Od oficiálního představení kompaktního městského SUV Hyundai Kona už sice uplynulo pár týdnů, ovšem stále se kolem něj motá pár dosud nezodpovězených otázek. A jednou z nich je samozřejmě i elektrifikace, která je v současnosti mezi výrobci automobilů hlavním trendem.
Na některých trzích se Kona neobjevila ještě ani se spalovacími motory, ovšem v plánu už je i elektrifikace zahrnující jak hybridy, tak čisté elektromobily. A právě o druhé zmíněné skupince vozů se objevily nové informace na webu InsideEv.com.
Podle všeho by se Kona měla objevit jako elektromobil hned ve dvou variantách. Zatímco slabší by měla být vybavena bateriemi o kapacitě cca 40 kWh s dojezdem okolo 240 kilometrů, silnější by mohla dostat baterie o kapacitě 64 kWh a s tím i spojený dojezd okolo 390 kilometrů na jedno nabití.
Motory i baterie by měla dodat společnost LG Chem, která mimo jiné zásobuje i elektromobily Chevrolet Bolt. Je tak více než pravděpodobné, že elektrické Hyundai Kona nabídne shodný výkon okolo 200 koní. Otázky však panují okolo samotných baterií. Zatímco Chevrolet odebírá baterie s kapacitou 60 kWh, Hyundai by měla dostávat baterie s kapacitou nepatrně větší, tedy cca 64 kWh.
Stále se však bavíme o pouhých spekulacích. Jak to s elektrickou Konou dopadne bychom se ale měli dozvědět už poměrně brzy, některé zdroje totiž naznačují, že premiéra se má uskutečnit již během autosalonu v Ženevě, tedy na jaře příštího roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?