Začátkem tohoto měsíce vydal renomovaný magazín Consumer Reports obsáhlý test elektromobilu Tesla Model 3, v jehož závěru koupi elektromobilu nedoporučil kvůli velkým problémům s brzdami. Automobilka však slíbila zjednat rychlou nápravu, na jejímž konci získal Model 3 doporučení ke koupi a Tesla byla znovu oslavována pro svůj novátorský přístup, který zcela mění zajeté koleje automobilového průmyslu
Jak už jsme informovali, Tesla Model 3 sklidila kritiku za příliš dlouhou brzdnou dráhu, která při rychlosti 60 mil za hodinu (96.5 km/h) měřila cca 46.3 metru. Redaktoři magazínu to označili za jeden z nejhorších výsledků vůbec a pro srovnání dodali, že i masivní pick-up Ford F-150 zabrzdí ze stejné rychlosti o 2.1 metru dříve.
Na ostrou kritiku vzápětí zareagoval i Elon Musk, podle jehož slov prováděla sama automobilka několik testů s brzdami, které vždy dopadly podstatně lépe. Problém proto označil za softwarovou záležitost an jejíž řešení okamžitě nasadil tým odborníků. Ten pak vydal pro vůz nový update, který měl zkrátit brzdnou dráhu až o 6 metrů, jak uváděl Musk.
Takový způsob vzdáleného servisu byl něčím naprosto nevídaný, jak ve středu zveřejnil Consumer Reports. Jake Fisher, ředitel oddělení CR zabývajícího se testováním automobilů, v článku uvedl „Pracuji pro CR již 19 let a za tu dobu mi rukami prošlo přes 100 automobilů. Ještě jsem ale neviděl, aby byly vlastnosti vozu vylepšeny o takový kus jen díky bezdrátovému vylepšení."
Mluvčí Tesly pro Consumer Reports uvedl, že bezdrátový update přinesl vylepšení pro ABS systém Modelu 3, který se nyní dokáže přizpůsobit různému využití brzd a automaticky reaguje na různá prostředí a podmínky. Po nových zkouškách pak CR naměřilo Modelu 3 brzdnou dráhu z rychlosti 96.5 km/h dlouhou 40.5 metru, takže se Musk se svým příslibem téměř trefil.
Díky tomuto výsledku dosáhl Model 3 skóre, díky kterému ho CR konečně může zařadit mezi doporučené automobily. Publikace však stále upozorňuje na zbytečně vysoký hluk od větru, tuhé řízení a nepohodlné zadní sedačky. Musk už ale v dřívější reakci uvedl, že nápravy těchto problémů by měla být zjednána díky modernizaci a přenastavení výrobní linky.
Really appreciate the high quality critical feedback from @ConsumerReports. Road noise & ride comfort already addressed too. UI improvements coming via remote software update later this month. https://t.co/ZMLPJxmPlM
— Elon Musk (@elonmusk) 30. května 2018
Samotná Tesla už se k novým výsledkům Tesly Model 3 v CR nevyjadřovala, pouze odkazovala na Tweet Elona Muska. Ten totiž ocenil kvalitní recenzi Consumer Reports i jejich zpětnou vazbu. Současně znovu upozornil na plánovaná další vylepšení, ke kterým patří eliminace hluku v kabině, komfortnější sedadla a příjemnější ovládání palubního systému. Poslední bod pak bude opět řešen bezdrátovou aktualizací, která by měla vyjít koncem měsíce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.