Benzínový Golf se spotřebou dieselu? Na módní vlnu nasedl i Volkswagen

Volkswagen představil Golf s novou revoluční jednotkou 1.5 TSI ACT Bluemotion
Volkswagen představil Golf s novou revoluční jednotkou 1.5 TSI ACT Bluemotion, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. března 2018 16:22
Sdílej:

Automobilka Volkswagen představila novou benzínovou verzi oblíbeného modelu Golf, která sice jezdí na benzín, ale svou spotřebou se hravě vyrovná i dieselu. Pokud se navíc tento motor spojí s automatickou DSG převodovkou, získáte najednou vůz, který již spadá do segmentu mikro-hybridů.

Nový Volkswagen Golf s motorem 1.5 TSI ACT Bluemotion nabídne klasický benzínový čtyřválec s výkonem 130 koní, který však umí zajímavé kousky. Jednou z jeho hlavních předností je systém  „Active Cylinder Management", díky kterému dokáže odpojovat dva ze čtyř válců.

Pokud si navíc připlatíte za automatickou DSG převodovku, získáte ještě možnost takzvaného "Eco-Coastingu", kdy je vůz schopen pohybovat se s absolutně minimální spotřebou například při sjíždění kopců nebo dojíždění k semaforům.

Volkswagen navíc dodává, že ve spojení s automatickou sedmistupňovou DSG převodovkou se z vozu de facto stává mikro-hybrid. Jakmile řidič sundá nohu z plynu, nebo vůz začne sjíždět z prudkého kopce, systém automaticky vypne motor a odpojí ho od převodovky skrze spojku.

Automobilka prohlašuje, že díky funkci Eco-coasting, která díky 12 voltovému systému a Li-Ion baterii zásobuje všechny důležité systémy ve vozidle kdykoliv je motor vypnutý, dochází k úspoře paliva až o 0.4 litru na 100 kilometrů.

Podle měření dle standardů NEDC dosahuje Volkswagen Golf s motorem 1.5 TSI ACT Bluemotion kombinované spotřeby 4.8 l/100 km a v městské zástavbě, pokud je vybaven sedmistupňovým automatem DSG, dokáže jet dokonce za 4.0 l/100 km.

Samotný motor je samozřejmě vybaven turbodmychadlem s proměnnou geometrií VGT a funguje v tzv. Millerově cyklu. Díky kombinaci přepracovaného otvírání ventilů, přeplňování a vyššího kompresního poměru pracuje motor až o 10 % úsporněji, přičemž neztratil nci ze svého výkonu.

Volkswagen nabídne motory 1.5 TSI ACT Bluemotion ve více modelech a brzy bychom se této technologie měli dočkat i u motorů s nižším počtem válců a nižším objemem. Prozatím si však evropští zájemci budou muset vystačit právě s Golfem 1.5 TSI ACT Bluemotion jak ve variantě hatchback, tak ve variantě kombi.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.