Začátkem tohoto měsíce vydal renomovaný magazín Consumer Reports obsáhlý test elektromobilu Tesla Model 3, v jehož závěru koupi elektromobilu nedoporučil kvůli velkým problémům s brzdami. Automobilka však slíbila zjednat rychlou nápravu, na jejímž konci získal Model 3 doporučení ke koupi a Tesla byla znovu oslavována pro svůj novátorský přístup, který zcela mění zajeté koleje automobilového průmyslu
Jak už jsme informovali, Tesla Model 3 sklidila kritiku za příliš dlouhou brzdnou dráhu, která při rychlosti 60 mil za hodinu (96.5 km/h) měřila cca 46.3 metru. Redaktoři magazínu to označili za jeden z nejhorších výsledků vůbec a pro srovnání dodali, že i masivní pick-up Ford F-150 zabrzdí ze stejné rychlosti o 2.1 metru dříve.
Na ostrou kritiku vzápětí zareagoval i Elon Musk, podle jehož slov prováděla sama automobilka několik testů s brzdami, které vždy dopadly podstatně lépe. Problém proto označil za softwarovou záležitost an jejíž řešení okamžitě nasadil tým odborníků. Ten pak vydal pro vůz nový update, který měl zkrátit brzdnou dráhu až o 6 metrů, jak uváděl Musk.
Takový způsob vzdáleného servisu byl něčím naprosto nevídaný, jak ve středu zveřejnil Consumer Reports. Jake Fisher, ředitel oddělení CR zabývajícího se testováním automobilů, v článku uvedl „Pracuji pro CR již 19 let a za tu dobu mi rukami prošlo přes 100 automobilů. Ještě jsem ale neviděl, aby byly vlastnosti vozu vylepšeny o takový kus jen díky bezdrátovému vylepšení."
Mluvčí Tesly pro Consumer Reports uvedl, že bezdrátový update přinesl vylepšení pro ABS systém Modelu 3, který se nyní dokáže přizpůsobit různému využití brzd a automaticky reaguje na různá prostředí a podmínky. Po nových zkouškách pak CR naměřilo Modelu 3 brzdnou dráhu z rychlosti 96.5 km/h dlouhou 40.5 metru, takže se Musk se svým příslibem téměř trefil.
Díky tomuto výsledku dosáhl Model 3 skóre, díky kterému ho CR konečně může zařadit mezi doporučené automobily. Publikace však stále upozorňuje na zbytečně vysoký hluk od větru, tuhé řízení a nepohodlné zadní sedačky. Musk už ale v dřívější reakci uvedl, že nápravy těchto problémů by měla být zjednána díky modernizaci a přenastavení výrobní linky.
Really appreciate the high quality critical feedback from @ConsumerReports. Road noise & ride comfort already addressed too. UI improvements coming via remote software update later this month. https://t.co/ZMLPJxmPlM
— Elon Musk (@elonmusk) 30. května 2018
Samotná Tesla už se k novým výsledkům Tesly Model 3 v CR nevyjadřovala, pouze odkazovala na Tweet Elona Muska. Ten totiž ocenil kvalitní recenzi Consumer Reports i jejich zpětnou vazbu. Současně znovu upozornil na plánovaná další vylepšení, ke kterým patří eliminace hluku v kabině, komfortnější sedadla a příjemnější ovládání palubního systému. Poslední bod pak bude opět řešen bezdrátovou aktualizací, která by měla vyjít koncem měsíce.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?