O tom se na vlastní kůži přesvědčili i hasiči z rakouského města Landeck, kteří byli povoláni k nehodě elektromobilu Tesla Model S. Hasiči sice byli dobře vybaveni a přesně věděli co mají dělat, ovšem k požáru jediného elektromobilu se nakonec muselo sjet pět požárních vozidel.
Požár samozřejmě nehrozí jen při nehodě elektromobilů, ale také při nehodě automobilů s klasickými spalovacími motory. V případě elektromobilů je však zápasení s požárem delší, náročnější, vyžádá si více vody a nakonec se neobejde ani bez řezání a dvoudenního dozoru u zdemolovaného vraku.
O tom se na vlastní kůži přesvědčilo asi 35 hasičů z pěti požárních vozidel, kteří byli vysláni k autonehodě Tesly Model S. Její devatenáctiletá řidička neznámo jak narazila do betonových zátarasů, které byly rozmístěny před uzavřeným tunelem na silnici S16. Řidičce se naštěstí nic nestalo a byla schopna odejít od nehody po svých, ovšem Tesla se za chvíli proměnila v zatraceně drahý táborák.
Nevíme jak dlouho hašení požáru trvalo, ovšem podle překladu tiskové zprávy zveřejněné hasičským sborem "Feuerwehr-Landeck" byl zásah náročný a zdlouhavý kvůli nutnosti používat dýchací přístroje a opakovanému znovu-vznícení vozidla. Tomu nakonec učinilo přítrž až přeříznutí hlavních přívodních kabelů k bateriím. I tak ale hasiči museli vozidlo ještě 48 hodin hlídat, jak doporučuje manuál přímo od Tesly.
Ten naštěstí hasiči dobře prostudovali, což je ostatně z jejich vybavení hned poznat. V manuálu totiž Tesla varuje pod širokým spektrem toxických látek, které se během požáru akumulátorů uvolňují. Automobilka v letáku také varuje, že k hašení je potřeba větší množství vody. Pět cisteren nakonec stačilo.
Úplnou přítrž požáru však učinilo až odpojení elektrického systému. To se dá provést buď skrze přední úložný prostor, nebo proříznutím levého zadního sloupku v místě speciální nálepky, která hasičům ukazuje ve kterých místech a jak hluboko mají řezat. A protože přední část vozu byla zdemolovaná, museli hasiči sáhnout po úhlové brusce a pustili se do řezání.
Těžko říct zda hasiči nakonec použili i termální kameru aby se přesvědčili o teplotě baterií, jak doporučuje příručka automobilky, ovšem v ostatních bodech postupovali takřka přesně podle manuálu Tesly a za to jim rozhodně patří uznání.
Uznání si ale zaslouží i sama automobilka. Při pohledu na zdemolovaný vůz je totiž jen zázrak, že řidička odešla od nehody po svých. Zajímavá je také skutečnost, že požár zasáhl pouze přední část vozu a kabina řidiče od něj byla víceméně izolována.Vůz je sice na odpis, ovšem své kvality rozhodně prokázal.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.