O elektrifikaci vozů Porsche 911 se mluví již delší dobu, ovšem stále nám chybělo jakékoliv vyjádření od někoho zodpovědného z automobilky. To se však změnilo s autosalonem v Los Angeles, kde vystoupil přímo výkonný ředitel automobilky, Oliver Mlume.
Pokud tedy vše půjde podle plánů, pak by již příští generace měla nabídnout spalovací motor kombinovaný s elektromotorem a akumulátory. Řadě pravověrných petrolheadů se to asi nebude líbit, ovšem Blume tento krok považuje za klíčový. V samotné automobilce ještě konečné slovo nepadlo, nicméně sám Blume už má jasno a za svým názorem si stojí.
Otázku elektrifikace svých modelů řeší v poslední době celá řada výrobců sportovních vozů, ovšem v případě Porsche se názory poměrně výrazně střídají. Není to totiž příliš dlouho, co Porsche byť jen výhledově elektrifikaci odmítlo, zejména kvůli nevyhovující technologii baterií.
Ředitel automobilky však namítá, že pokud bude vůz už od začátku navrhován i pro funkci plug-in hybridu, bude následně mnohem snazší do něj nové baterie implementovat, jakmile dorazí na trh.Redaktoři z AutoEvolution, kteří o výroku ředitele automobilky informovali, tak odhadují, že hybridní Porsche 911 dorazí nejspíš už kolem roku 2023.
Pod jeho kapotou, respektive v jeho podlaze, by se mohli objevit 47 Ah baterie, díky kterým bude německý výrobce schopen nabídnout dojezd až 69 kilometrů na jedno nabití. Díky tomu by už tak praktické Porsche 911 mohlo získat další výhodu nad svou konkurencí, zvláště v znečištěných městech.
Velkou obavou mnoha milovníků této německé automobilky je samozřejmě váha, ovšem je potřeba si uvědomit, že Porsche má se stavbou sportovních hybridů vcelku bohaté zkušenosti. O tom ostatně svědčí i vítězství v závodech Le Mans v letech 2015, 2016 a 2017. O úspěch hybridní 911 bychom tak nemuseli mít obavy.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.