Hyundai N, pod-značka zaměřená na výrobu ostrých modelů automobilky Hyundai, je na trhu sice jen chvíli, přesto už si vyskakuje na léty osvědčené konkurenty jako je Volkswagen Golf GTI. Společnost je však kvalitou jihokorejských ostrých modelů tak skálopevně přesvědčená, že se nebála vyhlásit Volkswagenu otevřenou válku.
Hyundai N má ve hře zatím jen dva modely, i30N a zcela nový Veloster N s výkonem 275 koní, který byl představen teprve před pár dny. Ředitel divize N si je však natolik jistý kvalitou svých modelů, že se nebál porovnat je s osvědčenými ostrými hatchy Golf GTI, které přitom rovnou pohanil a vyhlásil tak německé automobilce válku.
Podle australského webu Motoring totiž Biermann řekl jednomu z novinářů, že Volkswagen Golf GTI není schopen ustát delší jízdu na okruhu. Nezapomněl ale zmínit, že i30N i Veloster N byly stvořeny především s myšlenkou jízdy na okruzích.
Na autosalonu v Detroitu měl Biermann prohlásit, že sice existují Golfy GTI schopné poradit si s jízdou na okruhu, nicméně standardní modely to rozhodně nejsou. Naopak modely N byly stavěny především s ohledem na okruhy. Měly by tak mít více charakteru a hlavně by měli řidiči nabídnout radost z jízdy.
Nevíme zda si v Hyundai nový Golf GTI koupili, pronajali nebo se jedná jen o nějaké postřehy, ale podle Biermanna se prý standardní GTI začalo rozpadat už po pár ostrých kolech na okruhu. Když byl dotázán, co konkrétně se mělo na ostrém německém hatchbacku rozpadat, odpověděl jednoduše "všechno", jak uvádí web CarScoops.
Tato prohlášení samozřejmě zvedla ze židle Michaela Bartsche, výkonného ředitele automobilky Volkswagen pro australský trh, který na ostrá slova od Hyundai odpověděl v dalším článku vydaném magazínem Motoring.
Bartsch v něm označuje Biermannova tvrzení za nesmyslná a vzkazuje mu, že na údajné rivaly, kteří ještě ani nejsou v prodeji, budou kladeny mimořádně vysoké nároky. Vůz schopný podávat dobré výkony na okruhu totiž může postavit i malý tým lidí, nicméně stavba vozu jako je GTI nebo R si vyžaduje schopné a zkušené techniky, díky kterým dokáží ostré Volkswageny normálně fungovat i v reálném světě. A právě to je nejtěžší.
Podobně ostrá přestřelka mezi vysoce postavenými managery dvou významných automobilek je poměrně nevšední záležitostí, která však velice dobře poukazuje na skutečnost, že Biermann si musí být kvalitou nových vozů Hyundai N skálopevně jistý. Zda však Hyundai N v této válce skutečně vyhraje ukáže až čas.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!