Volkswagen nás v posledních měsících překvapil několika elektrickými koncepty, ovšem zatím největší emoce v lidech vyvolal první elektrický závodní vůz německé automobilky I.D. R Pikes Peak, který byl postaven speciálně pro jeden z nejnáročnějších závodů do vrchu. A na ten se teď řidič se svým vozem poctivě připravuje na okruhu
Volkswagen už si jednou v minulosti na slavném závodu do vrchu Pikes Peak vylámal zuby, takže své přípravy na elektrický reparát bere skutečně vážně. Ostatně závodní speciál I.D. R vlastně vznikl pouze k pokoření 156 zatáček na 19.99 km dlouhé trati, na které se překonává převýšení 1440 metrů.
První snímky z oficiálního odhalení vozu jsme si mohli prohlédnout již před pár dny, ovšem tentokrát se k nám dostalo i krátké video, na kterém se závodní speciál prohání po závodní trati. Volkswagen tak pravděpodobně stále pracuje na jeho vyladění a sleduje reakce vozu při jízdě na absolutním limitu.
„Volkswagen I.D. R Pikes Peak je velice pozoruhodným vozidlem už jen při pouhém stání na místě, ovšem při jízdě jde ještě dál," říká popisek pod videem. Podobnou frázi si neodpustí snad žádná automobilka, ovšem při pohledu na tento vůz lze jen těžko něco dalšího dodat.
Ostatně o úchvatnosti celého vozu mluví už jen technika ukrytá pod jeho karoserií. Dva elektromotory podávají kombinovaný výkon 500 kW (680 k) a točivý moment čítá 650 Nm. Díky extrémně nízké hmotnosti 1 100 kilogramů dosahuje vůz akcelerace z 0 na 100 km/h během 2.25 sekundy, čímž překonává i závodní vozy Formule 1.
Během svého velkého závodu však bude muset Volkswagen překonávat zcela jiné časy. Rekordní čas, který zajel Sébastien Loeb s Peugeotem 208 T16 Pikes Peak, má totiž hodnotu 8:13,878 a jeho překonání rozhodně nebude snadné. Hlavním cílem však bude překonat dosud nejrychlejší elektromobil, kterým je od roku 2014 E-RUNNER Pikes Peak Special, za jehož volantem dosáhl japonský jezdec Nabuhiro Tajima času 9:43,90.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.