Jednou z nejvýznamnějších výhod automobilů na hybridní pohon je nízká spotřeba pohonných hmot, ovšem abyste ji dosáhli, budete se muset trochu snažit. My vám ale přinášíme několik jednoduchých rad od automobilky Lexus, jak toho jednoduše docílit.
Hybridi se na našich silnicích objevují stále častěji, ovšem řada lidí stále nevěří údajům o jejich mnohdy neuvěřitelně nízké spotřebě.Ostatně i my jsme během testovacích jízd měli nejprve problém se k ní byť jen přiblížit. Jakmile ovšem člověk přizpůsobí svůj jízdní styl a začne se více snažit, odměna v podobě zvyšujícího se dojezdu ho nemine.
Automobilky Toyota a Lexus, které mají s prodejem hybridních automobilů bohaté zkušenosti a těší se rekordním prodejům, se proto rozhodly připravit několika bodů, které vám na cestě za slibovanou spotřebou pomohou bez zbytečných experimentů.
Dobře se seznamte s autem a naučte se využívat ukazatelů parametrů práce hybridního systému. Pomůže to při získávání návyků, které umožní optimalizovat hospodaření s energií. Důležité je také jemné zacházení s akcelerátorem. Pokuste se na plynový pedál šlapat tak, aby vůz co nejdéle využíval elektropohon.
Nezbytná je rovněž rozumná práce s brzdou. Pokud začnete včas brzdit pomocí jemného stlačení pedálu, automobil bude využívat rekuperační brzdění. Pohybová energie se přemění na elektrický proud, který se bude ukládat v trakčním akumulátoru a později se využije k pohánění elektromotoru.
K nižší spotřebě pohonných hmot rovněž přispívá i zachování stálé rychlosti, a proto není od věci používat tempomat. Při zastavení třeba na červenou nezařazujte neutrál, protože v této pozici se trakční akumulátor nenapájí. Stačí podržet sešlápnutou brzdu.
Nezapomínejte, že každé další zapnuté zařízení, jako je klimatizace nebo vytápění zadního okna, zvyšuje spotřebu paliva. Využívejte je tedy pouze v situaci, kdy je to potřeba. Jestliže je interiér vozu hodně vychlazený (nebo vyhřátý), lze zvýšit účinnost topení (nebo klimatizace) zastavením oběhu vzduchu.
Pro nižší spotřebu bude příznivé i přepnutí automobilu do ekonomického režimu Eco. Řídící počítač zmírní reakce vozidla na prudké zacházení s plynovým pedálem a pomůže omezit spotřebu pohonných hmot i řidičům, kteří mají „těžkou nohu“. Eco režim pomáhá snižovat spotřebu energie také při zapnuté klimatizaci.
Tyto rady se osvědčí nejen u vozů Lexus nebo Toyota, jež mají analogický systém pohonných jednotek. Pomohou úsporně jezdit i řidičům všech ostatních hybridních aut.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.