Bentley Continental se sice nabízí i s pohonem všech kol, nicméně tohle auto nikdy nebylo určené do terénu - a to ani toho lehčího. Jeho kvality, jako klasického britského GT, spočívají především v pohodlném komfortním cestování na dlouhé vzdálenosti, během kterých vás rozmazluje luxusním interiérem, dostatkem výkonu a samozřejmě pocitem vznešenosti.
Někteří lidé však aristokratickou vznešeností na kvalitních silnicích pohrdají a raději by ji přenesli na nezpevněné cesty a do lehčího terénu, kam se s tímhle Bentzley Continental "Off Road" rozhodně nemusíte bát. Dostal totiž řadu úprav, díky kterým se vyrovná i mnohým SUV na trhu.
Pojďme to ale vzít hezky popořadě. Tohle Bentley bylo v roce 204 dodáno do dealerství automobilky v Paříži ve standardním stavu, tedy s 6.0 litrovým twin-turbo motorem W12, který produkuje 560 koňských sil (412 kW) a 650 Nm točivého momentu.
I díky pohonu všech kol, který spoléhá na systém Torsen, pak tohle luxusní kupé dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4.8 sekundy a jeho maximální rychlost je 318 km/h. Tedy nejspíš byla, než došlo v roce 2018 na přestavbu, která toho na autě dost změnila.
Jak si nejspíš každý hned všimne, vůz dostal nový podvozek, který zvýšil světlou výšku o 7,6 centimetru. To si samozřejmě vyžádalo řadu dalších úprav, ke kterým patří i přepracování chlazení nebo přemístění některých komponent, které byly u podvozku až příliš zranitelné, jak uvádí Classic Youngtimers, který vůz vystavuje.
Kvůli pořádným off-roadovým pneumatikám také bylo potřeba rozšířit podběhy, což v tomto případě vyřešily černé plastové nástavce, díky kterým má vůz drsnější vzezření. Tomu ostatně napomáhá i zakázkově vyráběný střešní nosič, na kterém je umístěna rezerva a přídavné světlomety.
Kromě řady funkčních úprav, jako jsou například ochranné plech, upravené nárazníky nebo přepracované výfukové potrubí pro lepší zvuk a výkon, dostal vůz i pár zkrášlovacích úprav. K těm patří například matně černé kryty zrcátek, černá maska, atd. Interiér vozu přitom zůstal zachován a stále nabízí aristokratický komfort na cestách.
Během přestavby dostal vůz kompletní servis, takže ačkoliv má na tachometru 85 166 kilometrů, na jeho stavu to zřejmě nebude vůbec patrné. Vůz je navíc momentálně na prodej a to dokonce v Evropě, konkrétně v Nizozemí. Cenu vám ale bohužel neřekneme, neboť ji prodejce sděluje pouze na vyžádání. Připravte se ale, že to nebude málo.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.