Elektromobily a hybridy mají řadu výhod, ovšem některé se postupem času začínají stávat kontroverzními. Skvělým příkladem může být jejich tichost, kterou si například ochránci životního prostředí vychvalují, zatímco obyvatelé měst a úřady proti ní začínají bojovat.
Na půdě Spojených států Amerických pak tento spor dospěl tak daleko, že výrobci elektromobilů a hybridů dostali od amerického úřadu pro dopravu ultimátum. Podle něj musí výrobci "tichých" vozidel naučit své automobily vydávat zvuky, aby tak chránili chodce, cyklisty nebo lidi se zrakovým postižením.
Web Insurance Journal pak dodává, že automobilky jako Tesla, Nissan nebo GM budou muset donutit své vozy vydávat nějaké zvuky alespoň do rychlosti 30 km/h. Například Nissan ale upozorňoval, že vydávání zvuků by mělo být nezbytné pouze do rychlosti 20 km/h, neboť pak už je slyšitelný hluk pneumatik, odpor vzduchu a řada dalších zvuků. S tímto návrhem se ale americké úřady nespokojily.
Národní úřad bezpečnosti dálničního provozu v USA předpokládá, že automobilky ročně vydají na vývoj, výrobu a umísťování odolných reproduktorů na své elektromobily zhruba 40 milionů dolarů ročně (833 milionů korun). Pokud by se ale podařilo snížit počet zranění způsobených elektromobily, mohlo by to přinést úspory 250 až 350 milionů dolarů ročně.
Úřady mimo jiné zveřejnily statistiky, podle kterých je pravděpodobnost sražení chodce elektromobilem / hybridem o 19 % vyšší, než v případě automobilu se spalovacím motorem. Americké úřady tak nyní doufají, že hlasitější elektromobily a hybridy tuto statistiku sníží.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?