O Jaguaru se tento týden mluvilo již několikrát. Nejdříve oznámil příchod nové flotily ambiciózních vozidel, a poté představil „Sayer“, tedy zařízení představující osobního asistenta s umělou inteligencí v podobě volantu. Nyní tu máme Jaguar FUTURE-TYPE, představující blízkou automobilovou budoucnost. Pojďme se na to podívat
Málokdo se odhodlá predikovat, kam až se posune hranice autonomního řízení a jak tedy bude vypadat automobilová buducnost, Jaguar ale zřejmě zná odpovědi. Koncept Jaguaru Future-Type nemá ovšem nic společného s běžnou řadou F-Type, má pouze poukázat na to, co nás čeká za 20 let.
Plně elektrický koncept má prostor pro tři cestující se „společenským sedadlem“, které umožňuje oběma předním cestujícím kdykoliv otočit sedadla tak, aby se mohli věnovat cestujícímu vzadu. Future-Type se navíc automaticky dostane ke svému majiteli skrze zařízení Sayer a poté ho doveze do jeho cíle. Nemusíte se ale bát, pokud budete chtít, volant Sayer půjde použít i ke klasickému řízení stejně, jako tomu bylo v Audi RSQ ve filmu „Já, Robot.“
Jaguar si od autonomního řízení slibuje, stejně jako ostatní automobilky podílející se na vývoji, bezpečnější provoz na silnicích, neboť spolu budou automobily komunikovat a lépe tak předcházet případným kolizím.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?