Volkswagen rozšíří svou produktovou nabídku o zcela nové systémy pohonu s inovativní technikou. Mezi ně patří cenově dostupné částečně hybridní pohony s 48V elektrickou sítí, nové technicky vyspělé vznětové motory, nabízené rovněž v hybridní variantě, a v globálním měřítku aktuálně nejmodernější motor na zemní plyn.
Volkswagen zveřejnil první fakta v rámci Vídeňského sympozia o motorech (26. až 27. dubna). Technika, představená ve Vídni ve světové premiéře, je důležitou součástí progresivní strategie značky Volkswagen v oblasti pohonu, která zahrnuje kombinaci nejmodernějších motorů na benzin, naftu a zemní plyn, nových hybridních systémů i čistě elektrických pohonů. Volkswagen díky této alianci mimo jiné dosáhne limitu EU pro flotilové emise CO2 95 g/km, který je stanoven pro rok 2020.
Světová premiéra I: 48V částečně hybridní systém.
Jedním z nejdůležitějších nových systémů pohonu je částečně hybridní systém, pracující s napětím 48 V. Volkswagen jej uvede na trh poprvé v příští generaci modelové řady Golf. Volkswagen hodlá pomocí nové techniky s napětím 48 V cenově zpřístupnit hybridní pohon velmi širokému okruhu zákazníků. Jedná se o systémy pohonu, které výrazně snižují spotřebu paliva a emise, zároveň však nabízejí také vyšší úroveň dynamiky a komfortu díky funkci podpory akcelerace elektromotorem a lepší dynamice při rozjezdu. Volkswagen postupně rozšíří elektrifikaci konvenčních systémů pohonu do celé produktové řady. Celosvětová elektrická ofenziva bude zahájena v modelové řadě Golf.
Světová premiéra II: Motor 1.5 TGI evo na zemní plyn (EA211 evo).
Dalším technickým skvostem ve Vídni byl nový motor 1.5 TGI evo na zemní plyn. Jednotka se zdvihovým objemem 1,5 litru, přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem VTG (nejnovější generace turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek) vychází ze zážehového motoru 1.5 TSI ACT BlueMotion. Také verze na zemní plyn, vyladěná na identický nejvyšší výkon 96 kW/130 k, používá hospodárný Millerův spalovací proces, optimalizovaný pro motory TSI/TGI. Pro Volkswagen je nová jednotka 1.5 TGI evo důležitým krokem v rámci ofenzivy v oblasti pohonu na zemní plyn. Jejím cílem je zvýšit objem prodeje vozidel, poháněných motory na zemní plyn, jejichž předností jsou kromě hospodárnosti také mimořádně nízké emise prosté pevných částic. Na německém trhu jsou motory na zemní plyn již dnes druhem pohonu s nejvyšším růstem. Zážehové motory TGI lze navíc provozovat na e-gas, stlačený zemní plyn z metanu, vyráběného pomocí energie z obnovitelných zdrojů, ať se jedná o větrné, solární či vodní elektrárny nebo biomasu.
Výroba motoru 1.5 TGI evo bude zahájena již v letošním roce. Temperamentní přeplňovaný motor bude hospodárný, což dokládá předpokládaná průměrná spotřeba paliva 3,5 kg/100 km (CNG) v budoucím modelu Golf5/6 s dvouspojkovou převodovkou. Z toho vyplývá dojezd 490 km při pohonu na zemní plyn. Automatickým přechodem na spalování benzinu se dojezd prodlouží o dalších 190 km (všechny údaje platí pro kombinovaný cyklus EU). Navzdory mimořádné hospodárnosti nabízí tento motor dynamickou výkonovou charakteristiku s nejvyšším točivým momentem 200 N.m již od 1400 min-1 (do 4500 min-1).
větová premiéra III: Vznětový motor 2.0 TDI (EA288 evo).
Volkswagen představil ve Vídni také vznětový motor budoucnosti. Mimořádný potenciál tohoto druhu pohonu dokládají zcela nově vyvinuté motory 2.0 TDI řady EA288 evo. Volkswagen bude tyto čtyřválce TDI poprvé nabízet také v kombinaci s hybridními systémy. Již v první aplikaci bude motor EA288 evo součástí částečně hybridní soustavy s řemenem poháněným 12V generátorem s funkcí spouštěče. Částečně hybridní systém s lithium-iontovým akumulátorem snižuje spotřebu paliva a zvyšuje komfort.
Nové motory TDI se vyznačují velmi nízkými emisemi ve všech provozních režimech a samozřejmě splňují aktuální i budoucí emisní normy v rámci zkušebních metodik WLTP/RDE. Nabídka bude zahrnovat varianty s výkonem od 100 kW/136 k do 150 kW/204 k. Značkou Volkswagen vyvinuté motory TDI naleznou poprvé uplatnění ve vozech Audi s motorem uloženým vpředu podélně. V budoucnosti budou nové jednotky TDI pohánět také vozy Volkswagen a dalších koncernových značek, používající modulární platformu MQB s motorem uloženým napříč.
Volkswagen zaujímá s řadou vznětových motorů EA288 evo vedoucí postavení v oblasti konstrukce tohoto druhu pohonu. Spalovací proces motorů na naftu byl nově koncipován, čímž bylo dosaženo zlepšení z hledisek hospodárnosti i tvorby emisí při spalování. Navíc došlo k výraznému zvýšení účinnosti motoru a zrychlení reakcí výfukového turbodmychadla.
Komponenty systému dodatečného čištění výfukových plynů s filtrem pevných částic (DPF) a katalyzátorem SCR (přeměna oxidů dusíku procesem selektivní katalytické redukce) byly nově dimenzovány. Kromě toho se zvýšila jejich účinnost po celou dobu optimalizované životnosti. Motory pracují s nižšími třecími a tepelnými ztrátami. Snížena byla také jejich hmotnost. Volkswagen kromě toho snížil emise CO2 motorů EA288 evo v porovnání s předchozí generací až o 10 g/km. Díky těmto opatřením splňují nové jednotky TDI limity aktuálních emisních norem. Navzdory tomu se hodnoty výkonu a točivého momentu zvýšily až o 9 procent.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?