Bentley Continental se sice nabízí i s pohonem všech kol, nicméně tohle auto nikdy nebylo určené do terénu - a to ani toho lehčího. Jeho kvality, jako klasického britského GT, spočívají především v pohodlném komfortním cestování na dlouhé vzdálenosti, během kterých vás rozmazluje luxusním interiérem, dostatkem výkonu a samozřejmě pocitem vznešenosti.
Někteří lidé však aristokratickou vznešeností na kvalitních silnicích pohrdají a raději by ji přenesli na nezpevněné cesty a do lehčího terénu, kam se s tímhle Bentzley Continental "Off Road" rozhodně nemusíte bát. Dostal totiž řadu úprav, díky kterým se vyrovná i mnohým SUV na trhu.
Pojďme to ale vzít hezky popořadě. Tohle Bentley bylo v roce 204 dodáno do dealerství automobilky v Paříži ve standardním stavu, tedy s 6.0 litrovým twin-turbo motorem W12, který produkuje 560 koňských sil (412 kW) a 650 Nm točivého momentu.
I díky pohonu všech kol, který spoléhá na systém Torsen, pak tohle luxusní kupé dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4.8 sekundy a jeho maximální rychlost je 318 km/h. Tedy nejspíš byla, než došlo v roce 2018 na přestavbu, která toho na autě dost změnila.
Jak si nejspíš každý hned všimne, vůz dostal nový podvozek, který zvýšil světlou výšku o 7,6 centimetru. To si samozřejmě vyžádalo řadu dalších úprav, ke kterým patří i přepracování chlazení nebo přemístění některých komponent, které byly u podvozku až příliš zranitelné, jak uvádí Classic Youngtimers, který vůz vystavuje.
Kvůli pořádným off-roadovým pneumatikám také bylo potřeba rozšířit podběhy, což v tomto případě vyřešily černé plastové nástavce, díky kterým má vůz drsnější vzezření. Tomu ostatně napomáhá i zakázkově vyráběný střešní nosič, na kterém je umístěna rezerva a přídavné světlomety.
Kromě řady funkčních úprav, jako jsou například ochranné plech, upravené nárazníky nebo přepracované výfukové potrubí pro lepší zvuk a výkon, dostal vůz i pár zkrášlovacích úprav. K těm patří například matně černé kryty zrcátek, černá maska, atd. Interiér vozu přitom zůstal zachován a stále nabízí aristokratický komfort na cestách.
Během přestavby dostal vůz kompletní servis, takže ačkoliv má na tachometru 85 166 kilometrů, na jeho stavu to zřejmě nebude vůbec patrné. Vůz je navíc momentálně na prodej a to dokonce v Evropě, konkrétně v Nizozemí. Cenu vám ale bohužel neřekneme, neboť ji prodejce sděluje pouze na vyžádání. Připravte se ale, že to nebude málo.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?