Technici pracující v dealerských servisech automobilky Porsche v USA se mohou těšit na malou technickou revoluci. Ke své práci totiž dostanou speciální chytré brýle, které budou živě přenášet obraz do centrály Porsche USA v Atlantě a následně jim budou promítat instrukce s postupem.
Porsche USA o tomto rozhodnutí informovalo před dvěma dny prostřednictvím tiskové zprávy na svých webových stránkách. Díky používání chytrých brýlí a rozšířené reality by měl být mechanikům ušetřen čas spojený s hledáním závad a následnou opravou.
Speciální chytré brýle, které budou muset technici nosit, jsou vybaveny speciální projekční obrazovkou, kompaktní svítilnou a také kamerou s funkcí auto-focus a vysokým rozlišením, díky čemuž by prý měly být vidět i detaily, jakými jsou závity na šroubech.
Automobilka v tiskové zprávě popsala celý proces následovně "Jakmile si technik například v Los Angeles nasadí speciální brýle a spojí se prostřednictvím zvláštního software s odborníky z technické podpory v Atlantě (vzdálenost cca 3500 kilometrů), budou moci odborníci vidět přesně to, na co se dívá mechanik. Tento způsob video-konference by pak měl urychlit proces hledání a nápravy potíží.
Technici v Atlantě však budou moci více než jen video přijímat, ale budou ho moci dokonce i vysílat - a to rovnou hned do více směrů najednou. Pokud se tedy vyskytne stejná závada na více vozech, budou moci mechanici sledovat prostřednictvím svých brýlí kompletní postup opravy a řídit se instrukcemi z Atlanty.
Zní to samozřejmě hezky a pokrokově, ale člověku se dere na mysl otázka, jaký to má vlastně význam. Budete se divit, ale údajně markantní. Americká pobočka Porsche už totiž tento systém testovala během léta v osmi dealerstvích a výsledky jasně ukazují, že oproti telefonování a mailování zkrátil tento způsob komunikace čas potřebný k vyřešení problému až o 40%.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.