Pokud jste již někdy řešili zabezpečení nákladového prostoru své dodávky, pak vám dokonalou odpověď přináší žďárský výrobce zámků a kování TOKOZ. Nový přídavný zámek VANLOCK totiž dokáže udělat z vaší dodávky nedobytný trezor.
Vysoce odolný a Ministerstvem dopravy homologovaný zámek TOKOZ VANLOCK je vhodný pro zajištění skříňových i posuvných dveří dodávek, pickupů nebo návěsů kamionů. V kombinaci s cylindrickou půlvložkou TOKOZ PRO se z něj stává nejbezpečnější, nejodolnější a zároveň finančně dostupné zabezpečovací zařízení pro jednotlivce i provozovatele automobilových flotil. Na trh se TOKOZ VANLOCK dostane v druhé polovině tohoto roku.
“Zámek koncepčně vychází z našeho osvědčeného a populárního systému TOKOZ X SAFETY BOX, který je však plně uzpůsoben pro majitele nákladních vozů a dodávek. Kvůli homologaci jsme museli snížit výšku pouzdra na 40 mm a zároveň jsme upravili jeho tvar tak, aby po montáži nenarušil estetiku vozu,” zmiňuje Petr Neuvirt, obchodní ředitel divize zámků a kování TOKOZ.“ Podařilo se nám vytvořit bytelný bezpečnostní zámek, který bude v kombinaci s vložkou TOKOZ PRO velmi odolný proti vnějším vlivům a stane se tak ideálním zabezpečením pro jednotlivce i celé flotily vozidel.”
Mechanismus zámku je uložen do vysoce odolného pouzdra o homologované výšce 40 mm v lakované úpravě, na dveře nákladového prostoru se kotví v pěti kotevních bodech. Pro odolnost vůči vnějším vlivům je lem zámku chráněn pryžovým těsněním, cylindrická vložka pak prachovou krytkou. Zadní strana zámku je vybavena bezpečnostním nouzovým otevíráním, které umožňuje jeho odemknutí zevnitř zamčeného zavazadlového prostoru.
Zámek je osazený půlvložkou v europrofilu profilu 30/10. Standardně se bude jednat o půlvložku TOKOZ PRO, jednu z nejbezpečnějších cylindrických vložek na trhu, která zároveň vyniká vysokou odolností vůči prachu, vodě i nízkým teplotám. Zároveň je možné zapojovat ji jednoduše do systému generálního klíče, což z něj dělá ideální řešení pro fleetová vozidla. Výrobek je rovněž možné osadit systémem TOKOZ TECH. V blízké budoucnosti ji pak doplní také mechatronická půlvložka ePRO s řízením multi-level přístupů.
TOKOZ VANLOCK, který vůz ochrání v provozu i parkování v garáži by se do prodeje měl dostat v druhé polovině tohoto roku v bílé a černé barvě s předpokládanou cenou kolem 2 200 Kč bez DPH bez cylindrické vložky, s vložkou PRO 300 kolem 2 600 Kč bez DPH a s vložkou TECH kolem 2 500 Kč bez DPH.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.