K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Hasiči čelí na silnicích novým problémům, uhasit elektromobily není vůbec jednoduché

-mao / AutoRoad.cz, 19. října 2017, 11:52 Google+

O tom se na vlastní kůži přesvědčili i hasiči z rakouského města Landeck, kteří byli povoláni k nehodě elektromobilu Tesla Model S. Hasiči sice byli dobře vybaveni a přesně věděli co mají dělat, ovšem k požáru jediného elektromobilu se nakonec muselo sjet pět požárních vozidel.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Požár Tesly model S dal hasičům zabrat

Požár Tesly model S dal hasičům zabrat | foto: Feuerwehr Landeck

Sdílejte článek

Požár samozřejmě nehrozí jen při nehodě elektromobilů, ale také při nehodě automobilů s klasickými spalovacími motory. V případě elektromobilů je však zápasení s požárem delší, náročnější, vyžádá si více vody a nakonec se neobejde ani bez řezání a dvoudenního dozoru u zdemolovaného vraku.

O tom se na vlastní kůži přesvědčilo asi 35 hasičů z pěti požárních vozidel, kteří byli vysláni k autonehodě Tesly Model S. Její devatenáctiletá řidička neznámo jak narazila do betonových zátarasů, které byly rozmístěny před uzavřeným tunelem na silnici S16. Řidičce se naštěstí nic nestalo a byla schopna odejít od nehody po svých, ovšem Tesla se za chvíli proměnila v zatraceně drahý táborák.

Nevíme jak dlouho hašení požáru trvalo, ovšem podle překladu tiskové zprávy zveřejněné hasičským sborem "Feuerwehr-Landeck" byl zásah náročný a zdlouhavý kvůli nutnosti používat dýchací přístroje a opakovanému znovu-vznícení vozidla. Tomu nakonec učinilo přítrž až přeříznutí hlavních přívodních kabelů k bateriím. I tak ale hasiči museli vozidlo ještě 48 hodin hlídat, jak doporučuje manuál přímo od Tesly.

Ten naštěstí hasiči dobře prostudovali, což je ostatně z jejich vybavení hned poznat. V manuálu totiž Tesla varuje pod širokým spektrem toxických látek, které se během požáru akumulátorů uvolňují. Automobilka v letáku také varuje, že k hašení je potřeba větší množství vody. Pět cisteren nakonec stačilo.

Úplnou přítrž požáru však učinilo až odpojení elektrického systému. To se dá provést buď skrze přední úložný prostor, nebo proříznutím levého zadního sloupku v místě speciální nálepky, která hasičům ukazuje ve kterých místech a jak hluboko mají řezat. A protože přední část vozu byla zdemolovaná, museli hasiči sáhnout po úhlové brusce a pustili se do řezání.

Těžko říct zda hasiči nakonec použili i termální kameru aby se přesvědčili o teplotě baterií, jak doporučuje příručka automobilky, ovšem v ostatních bodech postupovali takřka přesně podle manuálu Tesly a za to jim rozhodně patří uznání.

Uznání si ale zaslouží i sama automobilka. Při pohledu na zdemolovaný vůz je totiž jen zázrak, že řidička odešla od nehody po svých. Zajímavá je také skutečnost, že požár zasáhl pouze přední část vozu a kabina řidiče od něj byla víceméně izolována.Vůz je sice na odpis, ovšem své kvality rozhodně prokázal.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hasiči čelí na silnicích novým problémům, uhasit elektromobily není vůbec jednoduché

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Velký souboj automobilů Volkswagen s označením GTI

Které GTI je nejrychlejší? Velké srovnání nejostřejších modelů Volkswagenu

Tatra 815 - War Rig

Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

Herec Mark Wahlberg se pustil do prodeje automobilů Chevrolet

Dříve auta kradl, dnes je bude prodávat? Mark Wahlberg se vydává na novou dráhu

Hever umístěte na výrobcem doporučené místo. Většinou bývá na prahu kousek za / před kolem - přesné místo najdete v příručce k automobilu

Jak opravit píchlou pneumatiku? Způsoby, o kterých jste asi nevěděli

Šerif z Gwinnett County využívá k dojíždění do práce služební Dodge Charger Hellcat, který byl pořízen z peněz zabavených drogovým dealerům

Služebák s výkonem 707 koní za 1.5 milionu korun? Ministerstvo spravedlnosti šílí vzteky

Škoda Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France 2018

Česká cena pro vítěze Tour de France? Její návrh vznikal ve Škodě

Frank Duryea - vítěz prvního amerického automobilového závodu

Nejstarší auta světa: Čím se poprvé projeli lidé v USA nebo Rusku?

Škoda VOS

Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

Ilustrační foto

Jak si půjčit auto v zahraničí? Pozor na skryté triky, mohou vás stát balík

Výměna oleje

Jak vyměnit v autě olej? Jednoduchý úkon může být těžší, než se zdá

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen T-Roc

OBRAZEM: Volkswagen T-Roc posiluje flotilu výrobce z Wolfsburgu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

  3. Pneumatiky vyrobené z 10 000 listů papíru? Ruský nápad překvapil i samotné autory

  4. Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

  5. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  6. Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud