Je zima a zrovna je nutná cesta autem. Rychlý pohled na předpověď říká, že venku už několikátou noc mrzlo a celý den sněží. Zkrátka podmínky, do nichž by ani psal nevyhnal. Jenže, autem zkrátka musíte odjet. Odhrabete z něj sníh, odmrazíte okna a zrcátka a chcete vyrazit. Jenomže, baterie je vybitá. Co v takovém případě dělat?
Základem pro hladký start v zimním počasí je mít kvalitní autobaterii. Vůbec nejlepší je v případě hodně tuhých mrazů baterii z vozu, po dobu jeho nepoužívání, vyndat a nechat na nějakém teplejším místě, kde nedojde k jejímu extrémnímu opotřebení a následnému vybití (nebo parkovat v garáži).
Pokud už baterie ve voze zůstala a nejste si jistí, že vám dovolí nastartovat, je potřeba co nejvíce maximalizovat její výkon. To jde jednoduše tak, že vypnete všechny elektronické přístroje, a to včetně rádia, světel nebo topení.
Pak zkuste po dobu asi 20 sekund otočit klíčkem v zapalování. Pokud v tuto chvíli auto nestartuje, počkejte několik minut a proces s klíčkem opakujte. Důležité je také dbát na správnou práci s plynovým pedálem. U starších automobilů s karburátorem proto ještě v zaparkovaném automobilu mírně sešlápněte plynový pedál, čímž vženete trochu paliva do sání a celému startovacímu procesu pomůžete.
U automobilů novějších se vstřikováním paliva však proces s plynovým pedálem nedělejte. Pokud však auto stále nestartuje a proceduru s klíčkem a případně i plynovým pedálem jste vyzkoušeli několikrát (doporučuje se maximálně třikrát), je potřeba přejít k dalšímu kroku.
Tím může být pohled do manuálu, kde by měl být popsán postup pro studený start toho konkrétního vozu. Ne vždycky je ale manuál při ruce, ke slovu tedy přijdou další metody. Jedna z nich nabádá k vytažení baterie a jejímu zahřátí, což je ale také doporučená prevence před jejím zamrznutím.
Proces nabíjení mimo vůz může zabrat i několik hodin, které ale ne vždy majitel vozu má, tím pádem přijdou ke slovu startovací kabely. A (většinou) samozřejmě také nějaká dobrá duše s automobilem podobného výkonu. Obě auta musí být zaparkovaná co nejblíže sobě, aby kabely dosáhly od jedné baterie ke druhé.
Nejprve je podle Besipu nutné připojit kabel, nejčastěji červený, na plusový pól vybité baterie a jeho druhý konec na plusový pól nabité baterie. Posléze druhý kabel, nejčastěji černý, připojíme na minusový pól nabité baterie a jeho druhý konec na kostru motoru auta s vybitou baterií. Následuje start nejprve nabitého vozu, který tak nabije „mrtvou“ baterii.
Po nějaké chvíli nastartujte i vůz s vybitým akumulátorem. Kabely odpojujte ve chvíli, kdy oba motory běží, především ale v opačném pořadí. To znamená nejprve od kostry motoru a pak od plusového pólu. Původně vybitou baterii je pak dobré dobít nejméně hodinovou jízdou. V některých případech se také doporučuje akumulátor úplně vyměnit za nový.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?