Máte v garáži zaparkované starší SUV z produkce VW Group a slyšíte během cesty divné zvuky? Pak máte možná stejný problém, jako tisíce lidí na celém světě, kteří teď z prahů a podběhů vypouští litry vody, které sebou zbytečně vozili. Kde se tam ale voda vzala nikdo netuší.
Už jste někdy zastavili a slyšeli divné šplouchání vycházející z vašeho vozu? Jistě, může to být benzín v nádrži, ale také by to mohlo být několik litrů vody ukrývajících se ve vaší karoserii, kde rozhodně nemá co dělat.
Majitelé první generace vozidel Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne, tedy vozidel postavených na stejné platformě, si v poslední době stále více stěžují na ohromné množství vody, které se ukrývá v karoserii jejich vozidel. Na případ upozornil web Jalopnik, který na internetu nalezl hned několik těžko uvěřitelných videí.
Ve většině případů se jedná hlavně o vodu, která se nějakým záhadným způsobem dostala do prahů. Nebavíme se však o pár deci, ale mnohdy jde hned o několik litrů, jak ukazují záběry z různých Touaregů nebo Cayennů. Kde se voda bere není úplně jisté, ovšem často se spekuluje o netěsnosti prahů, případně o zatékání kolem dveří.
Problém se však netýká jen prahů. Další videa zachycují vypouštění malých jezer, která se ukrývají za podběhy kol. Zde je totiž schovaný odtokový kanálek z čelního skla, který se ale poměrně rád ucpává a následně zadržuje ohromné množství vody. Pokud se ale kanálek nečistí, může následovat prosakování vody do kabiny, což se projevuje mokrými koberečky.
Pokud byste se tedy v blízké době chystali koupit si první generaci Volkswagenu Touareg, Porsche Cayenne nebo Audi Q7, rozhodně věnujte chvíli času kontrole odtokových kanálků a ověřte si, jestli už náhodou vůz nevozí pár litrů vody v prazích. Krom přidané váhy (a horší spotřeby), by to také mohlo znamenat rychlejší korozi.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?