Bentley Continental se sice nabízí i s pohonem všech kol, nicméně tohle auto nikdy nebylo určené do terénu - a to ani toho lehčího. Jeho kvality, jako klasického britského GT, spočívají především v pohodlném komfortním cestování na dlouhé vzdálenosti, během kterých vás rozmazluje luxusním interiérem, dostatkem výkonu a samozřejmě pocitem vznešenosti.
Někteří lidé však aristokratickou vznešeností na kvalitních silnicích pohrdají a raději by ji přenesli na nezpevněné cesty a do lehčího terénu, kam se s tímhle Bentzley Continental "Off Road" rozhodně nemusíte bát. Dostal totiž řadu úprav, díky kterým se vyrovná i mnohým SUV na trhu.
Pojďme to ale vzít hezky popořadě. Tohle Bentley bylo v roce 204 dodáno do dealerství automobilky v Paříži ve standardním stavu, tedy s 6.0 litrovým twin-turbo motorem W12, který produkuje 560 koňských sil (412 kW) a 650 Nm točivého momentu.
I díky pohonu všech kol, který spoléhá na systém Torsen, pak tohle luxusní kupé dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4.8 sekundy a jeho maximální rychlost je 318 km/h. Tedy nejspíš byla, než došlo v roce 2018 na přestavbu, která toho na autě dost změnila.
Jak si nejspíš každý hned všimne, vůz dostal nový podvozek, který zvýšil světlou výšku o 7,6 centimetru. To si samozřejmě vyžádalo řadu dalších úprav, ke kterým patří i přepracování chlazení nebo přemístění některých komponent, které byly u podvozku až příliš zranitelné, jak uvádí Classic Youngtimers, který vůz vystavuje.
Kvůli pořádným off-roadovým pneumatikám také bylo potřeba rozšířit podběhy, což v tomto případě vyřešily černé plastové nástavce, díky kterým má vůz drsnější vzezření. Tomu ostatně napomáhá i zakázkově vyráběný střešní nosič, na kterém je umístěna rezerva a přídavné světlomety.
Kromě řady funkčních úprav, jako jsou například ochranné plech, upravené nárazníky nebo přepracované výfukové potrubí pro lepší zvuk a výkon, dostal vůz i pár zkrášlovacích úprav. K těm patří například matně černé kryty zrcátek, černá maska, atd. Interiér vozu přitom zůstal zachován a stále nabízí aristokratický komfort na cestách.
Během přestavby dostal vůz kompletní servis, takže ačkoliv má na tachometru 85 166 kilometrů, na jeho stavu to zřejmě nebude vůbec patrné. Vůz je navíc momentálně na prodej a to dokonce v Evropě, konkrétně v Nizozemí. Cenu vám ale bohužel neřekneme, neboť ji prodejce sděluje pouze na vyžádání. Připravte se ale, že to nebude málo.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?