O tom se na vlastní kůži přesvědčili i hasiči z rakouského města Landeck, kteří byli povoláni k nehodě elektromobilu Tesla Model S. Hasiči sice byli dobře vybaveni a přesně věděli co mají dělat, ovšem k požáru jediného elektromobilu se nakonec muselo sjet pět požárních vozidel.
Požár samozřejmě nehrozí jen při nehodě elektromobilů, ale také při nehodě automobilů s klasickými spalovacími motory. V případě elektromobilů je však zápasení s požárem delší, náročnější, vyžádá si více vody a nakonec se neobejde ani bez řezání a dvoudenního dozoru u zdemolovaného vraku.
O tom se na vlastní kůži přesvědčilo asi 35 hasičů z pěti požárních vozidel, kteří byli vysláni k autonehodě Tesly Model S. Její devatenáctiletá řidička neznámo jak narazila do betonových zátarasů, které byly rozmístěny před uzavřeným tunelem na silnici S16. Řidičce se naštěstí nic nestalo a byla schopna odejít od nehody po svých, ovšem Tesla se za chvíli proměnila v zatraceně drahý táborák.
Nevíme jak dlouho hašení požáru trvalo, ovšem podle překladu tiskové zprávy zveřejněné hasičským sborem "Feuerwehr-Landeck" byl zásah náročný a zdlouhavý kvůli nutnosti používat dýchací přístroje a opakovanému znovu-vznícení vozidla. Tomu nakonec učinilo přítrž až přeříznutí hlavních přívodních kabelů k bateriím. I tak ale hasiči museli vozidlo ještě 48 hodin hlídat, jak doporučuje manuál přímo od Tesly.
Ten naštěstí hasiči dobře prostudovali, což je ostatně z jejich vybavení hned poznat. V manuálu totiž Tesla varuje pod širokým spektrem toxických látek, které se během požáru akumulátorů uvolňují. Automobilka v letáku také varuje, že k hašení je potřeba větší množství vody. Pět cisteren nakonec stačilo.
Úplnou přítrž požáru však učinilo až odpojení elektrického systému. To se dá provést buď skrze přední úložný prostor, nebo proříznutím levého zadního sloupku v místě speciální nálepky, která hasičům ukazuje ve kterých místech a jak hluboko mají řezat. A protože přední část vozu byla zdemolovaná, museli hasiči sáhnout po úhlové brusce a pustili se do řezání.
Těžko říct zda hasiči nakonec použili i termální kameru aby se přesvědčili o teplotě baterií, jak doporučuje příručka automobilky, ovšem v ostatních bodech postupovali takřka přesně podle manuálu Tesly a za to jim rozhodně patří uznání.
Uznání si ale zaslouží i sama automobilka. Při pohledu na zdemolovaný vůz je totiž jen zázrak, že řidička odešla od nehody po svých. Zajímavá je také skutečnost, že požár zasáhl pouze přední část vozu a kabina řidiče od něj byla víceméně izolována.Vůz je sice na odpis, ovšem své kvality rozhodně prokázal.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.