Až se v průběhu letošního roku začne v USA prodávat pick-up Ford F-150 s novým vznětovým motorem 3.0 Power Stroke, bude mít nejvyšší točivý moment, nejvyšší povolenou hmotnost přívěsu a nejvyšší užitečné zatížení ve své kategorii. Výrobu nového agregátu přitom zajišťuje Ford of Europe.
Historicky první vznětový motor pro pick-up F-150 dosahuje v severoamerické specifikaci výkonu 186 kW (253 k) a točivého momentu 596 Nm. Vyrábí ho motorárna Fordu v britském Dagenhamu, která je celosvětově největší továrnou Fordu na vznětové motory. Zaměstnává 3000 lidí a loni vyprodukovala 800 000 motorů pro evropské i mimoevropské trhy.
Ford F-150 3.0 Power Stroke utáhne přívěs o hmotnosti až 5171 kg a má užitečné zatížení 916 kg. Motor dosahuje maxima točivého momentu již v 1750 ot.min-1.
Nová jednotka 3.0 Power Stroke má blok válců z vermikulární litiny a kovanou ocelovou klikovou hřídel. Disponuje také turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, které přispívá k lepší odezvě na plyn. Vysokotlaké přímé vstřikování common-rail pracující s tlakem 2000 barů zajišťuje hladký chod motoru a menší emise.
Agregát má dále dva palivové filtry, hliníkovou olejovou vanu a dvoustupňové olejové čerpadlo, které snižuje čerpací ztráty. Ventilátor chladiče poháněný mechanicky od motoru přináší oproti elektrickým ventilátorům používaným v konkurenčních modelech lepší chladící výkon za vysokých teplot v extrémních nadmořských výškách.
Ke snížení spotřeby i emisí přispívá vedle motoru rovněž speciálně kalibrovaná 10 stupňová samočinná převodovka SelectShift® a systém Auto Start-Stop.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.