Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Subaru Legacy GT-B Etune
Subaru Legacy GT-B Etune, foto: www.awd.cz
-jka , AutoRoad.cz 17. prosince 2017 15:27
Sdílej:

Subaru Legacy je japonský automobil střední třídy, který vznikl zejména se záměrem prosadit se na lukrativním severoamerickém trhu vozů střední třídy. Legacy mělo tedy vždy konkurovat vozům jako Honda Accord či Mazda 6, výkonnější verze pak luxusnějším vozům Audi A4, Alfa Romeo 159 a BMW řady 3.

Dnes budeme ale mluvit zejména o raritní verzi Subaru Legacy, která nese označení GT-B Etune. V Japonsku byla tato verze poprvé představena v roce 1994 a znamenala pro vůz hned několik klíčových úprav. V roce 1994 byl model Subaru Legacy poprvé nabízen ve verzi GT, tedy se sníženým podvozkem, přepracovaným zavěšením všech kol a zadním diferenciálem. 

Verze GT-B pak byla představena o dva roky později. Písmeno "B" zde značí použití tlumičů od firmy Bilstein. To nejlepší se ale stále ukrývá pod kapotou: typický dvoulitrový boxer ve verzi twin turbo. Tuhle vrcholnou motorizaci si bohužel Subaru nechalo pouze pro Japonský trh. A I když se pár modelů vždy dostane i do dalších zemí s pravostranným řízením, u nás jsou takovéto modely absolutně raritní. Z toho můžeme i těžit, neboť hodnota takového vozu, pokud se nám podaří udržet ho v dobré kondici, dolů rozhodně nepůjde. 

Na celém českém internetu se aktuálně prodává pouze jediný model, a to za absolutně směšnou cenu - necelých 70 tisíc korun. Prodejce se zavazuje, že přehlášení na české SPZ v hodnotě cca 30-ti tisíc korun zařídí, problémem prý ale je pokročilá koroze podvozkových dílů, jinak by automobil dosahoval zcela jiné hodnoty. Je tak otázkou, jak rozsáhlá koroze vůz trápí.

Pro nás je to ale vítěz pomyslné soutěže, o koupi nejlepší rodinné ojetiny na zimu. Subaru Legacy je totiž ohromný automobil, který velikostí svého kufru překoná i proslulé Mondeo první generace. O stálém pohonu všech kol od Subaru snad už ani nemusíme mluvit. A pak tu máme motor poskytující výkon 280 k (206 kW). Celý automobil je navíc v té nejlepší dostupné výbavě - dokážete si za tyto peníze představit lepší rodinný "winter car", který vás bude bavit? 

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?