Hyundai N vyhlásilo Volkswagenu válku. Golf GTi se prý na okruhu rozpadá

Nový Hyundai Veloster N
Nový Hyundai Veloster N, foto: Hyundai
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. ledna 2018 10:54 | akt. 22. ledna 2018 11:29
Sdílej:

Hyundai N, pod-značka zaměřená na výrobu ostrých modelů automobilky Hyundai, je na trhu sice jen chvíli, přesto už si vyskakuje na léty osvědčené konkurenty jako je Volkswagen Golf GTI. Společnost je však kvalitou jihokorejských ostrých modelů tak skálopevně přesvědčená, že se nebála vyhlásit Volkswagenu otevřenou válku.

Hyundai N má ve hře zatím jen dva modely, i30N a zcela nový Veloster N s výkonem 275 koní, který byl představen teprve před pár dny. Ředitel divize N si je však natolik jistý kvalitou svých modelů, že se nebál porovnat je s osvědčenými ostrými hatchy Golf GTI, které přitom rovnou pohanil a vyhlásil tak německé automobilce válku.

Podle australského webu Motoring totiž Biermann řekl jednomu z novinářů, že Volkswagen Golf GTI není schopen ustát delší jízdu na okruhu. Nezapomněl ale zmínit, že i30N i Veloster N byly stvořeny především s myšlenkou jízdy na okruzích.

Na autosalonu v Detroitu měl Biermann prohlásit, že sice existují Golfy GTI schopné poradit si s jízdou na okruhu, nicméně standardní modely to rozhodně nejsou. Naopak modely N byly stavěny především s ohledem na okruhy. Měly by tak mít více charakteru a hlavně by měli řidiči nabídnout radost z jízdy.

Nevíme zda si v Hyundai nový Golf GTI koupili, pronajali nebo se jedná jen o nějaké postřehy, ale podle Biermanna se prý standardní GTI začalo rozpadat už po pár ostrých kolech na okruhu. Když byl dotázán, co konkrétně se mělo na ostrém německém hatchbacku rozpadat, odpověděl jednoduše "všechno", jak uvádí web CarScoops.

Tato prohlášení samozřejmě zvedla ze židle Michaela Bartsche, výkonného ředitele automobilky Volkswagen pro australský trh, který na ostrá slova od Hyundai odpověděl v dalším článku vydaném magazínem Motoring.

Bartsch v něm označuje Biermannova tvrzení za nesmyslná a vzkazuje mu, že na údajné rivaly, kteří ještě ani nejsou v prodeji, budou kladeny mimořádně vysoké nároky. Vůz schopný podávat dobré výkony na okruhu totiž může postavit i malý tým lidí, nicméně stavba vozu jako je GTI nebo R si vyžaduje schopné a zkušené techniky, díky kterým dokáží ostré Volkswageny normálně fungovat i v reálném světě. A právě to je nejtěžší.

Podobně ostrá přestřelka mezi vysoce postavenými managery dvou významných automobilek je poměrně nevšední záležitostí, která však velice dobře poukazuje na skutečnost, že Biermann si musí být kvalitou nových vozů Hyundai N skálopevně jistý. Zda však Hyundai N v této válce skutečně vyhraje ukáže až čas.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.