Technici pracující na vývoji elektromobilů Tesla mají slabost pro různé "Easter eggy," které už poschovávali snad do všech svých modelů. Podle posledních informací nebude výjimkou ani Tesla Semi, která nabídne režim Mad Max. Na svém Twitteru to prozradil sám Elon Musk, který dokonce přidal i fotografii.
"Easter egg," neboli velikonoční vajíčko, je označení používané pro skryté možnosti/detaily/zajímavosti, které vychází z amerického hledání ukrytých velikonočních vajíček. Easter eggy schovává do svých produktů řada automobilek, ovšem Tesla se díky nim stala pověstná.
Řadu z nich navíc na svém Twitteru prozrazuje sám Elon Musk, který prozradil existenci například režimů Ludicrous a Plaid, které majitelé naleznou v elektromobilech Model S, Model X nebo roadster. Tyto režimy měly za cíl zlepšovat akceleraci a jízdní zážitky, ovšem nový režim Mad Max určený pro tahače Semi se bude vztahovat k systému Autopilot.
Fotografie za palubního počítače ukazuje, že speciální volba Mad Max se ukrývá v podmenu "Blind Spot Threshold," což se dá přeložit jako "Práh slepého bodu." Přesná funkce tohoto menu zatím nebyla odhalena, ovšem další možnosti nabízí Standard a Aggressive.
Jedním z možných vysvětlení, které nabídl web Autoblog, může být styl změny jízdních pruhů během režimu jízdy v režimu Autopilot. Rozdílná nastavení tak mohou upravovat bezpečnou vzdálenost od ostatních vozidel, ve které bude Tesla sama provádět manévry.
Tesla Semi Truck in Mad Max Mode https://t.co/hL5v9rikhW
— Elon Musk (@elonmusk) 24. června 2018
It’s real pic.twitter.com/L9h3F86Guo
— Elon Musk (@elonmusk) 25. června 2018
Je otázkou, zda by se podobný systém skutečně mohl dostat i do produkčních modelů, nebo zda se jedná jen o jeden z Muskových výstřelků. Sám si je totiž jistě dobře vědom, že technologie autonomního řízení má před sebou ještě několik let vývoje, než bude možné zajistit její naprostou spolehlivost.
Tesla Semi driving to Santa Rosa pic.twitter.com/5Gdk4WAJcE
— Tesla (@Tesla) 20. června 2018
Režim Mad Max však nic nezmění na tom, že Tesla Semi by mohla být velice zajímavým zvratem v přístupu k dálkové dopravě. Jak již bylo několikrát avizováno, její dojezd by se mohl ve vrcholné verzi a za ideálních podmínek pohybovat až okolo 965 kilometrů, což je skutečně působivé. Pro tahače Semi mají navíc vyrůst i speciální nabíječky, díky kterým by nemělo dojít ani k zásadním ztrátám během dobíjení energie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.