Benzínový Golf se spotřebou dieselu? Na módní vlnu nasedl i Volkswagen

Volkswagen představil Golf s novou revoluční jednotkou 1.5 TSI ACT Bluemotion
Volkswagen představil Golf s novou revoluční jednotkou 1.5 TSI ACT Bluemotion, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. března 2018 16:22
Sdílej:

Automobilka Volkswagen představila novou benzínovou verzi oblíbeného modelu Golf, která sice jezdí na benzín, ale svou spotřebou se hravě vyrovná i dieselu. Pokud se navíc tento motor spojí s automatickou DSG převodovkou, získáte najednou vůz, který již spadá do segmentu mikro-hybridů.

Nový Volkswagen Golf s motorem 1.5 TSI ACT Bluemotion nabídne klasický benzínový čtyřválec s výkonem 130 koní, který však umí zajímavé kousky. Jednou z jeho hlavních předností je systém  „Active Cylinder Management", díky kterému dokáže odpojovat dva ze čtyř válců.

Pokud si navíc připlatíte za automatickou DSG převodovku, získáte ještě možnost takzvaného "Eco-Coastingu", kdy je vůz schopen pohybovat se s absolutně minimální spotřebou například při sjíždění kopců nebo dojíždění k semaforům.

Volkswagen navíc dodává, že ve spojení s automatickou sedmistupňovou DSG převodovkou se z vozu de facto stává mikro-hybrid. Jakmile řidič sundá nohu z plynu, nebo vůz začne sjíždět z prudkého kopce, systém automaticky vypne motor a odpojí ho od převodovky skrze spojku.

Automobilka prohlašuje, že díky funkci Eco-coasting, která díky 12 voltovému systému a Li-Ion baterii zásobuje všechny důležité systémy ve vozidle kdykoliv je motor vypnutý, dochází k úspoře paliva až o 0.4 litru na 100 kilometrů.

Podle měření dle standardů NEDC dosahuje Volkswagen Golf s motorem 1.5 TSI ACT Bluemotion kombinované spotřeby 4.8 l/100 km a v městské zástavbě, pokud je vybaven sedmistupňovým automatem DSG, dokáže jet dokonce za 4.0 l/100 km.

Samotný motor je samozřejmě vybaven turbodmychadlem s proměnnou geometrií VGT a funguje v tzv. Millerově cyklu. Díky kombinaci přepracovaného otvírání ventilů, přeplňování a vyššího kompresního poměru pracuje motor až o 10 % úsporněji, přičemž neztratil nci ze svého výkonu.

Volkswagen nabídne motory 1.5 TSI ACT Bluemotion ve více modelech a brzy bychom se této technologie měli dočkat i u motorů s nižším počtem válců a nižším objemem. Prozatím si však evropští zájemci budou muset vystačit právě s Golfem 1.5 TSI ACT Bluemotion jak ve variantě hatchback, tak ve variantě kombi.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.