Bentley Continental se sice nabízí i s pohonem všech kol, nicméně tohle auto nikdy nebylo určené do terénu - a to ani toho lehčího. Jeho kvality, jako klasického britského GT, spočívají především v pohodlném komfortním cestování na dlouhé vzdálenosti, během kterých vás rozmazluje luxusním interiérem, dostatkem výkonu a samozřejmě pocitem vznešenosti.
Někteří lidé však aristokratickou vznešeností na kvalitních silnicích pohrdají a raději by ji přenesli na nezpevněné cesty a do lehčího terénu, kam se s tímhle Bentzley Continental "Off Road" rozhodně nemusíte bát. Dostal totiž řadu úprav, díky kterým se vyrovná i mnohým SUV na trhu.
Pojďme to ale vzít hezky popořadě. Tohle Bentley bylo v roce 204 dodáno do dealerství automobilky v Paříži ve standardním stavu, tedy s 6.0 litrovým twin-turbo motorem W12, který produkuje 560 koňských sil (412 kW) a 650 Nm točivého momentu.
I díky pohonu všech kol, který spoléhá na systém Torsen, pak tohle luxusní kupé dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4.8 sekundy a jeho maximální rychlost je 318 km/h. Tedy nejspíš byla, než došlo v roce 2018 na přestavbu, která toho na autě dost změnila.
Jak si nejspíš každý hned všimne, vůz dostal nový podvozek, který zvýšil světlou výšku o 7,6 centimetru. To si samozřejmě vyžádalo řadu dalších úprav, ke kterým patří i přepracování chlazení nebo přemístění některých komponent, které byly u podvozku až příliš zranitelné, jak uvádí Classic Youngtimers, který vůz vystavuje.
Kvůli pořádným off-roadovým pneumatikám také bylo potřeba rozšířit podběhy, což v tomto případě vyřešily černé plastové nástavce, díky kterým má vůz drsnější vzezření. Tomu ostatně napomáhá i zakázkově vyráběný střešní nosič, na kterém je umístěna rezerva a přídavné světlomety.
Kromě řady funkčních úprav, jako jsou například ochranné plech, upravené nárazníky nebo přepracované výfukové potrubí pro lepší zvuk a výkon, dostal vůz i pár zkrášlovacích úprav. K těm patří například matně černé kryty zrcátek, černá maska, atd. Interiér vozu přitom zůstal zachován a stále nabízí aristokratický komfort na cestách.
Během přestavby dostal vůz kompletní servis, takže ačkoliv má na tachometru 85 166 kilometrů, na jeho stavu to zřejmě nebude vůbec patrné. Vůz je navíc momentálně na prodej a to dokonce v Evropě, konkrétně v Nizozemí. Cenu vám ale bohužel neřekneme, neboť ji prodejce sděluje pouze na vyžádání. Připravte se ale, že to nebude málo.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?