V současné době vlastní elektromobil stále více lidí, měla by tedy existovat určitá etická pravidla týkající se používání nabíjecí stanice. Ti z vás, kteří vlastní nebo řídí elektromobily, se jistě setkali s výhodami i nevýhodami používání veřejné nabíjecí stanice.
Tuto malou informační kampaň, týkající se pravidel chování při nabíjení elektromobilu, odstartovala automobilka Nissan, která svými nejrůznějšími projekty dlouhodobě podporuje expanzi a pozitivní vnímání elektrovozů. Tato pravidla chování se samozřejmě nevztahují jen na řidiče elektromobilů, ale platí i pro majitele automobilů se zážehovým/vznětovým motorem.
Je důležité uvědomit si, že síť dobíjecích stanic u nás stále není tak rozšířená, jak by bylo potřeba, a tak je každé zbytečně blokované, poničené či nefunkční dobíjecí místo opravdu k "naštvání".
1. Pokud nechcete nabíjet svůj vůz nebo dokonce vůbec nevlastníte elektromobil, neparkujte na místě určeném k nabíjení.2. Neodpojujte jiný elektromobil, pokud se právě nabíjí. To můžete eventuálně provést, jestliže je již jiné vozidlo plně nabito – ale pouze v tomto případě.3. Nabijte svůj vůz a odjeďte. Nenechávejte své vozidlo stát u nabíjecí stanice déle, než je nutné.
4. Nejdůležitější ze všeho je bezpečnost. Proto dbejte na to, abyste prováděli nabíjení bezpečným způsobem. To znamená především správné zacházení s kabelem. Pečlivě naviňte kabel na držák a zastrčte jej tak, aby lidé o vyčnívající kabel nezakopli nebo jej nepřejeli.5. Nezanechávejte ostatním žádné neslušné vzkazy. Pokud je místo pro nabíjení, kde jste si chtěli nechat nabít svůj vůz, obsazeno vozem se spalovacím motorem, může řidič elektromobilu zanechat vzkaz s vysvětlením, proč na tomto místě neparkovat – avšak bez použití jakýchkoli hrubých slov.6. Informujte obsluhu nabíjecí stanice, pokud je nabíjecí stanice nefunkční nebo poškozená.7. Udržujte čistotu. Není to nic zásadního, ale také byste se nechtěli dotýkat znečištěné nabíjecí stanice.
+ Buďte zdvořilí. Pokud slušně jednáte s ostatními lidmi, pravděpodobně budou i oni slušně jednat s vámi.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?