Místo nákupní taškou dveřmi napřed! U Aurisu nezůstal po přestavbě kámen na kameni

-mao / AutoRoad.cz, 20. dubna 2018, 14:24 Aktualizováno 20.4.2018, 15:54 Google+

Toyota Auris, kterou znají v zámoří pod označením Corolla Hatchback, je velice příjemným a praktickým vozem, který najde uplatnění řadu uplatnění. S pohonem předních kol a motorem postaveným pro městský a meziměstský provoz byste ho však na závodní dráze Formula Drift hledali marně. Tedy až na tuto výjimku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Speciálně upravená Toyota Auris závodí v sérii Formula Drift

Speciálně upravená Toyota Auris závodí v sérii Formula Drift | foto: Papadakis Racing

Sdílejte článek

Pod rozšířenou a lehce modifikovanou karoserií je Auris stále dobře patrný, ovšem tím nejspíš veškerá podobnost končí. Ať už bychom se měli bavit o interiéru, exteriéru nebo motoru, nic není původní a vše jede na pořádné dávce steroidů.

Začněme ale od toho nejpoutavějšího. Klasický Auris má pohon předních kol, ovšem s touto konfigurací by na závodech v driftu příliš neoslnil. Toyota proto překopala základ vozu a udělala z něj čistokrevnou zadokolku, čímž mimo jiné splnila základní předpoklad pro účast v soutěži Formula Drift.

Součástí přestavby, za kterou stojí Toyota Racing Development, bylo i masivní rozšíření, které zajistil Jon Sibal se svým speciálně navrženým "wide-body" kitem. V podbězích jsou 18-palcová kola obutá v pneumatikách Nexen, interiér byl kompletně vybrakován, přibyla ochranná klec, sedačky Sparco, závodní pásy a řada dalších více či méně podstatných drobností.

Druhá nejzajímavější věc se však udála pod kapotou, kam se nastěhoval 2.7 litrový čtyřválec z Toyoty RAV4. Ovšem ani nová pohonná jednotka nezůstala bez úprav. Technici motor vybavili novými a odolnějšími komponenty, zvýšili kompresní poměr, instalovali vstřikování oxidu dusného (N2O) a hlavně přidali turbodmychadlo Borg Warner.

Výsledný výkon čítá 746 kW, tedy cca 1014 koní a 1 152 Nm točivého momentu. Motor spaluje palivo E85 a všechen výkon míří na zadní kola skrze čtyřrychlostní převodovku, speciální spojku a karbonovou kardanovou hřídel.

Toyota Auris (Corolla hatchback) upravená pro závody Formula Drift | zdroj: youtube.com

Výsledkem je vůz, který je na míle vzdálen tomu, co můžete vidět v showroomech. Za volantem vozu usedá Frederic Aasbo, který už extrémní Auris prohnal v prvním závodě letošní sezony Formula Drift - a to konkrétně ve třídě Pro class, kde si rozhodně nevedl špatně.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Místo nákupní taškou dveřmi napřed! U Aurisu nezůstal po přestavbě kámen na kameni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda 105/120 se ve Velké Británii prodávala pod označením Estelle

Nejhorší automobily světa? V nelichotivém žebříčku se umístila česká Škodovka

Moskvič 2144 Istra

Tragédie místo úspěchu? Moskvič měl dostat Sověty na úroveň Západu, něco se ale stalo

Toyota Mirai

Vodík jako palivo budoucnosti? Nová Toyota Mirai brzy strčí elektromobily do kapsy

Podpis Chucka Norrise udělal z obyčejné Toyoty Tacoma akčního hrdinu

Auto s podpisem Chucka Norrise? Z obyčejné Toyoty se rázem stala filmová hvězda

Ilustrační foto

Jak co nejlépe šetřit palivo? Na rychlosti záleží víc, než si myslíte

Nürburgring

Chystáte se na Nürburgring? Na tohle si dejte pozor, může se to stát každému

Jeremy Clarkson

Motivace podle Jeremy Clarksona? Tohle by chtěl před maturitou slyšet snad každý

Jednoduchá výroba nouzového navijáku, se který můžete například vyprostit zapadlý automobil

Uvízlé auto a naviják nikde? S tímto trikem se dostanete z každého maléru

Škoda Octavia RS245 se výraznou měrou podílela na stanovení nového světového rekordu

Je možné chytit letící šíp z auta? S nejvýkonnější Octavií žádný problém

Prototyp Mercedesu GLE poodhaluje svou techniku

Tancující Mercedes? Zapomeňte na módní doplněk, tohle hopsání patří do terénu

reklama
reklama

Doporučujeme

Parkování v Hong Kongu (Ilustrační foto)

Nejdražší parkovací místa na světě. Čím jsou tak výjimečná?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Uvízlé auto a naviják nikde? S tímto trikem se dostanete z každého maléru

  2. TEST: Škoda Superb 1.8T Laurin & Klement: luxusní cestování bez klapotu dieselu stále dává smysl

  3. Poklady z tajemné garáže? 20 let ukrývané Lamborghini odhalilo svou cenu

  4. Věříte trikům na snížení spotřeby paliva? Těmto se budete divit

  5. Jezdit po dálnici bez známky? Jde to, ale tohle musíte vědět

  6. Nový trik zlodějů aut? Na tohle si dávejte dobrý pozor

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud