Pod rozšířenou a lehce modifikovanou karoserií je Auris stále dobře patrný, ovšem tím nejspíš veškerá podobnost končí. Ať už bychom se měli bavit o interiéru, exteriéru nebo motoru, nic není původní a vše jede na pořádné dávce steroidů.
Začněme ale od toho nejpoutavějšího. Klasický Auris má pohon předních kol, ovšem s touto konfigurací by na závodech v driftu příliš neoslnil. Toyota proto překopala základ vozu a udělala z něj čistokrevnou zadokolku, čímž mimo jiné splnila základní předpoklad pro účast v soutěži Formula Drift.
Součástí přestavby, za kterou stojí Toyota Racing Development, bylo i masivní rozšíření, které zajistil Jon Sibal se svým speciálně navrženým "wide-body" kitem. V podbězích jsou 18-palcová kola obutá v pneumatikách Nexen, interiér byl kompletně vybrakován, přibyla ochranná klec, sedačky Sparco, závodní pásy a řada dalších více či méně podstatných drobností.
Druhá nejzajímavější věc se však udála pod kapotou, kam se nastěhoval 2.7 litrový čtyřválec z Toyoty RAV4. Ovšem ani nová pohonná jednotka nezůstala bez úprav. Technici motor vybavili novými a odolnějšími komponenty, zvýšili kompresní poměr, instalovali vstřikování oxidu dusného (N2O) a hlavně přidali turbodmychadlo Borg Warner.
Výsledný výkon čítá 746 kW, tedy cca 1014 koní a 1 152 Nm točivého momentu. Motor spaluje palivo E85 a všechen výkon míří na zadní kola skrze čtyřrychlostní převodovku, speciální spojku a karbonovou kardanovou hřídel.
Výsledkem je vůz, který je na míle vzdálen tomu, co můžete vidět v showroomech. Za volantem vozu usedá Frederic Aasbo, který už extrémní Auris prohnal v prvním závodě letošní sezony Formula Drift - a to konkrétně ve třídě Pro class, kde si rozhodně nevedl špatně.