Audi e-tron odhaluje svůj interiér: prostorná oáza klidu nabídne koncertní sál i virtuální zrcátka

mao / AutoRoad.cz, 4. července 2018, 10:00 Google+

Řidič a cestující prožívají své okolí v prototypu Audi e-tron v nové dimenzi. Kromě velkorysé nabídky prostoru a elegantně minimalistického designu nabízí první elektromobil Audi oázu klidu, která je dokonalým pódiem pro prostorový zvuk prémiového audiosystému Bang & Olufsen. SUV vyšší třídy kromě toho nabízí nové zážitky díky digitálnímu ovládání a zobrazování. Je prvním sériově vyráběným vozem s virtuálními vnějšími zpětnými zrcátky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi e-tron

Audi e-tron | foto: Audi

Sdílejte článek

Scénář: prototyp Audi e-tron na „velké scéně“

Značka se čtyřmi kruhy představuje v Dánském královském divadle v Kodani poprvé interiér prototypu Audi e-tron. Na místě, kde jinak vystupují herci a umělci před publikem čítajícím až 650 diváků, zaplavuje nyní ostré světlo z reflektorů čistě elektricky poháněné SUV vyšší třídy. Prototyp Audi e-tron, zahalený stále ještě do specifického vnějšího maskování e-tron, zde ukazuje veřejnosti svůj mnohostranný vnitřní design, který se vyznačuje lehkostí baletní tanečnice, inteligencí představitele role s vyhraněným charakterem a výkonem operního zpěváka. Stejně jako koncertní sál nabízí i elektrické SUV ryzí zážitky z poslechu. Na přání totiž rozmazluje řidiče i ostatní cestující prostorovým zvukem prémiového audiosystému Bang & Olufsen, který hudbu reprodukuje přesně tak, jak byla zaznamenána – bez jakýchkoli umělých efektů. To má na starosti celkem 16 reproduktorů a zesilovač o výkonu 705 W.

Kubistický styl a virtuální vnější zpětná zrcátka: vnitřní design

Jeviště v interiéru prototypu Audi e-tron tvoří velký oblouk, který obklopuje prostor pro cestující vpředu a po stranách, protože z široké přístrojové desky s výraznými horizontálními liniemi plynule přechází do prostorově tvarovaných výplní dveří. Do oblouku je přitom harmonicky začleněno stínítko nad sériově dodávaným panelem přístrojů Audi virtual cockpit, jehož štíhlý displej vizuálně vyčnívá volně do prostoru, jakož i displeje na přání dodávaných virtuálních vnějších zpětných zrcátek. Ta oslaví v sériové verzi prototypu Audi e-tron světovou premiéru. Digitalizace automobilu tím dosáhne nové úrovně.

Virtuální vnější zpětná zrcátka nabízejí nejen nové technické zážitky, ale také mnoho praktických předností v oblasti komfortu a bezpečnosti. Do jejich plochých konzol jsou integrovány malé kamery, jejichž záběry jsou po digitálním zpracování zobrazovány na vysoce kontrastních 7“ displejích OLED v interiéru. Řidič může dotykem měnit různá nastavení. Například výřez obrazu lze posunout, a tím přizpůsobit požadovanému zornému poli, nebo lze zobrazení zvětšovat či zmenšovat. V systému MMI má řidič na výběr tři náhledy pro různé situace: pro jízdu na dálnici, odbočování a parkování.

Další dominantou interiéru je konzola středového tunelu, která spočívá na otevřených bočních stěnách. Nad ní jako by se vznášela opěrka pro ruku s integrovaným voličem provozního režimu poháněcího ústrojí. V jednom celku se zde snoubí lehkost a sportovní charakter zaměřený na vysoké výkony. Celá přístrojová deska je výrazně orientována na řidiče.

