V současné době vlastní elektromobil stále více lidí, měla by tedy existovat určitá etická pravidla týkající se používání nabíjecí stanice. Ti z vás, kteří vlastní nebo řídí elektromobily, se jistě setkali s výhodami i nevýhodami používání veřejné nabíjecí stanice.
Tuto malou informační kampaň, týkající se pravidel chování při nabíjení elektromobilu, odstartovala automobilka Nissan, která svými nejrůznějšími projekty dlouhodobě podporuje expanzi a pozitivní vnímání elektrovozů. Tato pravidla chování se samozřejmě nevztahují jen na řidiče elektromobilů, ale platí i pro majitele automobilů se zážehovým/vznětovým motorem.
Je důležité uvědomit si, že síť dobíjecích stanic u nás stále není tak rozšířená, jak by bylo potřeba, a tak je každé zbytečně blokované, poničené či nefunkční dobíjecí místo opravdu k "naštvání".
1. Pokud nechcete nabíjet svůj vůz nebo dokonce vůbec nevlastníte elektromobil, neparkujte na místě určeném k nabíjení.2. Neodpojujte jiný elektromobil, pokud se právě nabíjí. To můžete eventuálně provést, jestliže je již jiné vozidlo plně nabito – ale pouze v tomto případě.3. Nabijte svůj vůz a odjeďte. Nenechávejte své vozidlo stát u nabíjecí stanice déle, než je nutné.
4. Nejdůležitější ze všeho je bezpečnost. Proto dbejte na to, abyste prováděli nabíjení bezpečným způsobem. To znamená především správné zacházení s kabelem. Pečlivě naviňte kabel na držák a zastrčte jej tak, aby lidé o vyčnívající kabel nezakopli nebo jej nepřejeli.5. Nezanechávejte ostatním žádné neslušné vzkazy. Pokud je místo pro nabíjení, kde jste si chtěli nechat nabít svůj vůz, obsazeno vozem se spalovacím motorem, může řidič elektromobilu zanechat vzkaz s vysvětlením, proč na tomto místě neparkovat – avšak bez použití jakýchkoli hrubých slov.6. Informujte obsluhu nabíjecí stanice, pokud je nabíjecí stanice nefunkční nebo poškozená.7. Udržujte čistotu. Není to nic zásadního, ale také byste se nechtěli dotýkat znečištěné nabíjecí stanice.
+ Buďte zdvořilí. Pokud slušně jednáte s ostatními lidmi, pravděpodobně budou i oni slušně jednat s vámi.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.