Automobilka Volkswagen představila novou benzínovou verzi oblíbeného modelu Golf, která sice jezdí na benzín, ale svou spotřebou se hravě vyrovná i dieselu. Pokud se navíc tento motor spojí s automatickou DSG převodovkou, získáte najednou vůz, který již spadá do segmentu mikro-hybridů.
Nový Volkswagen Golf s motorem 1.5 TSI ACT Bluemotion nabídne klasický benzínový čtyřválec s výkonem 130 koní, který však umí zajímavé kousky. Jednou z jeho hlavních předností je systém „Active Cylinder Management", díky kterému dokáže odpojovat dva ze čtyř válců.
Pokud si navíc připlatíte za automatickou DSG převodovku, získáte ještě možnost takzvaného "Eco-Coastingu", kdy je vůz schopen pohybovat se s absolutně minimální spotřebou například při sjíždění kopců nebo dojíždění k semaforům.
Volkswagen navíc dodává, že ve spojení s automatickou sedmistupňovou DSG převodovkou se z vozu de facto stává mikro-hybrid. Jakmile řidič sundá nohu z plynu, nebo vůz začne sjíždět z prudkého kopce, systém automaticky vypne motor a odpojí ho od převodovky skrze spojku.
Automobilka prohlašuje, že díky funkci Eco-coasting, která díky 12 voltovému systému a Li-Ion baterii zásobuje všechny důležité systémy ve vozidle kdykoliv je motor vypnutý, dochází k úspoře paliva až o 0.4 litru na 100 kilometrů.
Podle měření dle standardů NEDC dosahuje Volkswagen Golf s motorem 1.5 TSI ACT Bluemotion kombinované spotřeby 4.8 l/100 km a v městské zástavbě, pokud je vybaven sedmistupňovým automatem DSG, dokáže jet dokonce za 4.0 l/100 km.
Samotný motor je samozřejmě vybaven turbodmychadlem s proměnnou geometrií VGT a funguje v tzv. Millerově cyklu. Díky kombinaci přepracovaného otvírání ventilů, přeplňování a vyššího kompresního poměru pracuje motor až o 10 % úsporněji, přičemž neztratil nci ze svého výkonu.
Volkswagen nabídne motory 1.5 TSI ACT Bluemotion ve více modelech a brzy bychom se této technologie měli dočkat i u motorů s nižším počtem válců a nižším objemem. Prozatím si však evropští zájemci budou muset vystačit právě s Golfem 1.5 TSI ACT Bluemotion jak ve variantě hatchback, tak ve variantě kombi.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.