O elektrifikaci vozů Porsche 911 se mluví již delší dobu, ovšem stále nám chybělo jakékoliv vyjádření od někoho zodpovědného z automobilky. To se však změnilo s autosalonem v Los Angeles, kde vystoupil přímo výkonný ředitel automobilky, Oliver Mlume.
Pokud tedy vše půjde podle plánů, pak by již příští generace měla nabídnout spalovací motor kombinovaný s elektromotorem a akumulátory. Řadě pravověrných petrolheadů se to asi nebude líbit, ovšem Blume tento krok považuje za klíčový. V samotné automobilce ještě konečné slovo nepadlo, nicméně sám Blume už má jasno a za svým názorem si stojí.
Otázku elektrifikace svých modelů řeší v poslední době celá řada výrobců sportovních vozů, ovšem v případě Porsche se názory poměrně výrazně střídají. Není to totiž příliš dlouho, co Porsche byť jen výhledově elektrifikaci odmítlo, zejména kvůli nevyhovující technologii baterií.
Ředitel automobilky však namítá, že pokud bude vůz už od začátku navrhován i pro funkci plug-in hybridu, bude následně mnohem snazší do něj nové baterie implementovat, jakmile dorazí na trh.Redaktoři z AutoEvolution, kteří o výroku ředitele automobilky informovali, tak odhadují, že hybridní Porsche 911 dorazí nejspíš už kolem roku 2023.
Pod jeho kapotou, respektive v jeho podlaze, by se mohli objevit 47 Ah baterie, díky kterým bude německý výrobce schopen nabídnout dojezd až 69 kilometrů na jedno nabití. Díky tomu by už tak praktické Porsche 911 mohlo získat další výhodu nad svou konkurencí, zvláště v znečištěných městech.
Velkou obavou mnoha milovníků této německé automobilky je samozřejmě váha, ovšem je potřeba si uvědomit, že Porsche má se stavbou sportovních hybridů vcelku bohaté zkušenosti. O tom ostatně svědčí i vítězství v závodech Le Mans v letech 2015, 2016 a 2017. O úspěch hybridní 911 bychom tak nemuseli mít obavy.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?