Jednou z nejvýznamnějších výhod automobilů na hybridní pohon je nízká spotřeba pohonných hmot, ovšem abyste ji dosáhli, budete se muset trochu snažit. My vám ale přinášíme několik jednoduchých rad od automobilky Lexus, jak toho jednoduše docílit.
Hybridi se na našich silnicích objevují stále častěji, ovšem řada lidí stále nevěří údajům o jejich mnohdy neuvěřitelně nízké spotřebě.Ostatně i my jsme během testovacích jízd měli nejprve problém se k ní byť jen přiblížit. Jakmile ovšem člověk přizpůsobí svůj jízdní styl a začne se více snažit, odměna v podobě zvyšujícího se dojezdu ho nemine.
Automobilky Toyota a Lexus, které mají s prodejem hybridních automobilů bohaté zkušenosti a těší se rekordním prodejům, se proto rozhodly připravit několika bodů, které vám na cestě za slibovanou spotřebou pomohou bez zbytečných experimentů.
Dobře se seznamte s autem a naučte se využívat ukazatelů parametrů práce hybridního systému. Pomůže to při získávání návyků, které umožní optimalizovat hospodaření s energií. Důležité je také jemné zacházení s akcelerátorem. Pokuste se na plynový pedál šlapat tak, aby vůz co nejdéle využíval elektropohon.
Nezbytná je rovněž rozumná práce s brzdou. Pokud začnete včas brzdit pomocí jemného stlačení pedálu, automobil bude využívat rekuperační brzdění. Pohybová energie se přemění na elektrický proud, který se bude ukládat v trakčním akumulátoru a později se využije k pohánění elektromotoru.
K nižší spotřebě pohonných hmot rovněž přispívá i zachování stálé rychlosti, a proto není od věci používat tempomat. Při zastavení třeba na červenou nezařazujte neutrál, protože v této pozici se trakční akumulátor nenapájí. Stačí podržet sešlápnutou brzdu.
Nezapomínejte, že každé další zapnuté zařízení, jako je klimatizace nebo vytápění zadního okna, zvyšuje spotřebu paliva. Využívejte je tedy pouze v situaci, kdy je to potřeba. Jestliže je interiér vozu hodně vychlazený (nebo vyhřátý), lze zvýšit účinnost topení (nebo klimatizace) zastavením oběhu vzduchu.
Pro nižší spotřebu bude příznivé i přepnutí automobilu do ekonomického režimu Eco. Řídící počítač zmírní reakce vozidla na prudké zacházení s plynovým pedálem a pomůže omezit spotřebu pohonných hmot i řidičům, kteří mají „těžkou nohu“. Eco režim pomáhá snižovat spotřebu energie také při zapnuté klimatizaci.
Tyto rady se osvědčí nejen u vozů Lexus nebo Toyota, jež mají analogický systém pohonných jednotek. Pomohou úsporně jezdit i řidičům všech ostatních hybridních aut.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?