Od oficiálního představení kompaktního městského SUV Hyundai Kona už sice uplynulo pár týdnů, ovšem stále se kolem něj motá pár dosud nezodpovězených otázek. A jednou z nich je samozřejmě i elektrifikace, která je v současnosti mezi výrobci automobilů hlavním trendem.
Na některých trzích se Kona neobjevila ještě ani se spalovacími motory, ovšem v plánu už je i elektrifikace zahrnující jak hybridy, tak čisté elektromobily. A právě o druhé zmíněné skupince vozů se objevily nové informace na webu InsideEv.com.
Podle všeho by se Kona měla objevit jako elektromobil hned ve dvou variantách. Zatímco slabší by měla být vybavena bateriemi o kapacitě cca 40 kWh s dojezdem okolo 240 kilometrů, silnější by mohla dostat baterie o kapacitě 64 kWh a s tím i spojený dojezd okolo 390 kilometrů na jedno nabití.
Motory i baterie by měla dodat společnost LG Chem, která mimo jiné zásobuje i elektromobily Chevrolet Bolt. Je tak více než pravděpodobné, že elektrické Hyundai Kona nabídne shodný výkon okolo 200 koní. Otázky však panují okolo samotných baterií. Zatímco Chevrolet odebírá baterie s kapacitou 60 kWh, Hyundai by měla dostávat baterie s kapacitou nepatrně větší, tedy cca 64 kWh.
Stále se však bavíme o pouhých spekulacích. Jak to s elektrickou Konou dopadne bychom se ale měli dozvědět už poměrně brzy, některé zdroje totiž naznačují, že premiéra se má uskutečnit již během autosalonu v Ženevě, tedy na jaře příštího roku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?