Chorvatsko si s automobilovým průmyslem spojí jen málokdo, ovšem i v tomhle oblíbeném přímořském státě se najde automobilka, která nejspíš brzy zamíchá kartami. Elektromobil Rimac Concept One totiž brzy dostane nástupce, který byl mě trumfnout většinu světové konkurence - včetně Tesly.
Rimac už dříve prozradil, že na letošním autosalonu v Ženevě představí nový model. Společnost dokonce vypustila i krátký trailer, na kterém jsme si mohli prohlédnout novou masku a pár detailů. O technických specifikacích zatím oficiální zdroje mlží, nicméně neoficiální informace už ledacos naznačují.
Zdroj blízký automobilce totiž webu AutoCar naznačil, že nový model by měl mít baterie o kapacitě 120 kWh a vůz by mohl být vybaven systémem autonomního řízení na 4. úrovni. V praxi to znamená, že vůz by měl být schopen řídit zcela samostatně i bez stálé pozornosti řidiče. Ten však musí i nadále zůstat za volantem.
Neznámý zdroj také naznačil, že plány ohledně nového modelu označovaného jako "Concept Two" byly změněny po představení nové generace Tesla Roadsteru, který by měl mít podle všeho baterie s kapacitou 200 kWh a akceleraci z 0 na 100 km/h by měl zvládnout pod 2 sekundy.
Na bližší informace o novém Rimacu si tak budeme muset počkat až do autosalonu v Ženevě, kde proběhne oficiální představení. Už nyní ale víme, že vůz bude výkonnějším, luxusnějším a také dražším. I nadále však zůstane pouze dvoumístným.
Mluvčí automobilky také prozradila, že "Concept Two" je pouze pracovním označením a jeho oficiální název by měl být jiný. Stejně tak prozradila, že zatím co v případě Concept One vzniklo pouze 10 kusů, nový model by měl nabídnout produkci již 100 kusů. O ceně je těžké byť jen spekulovat, nicméně stále se budeme pohybovat u modelů automobilek jako je Pagani, Koenigsegg či Bugatti.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?