Hyundai N, pod-značka zaměřená na výrobu ostrých modelů automobilky Hyundai, je na trhu sice jen chvíli, přesto už si vyskakuje na léty osvědčené konkurenty jako je Volkswagen Golf GTI. Společnost je však kvalitou jihokorejských ostrých modelů tak skálopevně přesvědčená, že se nebála vyhlásit Volkswagenu otevřenou válku.
Hyundai N má ve hře zatím jen dva modely, i30N a zcela nový Veloster N s výkonem 275 koní, který byl představen teprve před pár dny. Ředitel divize N si je však natolik jistý kvalitou svých modelů, že se nebál porovnat je s osvědčenými ostrými hatchy Golf GTI, které přitom rovnou pohanil a vyhlásil tak německé automobilce válku.
Podle australského webu Motoring totiž Biermann řekl jednomu z novinářů, že Volkswagen Golf GTI není schopen ustát delší jízdu na okruhu. Nezapomněl ale zmínit, že i30N i Veloster N byly stvořeny především s myšlenkou jízdy na okruzích.
Na autosalonu v Detroitu měl Biermann prohlásit, že sice existují Golfy GTI schopné poradit si s jízdou na okruhu, nicméně standardní modely to rozhodně nejsou. Naopak modely N byly stavěny především s ohledem na okruhy. Měly by tak mít více charakteru a hlavně by měli řidiči nabídnout radost z jízdy.
Nevíme zda si v Hyundai nový Golf GTI koupili, pronajali nebo se jedná jen o nějaké postřehy, ale podle Biermanna se prý standardní GTI začalo rozpadat už po pár ostrých kolech na okruhu. Když byl dotázán, co konkrétně se mělo na ostrém německém hatchbacku rozpadat, odpověděl jednoduše "všechno", jak uvádí web CarScoops.
Tato prohlášení samozřejmě zvedla ze židle Michaela Bartsche, výkonného ředitele automobilky Volkswagen pro australský trh, který na ostrá slova od Hyundai odpověděl v dalším článku vydaném magazínem Motoring.
Bartsch v něm označuje Biermannova tvrzení za nesmyslná a vzkazuje mu, že na údajné rivaly, kteří ještě ani nejsou v prodeji, budou kladeny mimořádně vysoké nároky. Vůz schopný podávat dobré výkony na okruhu totiž může postavit i malý tým lidí, nicméně stavba vozu jako je GTI nebo R si vyžaduje schopné a zkušené techniky, díky kterým dokáží ostré Volkswageny normálně fungovat i v reálném světě. A právě to je nejtěžší.
Podobně ostrá přestřelka mezi vysoce postavenými managery dvou významných automobilek je poměrně nevšední záležitostí, která však velice dobře poukazuje na skutečnost, že Biermann si musí být kvalitou nových vozů Hyundai N skálopevně jistý. Zda však Hyundai N v této válce skutečně vyhraje ukáže až čas.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.