Máte v garáži zaparkované starší SUV z produkce VW Group a slyšíte během cesty divné zvuky? Pak máte možná stejný problém, jako tisíce lidí na celém světě, kteří teď z prahů a podběhů vypouští litry vody, které sebou zbytečně vozili. Kde se tam ale voda vzala nikdo netuší.
Už jste někdy zastavili a slyšeli divné šplouchání vycházející z vašeho vozu? Jistě, může to být benzín v nádrži, ale také by to mohlo být několik litrů vody ukrývajících se ve vaší karoserii, kde rozhodně nemá co dělat.
Majitelé první generace vozidel Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne, tedy vozidel postavených na stejné platformě, si v poslední době stále více stěžují na ohromné množství vody, které se ukrývá v karoserii jejich vozidel. Na případ upozornil web Jalopnik, který na internetu nalezl hned několik těžko uvěřitelných videí.
Ve většině případů se jedná hlavně o vodu, která se nějakým záhadným způsobem dostala do prahů. Nebavíme se však o pár deci, ale mnohdy jde hned o několik litrů, jak ukazují záběry z různých Touaregů nebo Cayennů. Kde se voda bere není úplně jisté, ovšem často se spekuluje o netěsnosti prahů, případně o zatékání kolem dveří.
Problém se však netýká jen prahů. Další videa zachycují vypouštění malých jezer, která se ukrývají za podběhy kol. Zde je totiž schovaný odtokový kanálek z čelního skla, který se ale poměrně rád ucpává a následně zadržuje ohromné množství vody. Pokud se ale kanálek nečistí, může následovat prosakování vody do kabiny, což se projevuje mokrými koberečky.
Pokud byste se tedy v blízké době chystali koupit si první generaci Volkswagenu Touareg, Porsche Cayenne nebo Audi Q7, rozhodně věnujte chvíli času kontrole odtokových kanálků a ověřte si, jestli už náhodou vůz nevozí pár litrů vody v prazích. Krom přidané váhy (a horší spotřeby), by to také mohlo znamenat rychlejší korozi.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.