Ani Dodge Challenger SRT Demon, jedno z nejlépe akcelerujících sériově vyráběných aut světa, se nevyhne svolávací akci své mateřské automobilky spojené s vadnými svazky elektroniky. Pokud by totiž došlo k nejhoršímu, mohl by se z Demona stát neovladatelný kolos hrnoucí se po dálnici bez možnosti bezpečného zastavení.
Automobilka Dodge musela vyhlásit svolávací akci, která se kromě extrémně výkonných modelů Demon vztahuje i na Challengery, Chargery a modely 300. Na vině je přitom chybný modul tempomatu, který by mohl zkratovat a tempomat by nebylo možné deaktivovat - a to ani šlápnutím na brzdu.
V tom úplně nejhorším případně by pak vůz dokonce mohl samovolně zrychlovat a po silnici by se hrnul jako splašen vlak. Americká organizace pro bezpečnost na silnicích a dálnicích (NHTS) už byla na celou situaci upozorněna cca před měsíce, jak uvádí web CarThrottle.
Nejlepší možnou reakcí na tento problém by bylo zařazení neutrálu, což by mělo systém obejít, deaktivovat a řidič by pak mohl svůj vůz bezpečně zastavit. Ve skutečně krizové situaci by však řidič mohl zpanikařit a v případě vyššího provozu by ani nemusel mít čas jakkoliv zareagovat.
Podle dostupných informací by se měl problém vztahovat na cca 1930 automobilů, jejichž vlastníci budou v nejbližší době kontaktováni. Pro koncern Fiat-Chrysler se však jedná již o druhý podobný incident s nefunkčními tempomaty a to v docela krátkém časovém horizontu. Před pár měsíci se totiž ukázalo, že zhruba 4.8 milionu automobilů napříč 15 modelovými řadami z koncernu FCA potřebuje upravit software, aby nedošlo k podobným problémům.
Majitelé modelu Demon tak byli prozatím vyzváni k tomu, aby tempomat nevyužívali a vyčkali na pozvánku ke svolávací akci. Nabízí se však otázka, kdo z majitelů Demona bude tempomat aktivněji využívat. Vždyť tohle auto přeci bylo postavené k ovládnutí závodů a užívání si radosti z řízení.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.