Máte v garáži zaparkované starší SUV z produkce VW Group a slyšíte během cesty divné zvuky? Pak máte možná stejný problém, jako tisíce lidí na celém světě, kteří teď z prahů a podběhů vypouští litry vody, které sebou zbytečně vozili. Kde se tam ale voda vzala nikdo netuší.
Už jste někdy zastavili a slyšeli divné šplouchání vycházející z vašeho vozu? Jistě, může to být benzín v nádrži, ale také by to mohlo být několik litrů vody ukrývajících se ve vaší karoserii, kde rozhodně nemá co dělat.
Majitelé první generace vozidel Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne, tedy vozidel postavených na stejné platformě, si v poslední době stále více stěžují na ohromné množství vody, které se ukrývá v karoserii jejich vozidel. Na případ upozornil web Jalopnik, který na internetu nalezl hned několik těžko uvěřitelných videí.
Ve většině případů se jedná hlavně o vodu, která se nějakým záhadným způsobem dostala do prahů. Nebavíme se však o pár deci, ale mnohdy jde hned o několik litrů, jak ukazují záběry z různých Touaregů nebo Cayennů. Kde se voda bere není úplně jisté, ovšem často se spekuluje o netěsnosti prahů, případně o zatékání kolem dveří.
Problém se však netýká jen prahů. Další videa zachycují vypouštění malých jezer, která se ukrývají za podběhy kol. Zde je totiž schovaný odtokový kanálek z čelního skla, který se ale poměrně rád ucpává a následně zadržuje ohromné množství vody. Pokud se ale kanálek nečistí, může následovat prosakování vody do kabiny, což se projevuje mokrými koberečky.
Pokud byste se tedy v blízké době chystali koupit si první generaci Volkswagenu Touareg, Porsche Cayenne nebo Audi Q7, rozhodně věnujte chvíli času kontrole odtokových kanálků a ověřte si, jestli už náhodou vůz nevozí pár litrů vody v prazích. Krom přidané váhy (a horší spotřeby), by to také mohlo znamenat rychlejší korozi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.