Zosobnění elektrifikace: materiály a zpracování

Prototyp Audi e-tron nabízí v každé výbavové linii pečlivě vzájemně sladěné materiály čalounění, barvy a ozdobná obložení. Co se týče zpracování a výběru materiálů, splňuje elektricky poháněné SUV nejvyšší nároky na kvalitu, ať se jedná o ušlechtilou kůži Valcona, nebo kartáčovaný tmavý hliník ve sportovním stylu. Vzor prošívání na sedadlech čerpá inspiraci z motivu elektrických plošných spojů. Na přání může kontrastní prošívání a lemování zářit oranžovou barvou – po vzoru vysokonapěťové elektrické sítě vozidla. Na přání dodávaný paket osvětlení kontur a dekoračního osvětlení zvýrazňuje plochy měkkým světlem a precizně kopíruje hlavní linie interiéru. V tomto případě je zespodu osvětleno také logo e-tron na přístrojové desce.

zdroj: youtube.com

Velkorysý vnitřní prostor pro pět osob

Prototyp Audi e-tron nabízí díky dlouhému rozvoru 2928 milimetrů dostatek vnitřního prostoru pro pět osob a jejich zavazadla. Délka interiéru, výška stropu nad sedáky sedadel vpředu a vzadu i prostor pro nohy ve druhé řadě sedadel dosahují vrcholné úrovně v segmentu SUV vyšší třídy. Podlaha před zadními sedadly je rovná, což ponechává pro nohy ještě více prostoru v porovnání s konvenčně poháněnými modely, které jsou limitovány středovým tunelem.

Téměř dokonalý: klid v interiéru

Prototyp Audi e-tron umožňuje kombinací elektrického pohonu a komfortního, velmi kvalitního interiéru nové vnímání mobility. Zejména při jízdě ve městě je klid v interiéru téměř dokonalý. Cestující slyší jen odvalování pneumatik a tiché bzučení elektromotorů. Akustický komfort je velmi silnou stránkou všech modelů Audi. Prototyp Audi e-tron tuto úroveň posouvá ještě výš, a nabízí tak vynikající komfort pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Karoserie je na všech místech, jimiž by mohly být přenášeny rušivé zvuky, speciálně izolovaná a utěsněná. Také aerodynamický hluk, který v každém automobilu dominuje akustickému vnímání od rychlosti jízdy cca 85 km/h, se k cestujícím téměř vůbec nedostane. Cestující se tak mohou vzájemně nerušeně bavit dokonce i ve vysokých rychlostech.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Audi e-tron odhaluje svůj interiér: prostorná oáza klidu nabídne koncertní sál i virtuální zrcátka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Skici vozu Škoda Vision iV

Škoda chystá i dostupný malý elektromobil, na jeho vývoji už se pracuje

Top Gear srovnal hybridní Hondu NSX s tradičními ostrými německými sedany

VIDEO: Hybridní japonský sporťák vs. ostré německé sedany? Top Gear uspořádal souboj generací

Areál BMW v Mnichově

Chcete navštívit BMW Museum zdarma? Víme, na kdy si výlet naplánovat

Bugatti La Voiture Noire

Bugatti La Voiture Noire zatím nemá motor ani interiér, dokončeno bude až za 2.5 roku

V březnu 2015 odstartovala současná, třetí generace, která nyní dosáhla mety 500 000 vyrobených vozů. Celkem dosud vzniklo více než 1,25 milionu vozů Škoda Superb všech generací

Škoda již vyrobila 500 000 nových Superbů, tradice modelu sahá až do roku 1934

Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne Coupe: Stylové, výkonné a technologiemi nabité SUV

reklama
reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Model 3 konečně míří do Evropy, co všechno Tesla zákazníkům nabídne?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxus v ruském stylu? Takhle vypadá vojenský speciál přestavěný na luxusní SUV

  2. Legální podvod? Takto se automobilky snaží využít mezery v zákonech ve svůj prospěch

  3. Volkswagen potichu odhalil nové logo, téměř nikdo si ho ale nevšiml

  4. Nejdražší auto světa byla jen replika? Úchvatné Bugatti usvědčilo video z konce výstavy

  5. Nejvhodnější nové vozy v jednotlivých segmentech vybrala hvězda Top Gear

  6. Nová Škoda Octavia dorazí ještě letos, oslaví tak 60. výročí modelu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud