Hyundai N, pod-značka zaměřená na výrobu ostrých modelů automobilky Hyundai, je na trhu sice jen chvíli, přesto už si vyskakuje na léty osvědčené konkurenty jako je Volkswagen Golf GTI. Společnost je však kvalitou jihokorejských ostrých modelů tak skálopevně přesvědčená, že se nebála vyhlásit Volkswagenu otevřenou válku.
Hyundai N má ve hře zatím jen dva modely, i30N a zcela nový Veloster N s výkonem 275 koní, který byl představen teprve před pár dny. Ředitel divize N si je však natolik jistý kvalitou svých modelů, že se nebál porovnat je s osvědčenými ostrými hatchy Golf GTI, které přitom rovnou pohanil a vyhlásil tak německé automobilce válku.
Podle australského webu Motoring totiž Biermann řekl jednomu z novinářů, že Volkswagen Golf GTI není schopen ustát delší jízdu na okruhu. Nezapomněl ale zmínit, že i30N i Veloster N byly stvořeny především s myšlenkou jízdy na okruzích.
Na autosalonu v Detroitu měl Biermann prohlásit, že sice existují Golfy GTI schopné poradit si s jízdou na okruhu, nicméně standardní modely to rozhodně nejsou. Naopak modely N byly stavěny především s ohledem na okruhy. Měly by tak mít více charakteru a hlavně by měli řidiči nabídnout radost z jízdy.
Nevíme zda si v Hyundai nový Golf GTI koupili, pronajali nebo se jedná jen o nějaké postřehy, ale podle Biermanna se prý standardní GTI začalo rozpadat už po pár ostrých kolech na okruhu. Když byl dotázán, co konkrétně se mělo na ostrém německém hatchbacku rozpadat, odpověděl jednoduše "všechno", jak uvádí web CarScoops.
Tato prohlášení samozřejmě zvedla ze židle Michaela Bartsche, výkonného ředitele automobilky Volkswagen pro australský trh, který na ostrá slova od Hyundai odpověděl v dalším článku vydaném magazínem Motoring.
Bartsch v něm označuje Biermannova tvrzení za nesmyslná a vzkazuje mu, že na údajné rivaly, kteří ještě ani nejsou v prodeji, budou kladeny mimořádně vysoké nároky. Vůz schopný podávat dobré výkony na okruhu totiž může postavit i malý tým lidí, nicméně stavba vozu jako je GTI nebo R si vyžaduje schopné a zkušené techniky, díky kterým dokáží ostré Volkswageny normálně fungovat i v reálném světě. A právě to je nejtěžší.
Podobně ostrá přestřelka mezi vysoce postavenými managery dvou významných automobilek je poměrně nevšední záležitostí, která však velice dobře poukazuje na skutečnost, že Biermann si musí být kvalitou nových vozů Hyundai N skálopevně jistý. Zda však Hyundai N v této válce skutečně vyhraje ukáže až čas.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?