Toyota Auris, kterou znají v zámoří pod označením Corolla Hatchback, je velice příjemným a praktickým vozem, který najde uplatnění řadu uplatnění. S pohonem předních kol a motorem postaveným pro městský a meziměstský provoz byste ho však na závodní dráze Formula Drift hledali marně. Tedy až na tuto výjimku.
Pod rozšířenou a lehce modifikovanou karoserií je Auris stále dobře patrný, ovšem tím nejspíš veškerá podobnost končí. Ať už bychom se měli bavit o interiéru, exteriéru nebo motoru, nic není původní a vše jede na pořádné dávce steroidů.
Začněme ale od toho nejpoutavějšího. Klasický Auris má pohon předních kol, ovšem s touto konfigurací by na závodech v driftu příliš neoslnil. Toyota proto překopala základ vozu a udělala z něj čistokrevnou zadokolku, čímž mimo jiné splnila základní předpoklad pro účast v soutěži Formula Drift.
Součástí přestavby, za kterou stojí Toyota Racing Development, bylo i masivní rozšíření, které zajistil Jon Sibal se svým speciálně navrženým "wide-body" kitem. V podbězích jsou 18-palcová kola obutá v pneumatikách Nexen, interiér byl kompletně vybrakován, přibyla ochranná klec, sedačky Sparco, závodní pásy a řada dalších více či méně podstatných drobností.
Druhá nejzajímavější věc se však udála pod kapotou, kam se nastěhoval 2.7 litrový čtyřválec z Toyoty RAV4. Ovšem ani nová pohonná jednotka nezůstala bez úprav. Technici motor vybavili novými a odolnějšími komponenty, zvýšili kompresní poměr, instalovali vstřikování oxidu dusného (N2O) a hlavně přidali turbodmychadlo Borg Warner.
Výsledný výkon čítá 746 kW, tedy cca 1014 koní a 1 152 Nm točivého momentu. Motor spaluje palivo E85 a všechen výkon míří na zadní kola skrze čtyřrychlostní převodovku, speciální spojku a karbonovou kardanovou hřídel.
Výsledkem je vůz, který je na míle vzdálen tomu, co můžete vidět v showroomech. Za volantem vozu usedá Frederic Aasbo, který už extrémní Auris prohnal v prvním závodě letošní sezony Formula Drift - a to konkrétně ve třídě Pro class, kde si rozhodně nevedl špatně.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.