První plug-in hybridní Porsche 911 dorazí během šesti let, potvrdil ředitel automobilky

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS, foto: Porsche
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. prosince 2017 13:47
Sdílej:

O elektrifikaci vozů Porsche 911 se mluví již delší dobu, ovšem stále nám chybělo jakékoliv vyjádření od někoho zodpovědného z automobilky. To se však změnilo s autosalonem v Los Angeles, kde vystoupil přímo výkonný ředitel automobilky, Oliver Mlume.

Pokud tedy vše půjde podle plánů, pak by již příští generace měla nabídnout spalovací motor kombinovaný s elektromotorem a akumulátory. Řadě pravověrných petrolheadů se to asi nebude líbit, ovšem Blume tento krok považuje za klíčový. V samotné automobilce ještě konečné slovo nepadlo, nicméně sám Blume už má jasno a za svým názorem si stojí.

Otázku elektrifikace svých modelů řeší v poslední době celá řada výrobců sportovních vozů, ovšem v případě Porsche se názory poměrně výrazně střídají. Není to totiž příliš dlouho, co Porsche byť jen výhledově elektrifikaci odmítlo, zejména kvůli nevyhovující technologii baterií.

Ředitel automobilky však namítá, že pokud bude vůz už od začátku navrhován i pro funkci plug-in hybridu, bude následně mnohem snazší do něj nové baterie implementovat, jakmile dorazí na trh.Redaktoři z AutoEvolution, kteří o výroku ředitele automobilky informovali, tak odhadují, že hybridní Porsche 911 dorazí nejspíš už kolem roku 2023.

Pod jeho kapotou, respektive v jeho podlaze, by se mohli objevit 47 Ah baterie, díky kterým bude německý výrobce schopen nabídnout dojezd až 69 kilometrů na jedno nabití. Díky tomu by už tak praktické Porsche 911 mohlo získat další výhodu nad svou konkurencí, zvláště v znečištěných městech.

Velkou obavou mnoha milovníků této německé automobilky je samozřejmě váha, ovšem je potřeba si uvědomit, že Porsche má se stavbou sportovních hybridů vcelku bohaté zkušenosti. O tom ostatně svědčí i vítězství v závodech Le Mans v letech 2015, 2016 a 2017. O úspěch hybridní 911 bychom tak nemuseli mít obavy.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.