S blížícím se autosalonem v New Yorku se objevuje stále více novinek, kterými nás chtějí automobilky překvapit. Nedávno se přidala i automobilka Mini, která představila kompletní paletu modelů, kterou hodlá prezentovat. Poté ale přišlo kratičké video, které všem zamotalo hlavu.
Automobilka Mini by měla na autosalonu v New Yorku prezentovat prakticky celou svou paletu modelů, včetně odvážného sportovního konceptu John Cooper Works GP Concept, který si užil evropskou premiéru minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu.
Sportovní studie se můžu pochlubit výrazně extravagantnějším vzhledem, který mimo jiné nabízí výrazný body-kit s řadou aerodynamických prvků, závodní sedačky, pětibodové bezpečnostní pásy, ochranou klec a řadu dalších sportovních doplňků.
Kromě této sportovní studie se ale návštěvníci dočkají i modelů Countryman, Clubman a vůbec prvního hybridu v nabídce, kterým je Mini Cooper S E Countryman. Za zmínku pak stojí zvláště poslední jmenovaný, který nabízí kombinaci 1.5 litrového benzínového tříválce s elektromotorem, přičemž tato kombinace generuje výkon 221 koní a 385 Nm. Navíc vůz zvládne 21 km čistě na elektrickou energii.
Chybět ale nebudou ani faceliftované klasiky v podobě 3-dveřového modelu, 4-dveřového modelu a kabrioletu. Všechny tyto modely už se ale v minulosti prezentovaly na jiném americkém autosalonu - a to konkrétně minulý rok v Detroitu.
Zřejmě největší povyk však vyvolala video-pozvánka na akci, ve které se objevilo úplně klasické Mini z dob, kdy ještě automobilka nespadala do vlastnictví BMW. Malé Mini tak vyjelo z vrat v klasické červené barvě s bílými pruhy a typickou čtveřicí světlometů.
Bližší pohled však odhalil, že logo na kapotě není původní, ale že se jedná o logo bez-emisních modelů, které by měly podle dřívějších náznaků dorazit až příští rok. Nabízí se tedy hned několik možností, ovšem pravdu už se dozvíme za cca 24 hodin.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?