Volkswagen nás v posledních měsících překvapil několika elektrickými koncepty, ovšem zatím největší emoce v lidech vyvolal první elektrický závodní vůz německé automobilky I.D. R Pikes Peak, který byl postaven speciálně pro jeden z nejnáročnějších závodů do vrchu. A na ten se teď řidič se svým vozem poctivě připravuje na okruhu
Volkswagen už si jednou v minulosti na slavném závodu do vrchu Pikes Peak vylámal zuby, takže své přípravy na elektrický reparát bere skutečně vážně. Ostatně závodní speciál I.D. R vlastně vznikl pouze k pokoření 156 zatáček na 19.99 km dlouhé trati, na které se překonává převýšení 1440 metrů.
První snímky z oficiálního odhalení vozu jsme si mohli prohlédnout již před pár dny, ovšem tentokrát se k nám dostalo i krátké video, na kterém se závodní speciál prohání po závodní trati. Volkswagen tak pravděpodobně stále pracuje na jeho vyladění a sleduje reakce vozu při jízdě na absolutním limitu.
„Volkswagen I.D. R Pikes Peak je velice pozoruhodným vozidlem už jen při pouhém stání na místě, ovšem při jízdě jde ještě dál," říká popisek pod videem. Podobnou frázi si neodpustí snad žádná automobilka, ovšem při pohledu na tento vůz lze jen těžko něco dalšího dodat.
Ostatně o úchvatnosti celého vozu mluví už jen technika ukrytá pod jeho karoserií. Dva elektromotory podávají kombinovaný výkon 500 kW (680 k) a točivý moment čítá 650 Nm. Díky extrémně nízké hmotnosti 1 100 kilogramů dosahuje vůz akcelerace z 0 na 100 km/h během 2.25 sekundy, čímž překonává i závodní vozy Formule 1.
Během svého velkého závodu však bude muset Volkswagen překonávat zcela jiné časy. Rekordní čas, který zajel Sébastien Loeb s Peugeotem 208 T16 Pikes Peak, má totiž hodnotu 8:13,878 a jeho překonání rozhodně nebude snadné. Hlavním cílem však bude překonat dosud nejrychlejší elektromobil, kterým je od roku 2014 E-RUNNER Pikes Peak Special, za jehož volantem dosáhl japonský jezdec Nabuhiro Tajima času 9:43,90.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.