Pokud jste již někdy řešili zabezpečení nákladového prostoru své dodávky, pak vám dokonalou odpověď přináší žďárský výrobce zámků a kování TOKOZ. Nový přídavný zámek VANLOCK totiž dokáže udělat z vaší dodávky nedobytný trezor.
Vysoce odolný a Ministerstvem dopravy homologovaný zámek TOKOZ VANLOCK je vhodný pro zajištění skříňových i posuvných dveří dodávek, pickupů nebo návěsů kamionů. V kombinaci s cylindrickou půlvložkou TOKOZ PRO se z něj stává nejbezpečnější, nejodolnější a zároveň finančně dostupné zabezpečovací zařízení pro jednotlivce i provozovatele automobilových flotil. Na trh se TOKOZ VANLOCK dostane v druhé polovině tohoto roku.
“Zámek koncepčně vychází z našeho osvědčeného a populárního systému TOKOZ X SAFETY BOX, který je však plně uzpůsoben pro majitele nákladních vozů a dodávek. Kvůli homologaci jsme museli snížit výšku pouzdra na 40 mm a zároveň jsme upravili jeho tvar tak, aby po montáži nenarušil estetiku vozu,” zmiňuje Petr Neuvirt, obchodní ředitel divize zámků a kování TOKOZ.“ Podařilo se nám vytvořit bytelný bezpečnostní zámek, který bude v kombinaci s vložkou TOKOZ PRO velmi odolný proti vnějším vlivům a stane se tak ideálním zabezpečením pro jednotlivce i celé flotily vozidel.”
Mechanismus zámku je uložen do vysoce odolného pouzdra o homologované výšce 40 mm v lakované úpravě, na dveře nákladového prostoru se kotví v pěti kotevních bodech. Pro odolnost vůči vnějším vlivům je lem zámku chráněn pryžovým těsněním, cylindrická vložka pak prachovou krytkou. Zadní strana zámku je vybavena bezpečnostním nouzovým otevíráním, které umožňuje jeho odemknutí zevnitř zamčeného zavazadlového prostoru.
Zámek je osazený půlvložkou v europrofilu profilu 30/10. Standardně se bude jednat o půlvložku TOKOZ PRO, jednu z nejbezpečnějších cylindrických vložek na trhu, která zároveň vyniká vysokou odolností vůči prachu, vodě i nízkým teplotám. Zároveň je možné zapojovat ji jednoduše do systému generálního klíče, což z něj dělá ideální řešení pro fleetová vozidla. Výrobek je rovněž možné osadit systémem TOKOZ TECH. V blízké budoucnosti ji pak doplní také mechatronická půlvložka ePRO s řízením multi-level přístupů.
TOKOZ VANLOCK, který vůz ochrání v provozu i parkování v garáži by se do prodeje měl dostat v druhé polovině tohoto roku v bílé a černé barvě s předpokládanou cenou kolem 2 200 Kč bez DPH bez cylindrické vložky, s vložkou PRO 300 kolem 2 600 Kč bez DPH a s vložkou TECH kolem 2 500 Kč bez DPH.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.