"Easter egg," neboli velikonoční vajíčko, je označení používané pro skryté možnosti/detaily/zajímavosti, které vychází z amerického hledání ukrytých velikonočních vajíček. Easter eggy schovává do svých produktů řada automobilek, ovšem Tesla se díky nim stala pověstná.
Řadu z nich navíc na svém Twitteru prozrazuje sám Elon Musk, který prozradil existenci například režimů Ludicrous a Plaid, které majitelé naleznou v elektromobilech Model S, Model X nebo roadster. Tyto režimy měly za cíl zlepšovat akceleraci a jízdní zážitky, ovšem nový režim Mad Max určený pro tahače Semi se bude vztahovat k systému Autopilot.
Fotografie za palubního počítače ukazuje, že speciální volba Mad Max se ukrývá v podmenu "Blind Spot Threshold," což se dá přeložit jako "Práh slepého bodu." Přesná funkce tohoto menu zatím nebyla odhalena, ovšem další možnosti nabízí Standard a Aggressive.
Jedním z možných vysvětlení, které nabídl web Autoblog, může být styl změny jízdních pruhů během režimu jízdy v režimu Autopilot. Rozdílná nastavení tak mohou upravovat bezpečnou vzdálenost od ostatních vozidel, ve které bude Tesla sama provádět manévry.
Tesla Semi Truck in Mad Max Mode https://t.co/hL5v9rikhW
— Elon Musk (@elonmusk) 24. června 2018
It’s real pic.twitter.com/L9h3F86Guo
— Elon Musk (@elonmusk) 25. června 2018
Je otázkou, zda by se podobný systém skutečně mohl dostat i do produkčních modelů, nebo zda se jedná jen o jeden z Muskových výstřelků. Sám si je totiž jistě dobře vědom, že technologie autonomního řízení má před sebou ještě několik let vývoje, než bude možné zajistit její naprostou spolehlivost.
Tesla Semi driving to Santa Rosa pic.twitter.com/5Gdk4WAJcE
— Tesla (@Tesla) 20. června 2018
Režim Mad Max však nic nezmění na tom, že Tesla Semi by mohla být velice zajímavým zvratem v přístupu k dálkové dopravě. Jak již bylo několikrát avizováno, její dojezd by se mohl ve vrcholné verzi a za ideálních podmínek pohybovat až okolo 965 kilometrů, což je skutečně působivé. Pro tahače Semi mají navíc vyrůst i speciální nabíječky, díky kterým by nemělo dojít ani k zásadním ztrátám během dobíjení energie.