Kritická smogová situace panující nad většinou čínských metropolí přinutila tamní vládu k razantním krokům. Od prvního ledna nového roku bude zakázána výroba 533 automobilů, jejichž parametry nesplňují přísné emisní limity. Překvapením může být, že mezi zakázanými modely nechybí ani giganti jako Audi či Mercedes-Benz.
O zákazu výroby celkem 533 modelů nesplňujících emisní limity zavedené čínskou vládou informovala agentura Bloomberg. Podle dostupných informací jsou mezi zakázanými modely i značky jako Audi, Mercedes-Benz či Chevrolet.
Ačkoliv se nám 533 zakázaných modelů může zdát jako vysoké číslo, podle generálního sekretáře asociace čínských osobních automobilů jde jen o velmi malé procento osobních automobilů, které jsou v Číně vyráběny.
Seznam modelů, které budou zakázány, sestavilo čínské technologické centrum "China Vehicle Technology Service Center" a podle zpráv z čínských obchodních společností se jedná o vůbec první případ, kdy byl podobný seznam vozidel porušujících emisní limity na čínské půdě sestaven.
Do budoucna se však máme těšit na vícero podobných dokumentů, neboť čínské úřady věří, že je to jediný způsob, jak efektivně ochránit rozvoj "ekologičtějšího" průmyslu, včetně nízkoemisních automobilů.
Čína bojuje se znečištěním dlouhodobě a již delší dobu se zde nahlas mluví o kompletním zákazu vozidel se spalovacími motory. Není tak divu, že již v současnosti patří Čína k předním trhům s elektromobily a hybridy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?