Místo nákupní taškou dveřmi napřed! U Aurisu nezůstal po přestavbě kámen na kameni

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. dubna 2018, 14:24 Aktualizováno 20.4.2018, 15:54 Google+

Toyota Auris, kterou znají v zámoří pod označením Corolla Hatchback, je velice příjemným a praktickým vozem, který najde uplatnění řadu uplatnění. S pohonem předních kol a motorem postaveným pro městský a meziměstský provoz byste ho však na závodní dráze Formula Drift hledali marně. Tedy až na tuto výjimku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Speciálně upravená Toyota Auris závodí v sérii Formula Drift

Speciálně upravená Toyota Auris závodí v sérii Formula Drift | foto: Papadakis Racing

Sdílejte článek

Pod rozšířenou a lehce modifikovanou karoserií je Auris stále dobře patrný, ovšem tím nejspíš veškerá podobnost končí. Ať už bychom se měli bavit o interiéru, exteriéru nebo motoru, nic není původní a vše jede na pořádné dávce steroidů.

Začněme ale od toho nejpoutavějšího. Klasický Auris má pohon předních kol, ovšem s touto konfigurací by na závodech v driftu příliš neoslnil. Toyota proto překopala základ vozu a udělala z něj čistokrevnou zadokolku, čímž mimo jiné splnila základní předpoklad pro účast v soutěži Formula Drift.

Součástí přestavby, za kterou stojí Toyota Racing Development, bylo i masivní rozšíření, které zajistil Jon Sibal se svým speciálně navrženým "wide-body" kitem. V podbězích jsou 18-palcová kola obutá v pneumatikách Nexen, interiér byl kompletně vybrakován, přibyla ochranná klec, sedačky Sparco, závodní pásy a řada dalších více či méně podstatných drobností.

Druhá nejzajímavější věc se však udála pod kapotou, kam se nastěhoval 2.7 litrový čtyřválec z Toyoty RAV4. Ovšem ani nová pohonná jednotka nezůstala bez úprav. Technici motor vybavili novými a odolnějšími komponenty, zvýšili kompresní poměr, instalovali vstřikování oxidu dusného (N2O) a hlavně přidali turbodmychadlo Borg Warner.

Výsledný výkon čítá 746 kW, tedy cca 1014 koní a 1 152 Nm točivého momentu. Motor spaluje palivo E85 a všechen výkon míří na zadní kola skrze čtyřrychlostní převodovku, speciální spojku a karbonovou kardanovou hřídel.

Toyota Auris (Corolla hatchback) upravená pro závody Formula Drift | zdroj: youtube.com

Výsledkem je vůz, který je na míle vzdálen tomu, co můžete vidět v showroomech. Za volantem vozu usedá Frederic Aasbo, který už extrémní Auris prohnal v prvním závodě letošní sezony Formula Drift - a to konkrétně ve třídě Pro class, kde si rozhodně nevedl špatně.

Vytisknout

Diskuze: Místo nákupní taškou dveřmi napřed! U Aurisu nezůstal po přestavbě kámen na kameni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

reklama

Doporučujeme

Parkování v Hong Kongu (Ilustrační foto)

Nejdražší parkovací místa na světě. Čím jsou tak výjimečná?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud