Volkswagen nás v posledních měsících překvapil několika elektrickými koncepty, ovšem zatím největší emoce v lidech vyvolal první elektrický závodní vůz německé automobilky I.D. R Pikes Peak, který byl postaven speciálně pro jeden z nejnáročnějších závodů do vrchu. A na ten se teď řidič se svým vozem poctivě připravuje na okruhu
Volkswagen už si jednou v minulosti na slavném závodu do vrchu Pikes Peak vylámal zuby, takže své přípravy na elektrický reparát bere skutečně vážně. Ostatně závodní speciál I.D. R vlastně vznikl pouze k pokoření 156 zatáček na 19.99 km dlouhé trati, na které se překonává převýšení 1440 metrů.
První snímky z oficiálního odhalení vozu jsme si mohli prohlédnout již před pár dny, ovšem tentokrát se k nám dostalo i krátké video, na kterém se závodní speciál prohání po závodní trati. Volkswagen tak pravděpodobně stále pracuje na jeho vyladění a sleduje reakce vozu při jízdě na absolutním limitu.
„Volkswagen I.D. R Pikes Peak je velice pozoruhodným vozidlem už jen při pouhém stání na místě, ovšem při jízdě jde ještě dál," říká popisek pod videem. Podobnou frázi si neodpustí snad žádná automobilka, ovšem při pohledu na tento vůz lze jen těžko něco dalšího dodat.
Ostatně o úchvatnosti celého vozu mluví už jen technika ukrytá pod jeho karoserií. Dva elektromotory podávají kombinovaný výkon 500 kW (680 k) a točivý moment čítá 650 Nm. Díky extrémně nízké hmotnosti 1 100 kilogramů dosahuje vůz akcelerace z 0 na 100 km/h během 2.25 sekundy, čímž překonává i závodní vozy Formule 1.
Během svého velkého závodu však bude muset Volkswagen překonávat zcela jiné časy. Rekordní čas, který zajel Sébastien Loeb s Peugeotem 208 T16 Pikes Peak, má totiž hodnotu 8:13,878 a jeho překonání rozhodně nebude snadné. Hlavním cílem však bude překonat dosud nejrychlejší elektromobil, kterým je od roku 2014 E-RUNNER Pikes Peak Special, za jehož volantem dosáhl japonský jezdec Nabuhiro Tajima času 9:43,90.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.