Technici pracující na vývoji elektromobilů Tesla mají slabost pro různé "Easter eggy," které už poschovávali snad do všech svých modelů. Podle posledních informací nebude výjimkou ani Tesla Semi, která nabídne režim Mad Max. Na svém Twitteru to prozradil sám Elon Musk, který dokonce přidal i fotografii.
"Easter egg," neboli velikonoční vajíčko, je označení používané pro skryté možnosti/detaily/zajímavosti, které vychází z amerického hledání ukrytých velikonočních vajíček. Easter eggy schovává do svých produktů řada automobilek, ovšem Tesla se díky nim stala pověstná.
Řadu z nich navíc na svém Twitteru prozrazuje sám Elon Musk, který prozradil existenci například režimů Ludicrous a Plaid, které majitelé naleznou v elektromobilech Model S, Model X nebo roadster. Tyto režimy měly za cíl zlepšovat akceleraci a jízdní zážitky, ovšem nový režim Mad Max určený pro tahače Semi se bude vztahovat k systému Autopilot.
Fotografie za palubního počítače ukazuje, že speciální volba Mad Max se ukrývá v podmenu "Blind Spot Threshold," což se dá přeložit jako "Práh slepého bodu." Přesná funkce tohoto menu zatím nebyla odhalena, ovšem další možnosti nabízí Standard a Aggressive.
Jedním z možných vysvětlení, které nabídl web Autoblog, může být styl změny jízdních pruhů během režimu jízdy v režimu Autopilot. Rozdílná nastavení tak mohou upravovat bezpečnou vzdálenost od ostatních vozidel, ve které bude Tesla sama provádět manévry.
Tesla Semi Truck in Mad Max Mode https://t.co/hL5v9rikhW
— Elon Musk (@elonmusk) 24. června 2018
It’s real pic.twitter.com/L9h3F86Guo
— Elon Musk (@elonmusk) 25. června 2018
Je otázkou, zda by se podobný systém skutečně mohl dostat i do produkčních modelů, nebo zda se jedná jen o jeden z Muskových výstřelků. Sám si je totiž jistě dobře vědom, že technologie autonomního řízení má před sebou ještě několik let vývoje, než bude možné zajistit její naprostou spolehlivost.
Tesla Semi driving to Santa Rosa pic.twitter.com/5Gdk4WAJcE
— Tesla (@Tesla) 20. června 2018
Režim Mad Max však nic nezmění na tom, že Tesla Semi by mohla být velice zajímavým zvratem v přístupu k dálkové dopravě. Jak již bylo několikrát avizováno, její dojezd by se mohl ve vrcholné verzi a za ideálních podmínek pohybovat až okolo 965 kilometrů, což je skutečně působivé. Pro tahače Semi mají navíc vyrůst i speciální nabíječky, díky kterým by nemělo dojít ani k zásadním ztrátám během dobíjení energie.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?