V současné době vlastní elektromobil stále více lidí, měla by tedy existovat určitá etická pravidla týkající se používání nabíjecí stanice. Ti z vás, kteří vlastní nebo řídí elektromobily, se jistě setkali s výhodami i nevýhodami používání veřejné nabíjecí stanice.
Tuto malou informační kampaň, týkající se pravidel chování při nabíjení elektromobilu, odstartovala automobilka Nissan, která svými nejrůznějšími projekty dlouhodobě podporuje expanzi a pozitivní vnímání elektrovozů. Tato pravidla chování se samozřejmě nevztahují jen na řidiče elektromobilů, ale platí i pro majitele automobilů se zážehovým/vznětovým motorem.
Je důležité uvědomit si, že síť dobíjecích stanic u nás stále není tak rozšířená, jak by bylo potřeba, a tak je každé zbytečně blokované, poničené či nefunkční dobíjecí místo opravdu k "naštvání".
1. Pokud nechcete nabíjet svůj vůz nebo dokonce vůbec nevlastníte elektromobil, neparkujte na místě určeném k nabíjení.2. Neodpojujte jiný elektromobil, pokud se právě nabíjí. To můžete eventuálně provést, jestliže je již jiné vozidlo plně nabito – ale pouze v tomto případě.3. Nabijte svůj vůz a odjeďte. Nenechávejte své vozidlo stát u nabíjecí stanice déle, než je nutné.
4. Nejdůležitější ze všeho je bezpečnost. Proto dbejte na to, abyste prováděli nabíjení bezpečným způsobem. To znamená především správné zacházení s kabelem. Pečlivě naviňte kabel na držák a zastrčte jej tak, aby lidé o vyčnívající kabel nezakopli nebo jej nepřejeli.5. Nezanechávejte ostatním žádné neslušné vzkazy. Pokud je místo pro nabíjení, kde jste si chtěli nechat nabít svůj vůz, obsazeno vozem se spalovacím motorem, může řidič elektromobilu zanechat vzkaz s vysvětlením, proč na tomto místě neparkovat – avšak bez použití jakýchkoli hrubých slov.6. Informujte obsluhu nabíjecí stanice, pokud je nabíjecí stanice nefunkční nebo poškozená.7. Udržujte čistotu. Není to nic zásadního, ale také byste se nechtěli dotýkat znečištěné nabíjecí stanice.
+ Buďte zdvořilí. Pokud slušně jednáte s ostatními lidmi, pravděpodobně budou i oni slušně jednat s vámi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.