Detekce děr na silnici? Nový podvozek Fordu je splněným snem každého Čecha

Ford se snaží bojovat s rozbitými evropskými silnicemi po svém
Ford se snaží bojovat s rozbitými evropskými silnicemi po svém, foto: Ford
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. června 2018 16:39
Sdílej:

Stav českých silnic je dlouhodobě tristní, což už všichni víme. Méně už se ale mluví o tom, že kvalita silnic pozvolna klesá i v ostatních státech. Automobilka Ford proto přišla s novým systémem podvozku, který nám řidičům alespoň částečně zpříjemní život.

Letošní zima patřila co se sněhu týče opět k těm podprůměrným. Silničáře však potrápily období silných mrazů, které na silnicích vytvořily řadu nových děr, na jejichž opravu mnohdy není čas, lidé ani peníze. A taková situace neplatí jen pro Česko, ale také pro zahraniční státy. O svém by mohli vyprávět například Britové, jejichž silnice jsou na tom zhruba podobně jako ty naše.

Průjezd dírou na silnici přitom není jen nepříjemný. Mnohem větší riziko totiž představuje pro kola, pneumatiky a podvozek, který s každým nárazem trpí a jeho životnost se zkracuje. Ford proto přišel s novým systémem schopným detekovat díry na silnici, který během chvilky upraví nastavení podvozku a zmírní tak následky pro řidiče i techniku.

Pokud totiž systém zaznamená díru pod kolem, automaticky omezí funkci tlumičů, které nedovolí kolu prudký propad směrem dolů.  Pokud se tedy kolo tak dramaticky nepropadne, automaticky nemůže prudce vystřelit nahoru, když díru opouští. V mezidobí navíc putují informace k zadním kolům, která se tak mohou připravit. Celý systém přitom funguje neuvěřitelnou rychlostí.

„Naši technici vždycky hledali ty nejhorší testy, aby mohli otestovat podvozek našich automobilů na úplném limitu. V poslední době si však stále více všímáme, že špatné cesty si hledají nás," uvedl Guy Mathort, který dohlíží na vývoj Fordu Focus. „Výmoly jsou problémem, který v nejbližší době rozhodně sám nezmizí. S naším novým systémem podvozku pro nový Focus však budeme připraveni alespoň minimalizovat jejich následky."

Nová detekce výmolů bude součástí systému Continuously Controlled Damping (v překladu trvale řiditelné odpružení), který bude upravovat nastavení podvozku v reakci na aktuální dění. Karoserie i podvozek bude monitorován každé dvě milisekundy, díky čemuž je systém schopen reagovat i na brzdění nebo prudké zatáčení.

Tento pokročilý systém ovládání podvozku bude součástí nového Fordu Focus, který dorazí minimálně do britských dealerství již v létě tohoto roku.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.