Kritická smogová situace panující nad většinou čínských metropolí přinutila tamní vládu k razantním krokům. Od prvního ledna nového roku bude zakázána výroba 533 automobilů, jejichž parametry nesplňují přísné emisní limity. Překvapením může být, že mezi zakázanými modely nechybí ani giganti jako Audi či Mercedes-Benz.
O zákazu výroby celkem 533 modelů nesplňujících emisní limity zavedené čínskou vládou informovala agentura Bloomberg. Podle dostupných informací jsou mezi zakázanými modely i značky jako Audi, Mercedes-Benz či Chevrolet.
Ačkoliv se nám 533 zakázaných modelů může zdát jako vysoké číslo, podle generálního sekretáře asociace čínských osobních automobilů jde jen o velmi malé procento osobních automobilů, které jsou v Číně vyráběny.
Seznam modelů, které budou zakázány, sestavilo čínské technologické centrum "China Vehicle Technology Service Center" a podle zpráv z čínských obchodních společností se jedná o vůbec první případ, kdy byl podobný seznam vozidel porušujících emisní limity na čínské půdě sestaven.
Do budoucna se však máme těšit na vícero podobných dokumentů, neboť čínské úřady věří, že je to jediný způsob, jak efektivně ochránit rozvoj "ekologičtějšího" průmyslu, včetně nízkoemisních automobilů.
Čína bojuje se znečištěním dlouhodobě a již delší dobu se zde nahlas mluví o kompletním zákazu vozidel se spalovacími motory. Není tak divu, že již v současnosti patří Čína k předním trhům s elektromobily a hybridy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.