovali a realizovali mnoho výrobních kroků,“ říká Patrick Danau, mluvčí vedení výrobního závodu Audi Brusel. Od léta 2016 probíhala v tomto závodě postupná rekonstrukce karosárny, lakovny a montážní haly.
Navíc byl vybudován speciální provoz pro výrobu akumulátorů. Přepravní systémy bez řidičů přivážejí na montážní linku akumulátory elektromobilu logistickým procesem „just in sequence“. Zaměstnanci bruselského závodu absolvovali během důkladné přípravy na zahájení výroby prvního zcela elektrického Audi více než 200 000 hodin školení.
Audi bude přenášet světovou premiéru modelu Audi e-tron v San Francisku 17. září živě od 20:30 místního času (18. září, 5:30 SELČ) na www.e-tron.audi.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.