Technici pracující v dealerských servisech automobilky Porsche v USA se mohou těšit na malou technickou revoluci. Ke své práci totiž dostanou speciální chytré brýle, které budou živě přenášet obraz do centrály Porsche USA v Atlantě a následně jim budou promítat instrukce s postupem.
Porsche USA o tomto rozhodnutí informovalo před dvěma dny prostřednictvím tiskové zprávy na svých webových stránkách. Díky používání chytrých brýlí a rozšířené reality by měl být mechanikům ušetřen čas spojený s hledáním závad a následnou opravou.
Speciální chytré brýle, které budou muset technici nosit, jsou vybaveny speciální projekční obrazovkou, kompaktní svítilnou a také kamerou s funkcí auto-focus a vysokým rozlišením, díky čemuž by prý měly být vidět i detaily, jakými jsou závity na šroubech.
Automobilka v tiskové zprávě popsala celý proces následovně "Jakmile si technik například v Los Angeles nasadí speciální brýle a spojí se prostřednictvím zvláštního software s odborníky z technické podpory v Atlantě (vzdálenost cca 3500 kilometrů), budou moci odborníci vidět přesně to, na co se dívá mechanik. Tento způsob video-konference by pak měl urychlit proces hledání a nápravy potíží.
Technici v Atlantě však budou moci více než jen video přijímat, ale budou ho moci dokonce i vysílat - a to rovnou hned do více směrů najednou. Pokud se tedy vyskytne stejná závada na více vozech, budou moci mechanici sledovat prostřednictvím svých brýlí kompletní postup opravy a řídit se instrukcemi z Atlanty.
Zní to samozřejmě hezky a pokrokově, ale člověku se dere na mysl otázka, jaký to má vlastně význam. Budete se divit, ale údajně markantní. Americká pobočka Porsche už totiž tento systém testovala během léta v osmi dealerstvích a výsledky jasně ukazují, že oproti telefonování a mailování zkrátil tento způsob komunikace čas potřebný k vyřešení problému až o 40%.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.