Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

-jka / AutoRoad.cz, 17. prosince 2017, 15:27 Google+

Subaru Legacy je japonský automobil střední třídy, který vznikl zejména se záměrem prosadit se na lukrativním severoamerickém trhu vozů střední třídy. Legacy mělo tedy vždy konkurovat vozům jako Honda Accord či Mazda 6, výkonnější verze pak luxusnějším vozům Audi A4, Alfa Romeo 159 a BMW řady 3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Subaru Legacy GT-B Etune

Subaru Legacy GT-B Etune | foto: www.awd.cz

Sdílejte článek

Dnes budeme ale mluvit zejména o raritní verzi Subaru Legacy, která nese označení GT-B Etune. V Japonsku byla tato verze poprvé představena v roce 1994 a znamenala pro vůz hned několik klíčových úprav. V roce 1994 byl model Subaru Legacy poprvé nabízen ve verzi GT, tedy se sníženým podvozkem, přepracovaným zavěšením všech kol a zadním diferenciálem. 

Verze GT-B pak byla představena o dva roky později. Písmeno "B" zde značí použití tlumičů od firmy Bilstein. To nejlepší se ale stále ukrývá pod kapotou: typický dvoulitrový boxer ve verzi twin turbo. Tuhle vrcholnou motorizaci si bohužel Subaru nechalo pouze pro Japonský trh. A I když se pár modelů vždy dostane i do dalších zemí s pravostranným řízením, u nás jsou takovéto modely absolutně raritní. Z toho můžeme i těžit, neboť hodnota takového vozu, pokud se nám podaří udržet ho v dobré kondici, dolů rozhodně nepůjde. 

Na celém českém internetu se aktuálně prodává pouze jediný model, a to za absolutně směšnou cenu - necelých 70 tisíc korun. Prodejce se zavazuje, že přehlášení na české SPZ v hodnotě cca 30-ti tisíc korun zařídí, problémem prý ale je pokročilá koroze podvozkových dílů, jinak by automobil dosahoval zcela jiné hodnoty. Je tak otázkou, jak rozsáhlá koroze vůz trápí.

Pro nás je to ale vítěz pomyslné soutěže, o koupi nejlepší rodinné ojetiny na zimu. Subaru Legacy je totiž ohromný automobil, který velikostí svého kufru překoná i proslulé Mondeo první generace. O stálém pohonu všech kol od Subaru snad už ani nemusíme mluvit. A pak tu máme motor poskytující výkon 280 k (206 kW). Celý automobil je navíc v té nejlepší dostupné výbavě - dokážete si za tyto peníze představit lepší rodinný "winter car", který vás bude bavit? 

Vytisknout

Diskuze: Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon za miliardy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud