První plug-in hybridní Porsche 911 dorazí během šesti let, potvrdil ředitel automobilky

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS, foto: Porsche
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. prosince 2017 13:47
Sdílej:

O elektrifikaci vozů Porsche 911 se mluví již delší dobu, ovšem stále nám chybělo jakékoliv vyjádření od někoho zodpovědného z automobilky. To se však změnilo s autosalonem v Los Angeles, kde vystoupil přímo výkonný ředitel automobilky, Oliver Mlume.

Pokud tedy vše půjde podle plánů, pak by již příští generace měla nabídnout spalovací motor kombinovaný s elektromotorem a akumulátory. Řadě pravověrných petrolheadů se to asi nebude líbit, ovšem Blume tento krok považuje za klíčový. V samotné automobilce ještě konečné slovo nepadlo, nicméně sám Blume už má jasno a za svým názorem si stojí.

Otázku elektrifikace svých modelů řeší v poslední době celá řada výrobců sportovních vozů, ovšem v případě Porsche se názory poměrně výrazně střídají. Není to totiž příliš dlouho, co Porsche byť jen výhledově elektrifikaci odmítlo, zejména kvůli nevyhovující technologii baterií.

Ředitel automobilky však namítá, že pokud bude vůz už od začátku navrhován i pro funkci plug-in hybridu, bude následně mnohem snazší do něj nové baterie implementovat, jakmile dorazí na trh.Redaktoři z AutoEvolution, kteří o výroku ředitele automobilky informovali, tak odhadují, že hybridní Porsche 911 dorazí nejspíš už kolem roku 2023.

Pod jeho kapotou, respektive v jeho podlaze, by se mohli objevit 47 Ah baterie, díky kterým bude německý výrobce schopen nabídnout dojezd až 69 kilometrů na jedno nabití. Díky tomu by už tak praktické Porsche 911 mohlo získat další výhodu nad svou konkurencí, zvláště v znečištěných městech.

Velkou obavou mnoha milovníků této německé automobilky je samozřejmě váha, ovšem je potřeba si uvědomit, že Porsche má se stavbou sportovních hybridů vcelku bohaté zkušenosti. O tom ostatně svědčí i vítězství v závodech Le Mans v letech 2015, 2016 a 2017. O úspěch hybridní 911 bychom tak nemuseli mít obavy.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.