Automobilka Volkswagen představila novou benzínovou verzi oblíbeného modelu Golf, která sice jezdí na benzín, ale svou spotřebou se hravě vyrovná i dieselu. Pokud se navíc tento motor spojí s automatickou DSG převodovkou, získáte najednou vůz, který již spadá do segmentu mikro-hybridů.
Nový Volkswagen Golf s motorem 1.5 TSI ACT Bluemotion nabídne klasický benzínový čtyřválec s výkonem 130 koní, který však umí zajímavé kousky. Jednou z jeho hlavních předností je systém „Active Cylinder Management", díky kterému dokáže odpojovat dva ze čtyř válců.
Pokud si navíc připlatíte za automatickou DSG převodovku, získáte ještě možnost takzvaného "Eco-Coastingu", kdy je vůz schopen pohybovat se s absolutně minimální spotřebou například při sjíždění kopců nebo dojíždění k semaforům.
Volkswagen navíc dodává, že ve spojení s automatickou sedmistupňovou DSG převodovkou se z vozu de facto stává mikro-hybrid. Jakmile řidič sundá nohu z plynu, nebo vůz začne sjíždět z prudkého kopce, systém automaticky vypne motor a odpojí ho od převodovky skrze spojku.
Automobilka prohlašuje, že díky funkci Eco-coasting, která díky 12 voltovému systému a Li-Ion baterii zásobuje všechny důležité systémy ve vozidle kdykoliv je motor vypnutý, dochází k úspoře paliva až o 0.4 litru na 100 kilometrů.
Podle měření dle standardů NEDC dosahuje Volkswagen Golf s motorem 1.5 TSI ACT Bluemotion kombinované spotřeby 4.8 l/100 km a v městské zástavbě, pokud je vybaven sedmistupňovým automatem DSG, dokáže jet dokonce za 4.0 l/100 km.
Samotný motor je samozřejmě vybaven turbodmychadlem s proměnnou geometrií VGT a funguje v tzv. Millerově cyklu. Díky kombinaci přepracovaného otvírání ventilů, přeplňování a vyššího kompresního poměru pracuje motor až o 10 % úsporněji, přičemž neztratil nci ze svého výkonu.
Volkswagen nabídne motory 1.5 TSI ACT Bluemotion ve více modelech a brzy bychom se této technologie měli dočkat i u motorů s nižším počtem válců a nižším objemem. Prozatím si však evropští zájemci budou muset vystačit právě s Golfem 1.5 TSI ACT Bluemotion jak ve variantě hatchback, tak ve variantě kombi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.