V současné době vlastní elektromobil stále více lidí, měla by tedy existovat určitá etická pravidla týkající se používání nabíjecí stanice. Ti z vás, kteří vlastní nebo řídí elektromobily, se jistě setkali s výhodami i nevýhodami používání veřejné nabíjecí stanice.
Tuto malou informační kampaň, týkající se pravidel chování při nabíjení elektromobilu, odstartovala automobilka Nissan, která svými nejrůznějšími projekty dlouhodobě podporuje expanzi a pozitivní vnímání elektrovozů. Tato pravidla chování se samozřejmě nevztahují jen na řidiče elektromobilů, ale platí i pro majitele automobilů se zážehovým/vznětovým motorem.
Je důležité uvědomit si, že síť dobíjecích stanic u nás stále není tak rozšířená, jak by bylo potřeba, a tak je každé zbytečně blokované, poničené či nefunkční dobíjecí místo opravdu k "naštvání".
1. Pokud nechcete nabíjet svůj vůz nebo dokonce vůbec nevlastníte elektromobil, neparkujte na místě určeném k nabíjení.2. Neodpojujte jiný elektromobil, pokud se právě nabíjí. To můžete eventuálně provést, jestliže je již jiné vozidlo plně nabito – ale pouze v tomto případě.3. Nabijte svůj vůz a odjeďte. Nenechávejte své vozidlo stát u nabíjecí stanice déle, než je nutné.
4. Nejdůležitější ze všeho je bezpečnost. Proto dbejte na to, abyste prováděli nabíjení bezpečným způsobem. To znamená především správné zacházení s kabelem. Pečlivě naviňte kabel na držák a zastrčte jej tak, aby lidé o vyčnívající kabel nezakopli nebo jej nepřejeli.5. Nezanechávejte ostatním žádné neslušné vzkazy. Pokud je místo pro nabíjení, kde jste si chtěli nechat nabít svůj vůz, obsazeno vozem se spalovacím motorem, může řidič elektromobilu zanechat vzkaz s vysvětlením, proč na tomto místě neparkovat – avšak bez použití jakýchkoli hrubých slov.6. Informujte obsluhu nabíjecí stanice, pokud je nabíjecí stanice nefunkční nebo poškozená.7. Udržujte čistotu. Není to nic zásadního, ale také byste se nechtěli dotýkat znečištěné nabíjecí stanice.
+ Buďte zdvořilí. Pokud slušně jednáte s ostatními lidmi, pravděpodobně budou i oni slušně jednat s vámi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.