V Porsche jako ve Star Treku? Technici dostanou speciální chytré brýle

Technici Porsche dostanou speciální brýle pro živý přenos videa do centrály
Technici Porsche dostanou speciální brýle pro živý přenos videa do centrály, foto: Porsche
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. listopadu 2017 15:12
Sdílej:

Technici pracující v dealerských servisech automobilky Porsche v USA se mohou těšit na malou technickou revoluci. Ke své práci totiž dostanou speciální chytré brýle, které budou živě přenášet obraz do centrály Porsche USA v Atlantě a následně jim budou promítat instrukce s postupem.

Porsche USA o tomto rozhodnutí informovalo před dvěma dny prostřednictvím tiskové zprávy na svých webových stránkách. Díky používání chytrých brýlí a rozšířené reality by měl být mechanikům ušetřen čas spojený s hledáním závad a následnou opravou.

Speciální chytré brýle, které budou muset technici nosit, jsou vybaveny speciální projekční obrazovkou, kompaktní svítilnou a také kamerou s funkcí auto-focus a vysokým rozlišením, díky čemuž by prý měly být vidět i detaily, jakými jsou závity na šroubech.

Automobilka v tiskové zprávě popsala celý proces následovně "Jakmile si technik například v Los Angeles nasadí speciální brýle a spojí se prostřednictvím zvláštního software s odborníky z technické podpory v Atlantě (vzdálenost cca 3500 kilometrů), budou moci odborníci vidět přesně to, na co se dívá mechanik. Tento způsob video-konference by pak měl urychlit proces hledání a nápravy potíží.

Technici v Atlantě však budou moci více než jen video přijímat, ale budou ho moci dokonce i vysílat - a to rovnou hned do více směrů najednou. Pokud se tedy vyskytne stejná závada na více vozech, budou moci mechanici sledovat prostřednictvím svých brýlí kompletní postup opravy a řídit se instrukcemi z Atlanty.

Zní to samozřejmě hezky a pokrokově, ale člověku se dere na mysl otázka, jaký to má vlastně význam. Budete se divit, ale údajně markantní. Americká pobočka Porsche už totiž tento systém testovala během léta v osmi dealerstvích a výsledky jasně ukazují, že oproti telefonování a mailování zkrátil tento způsob komunikace čas potřebný k vyřešení problému až o 40%.

Stalo se