O Jaguaru se tento týden mluvilo již několikrát. Nejdříve oznámil příchod nové flotily ambiciózních vozidel, a poté představil „Sayer“, tedy zařízení představující osobního asistenta s umělou inteligencí v podobě volantu. Nyní tu máme Jaguar FUTURE-TYPE, představující blízkou automobilovou budoucnost. Pojďme se na to podívat
Málokdo se odhodlá predikovat, kam až se posune hranice autonomního řízení a jak tedy bude vypadat automobilová buducnost, Jaguar ale zřejmě zná odpovědi. Koncept Jaguaru Future-Type nemá ovšem nic společného s běžnou řadou F-Type, má pouze poukázat na to, co nás čeká za 20 let.
Plně elektrický koncept má prostor pro tři cestující se „společenským sedadlem“, které umožňuje oběma předním cestujícím kdykoliv otočit sedadla tak, aby se mohli věnovat cestujícímu vzadu. Future-Type se navíc automaticky dostane ke svému majiteli skrze zařízení Sayer a poté ho doveze do jeho cíle. Nemusíte se ale bát, pokud budete chtít, volant Sayer půjde použít i ke klasickému řízení stejně, jako tomu bylo v Audi RSQ ve filmu „Já, Robot.“
Jaguar si od autonomního řízení slibuje, stejně jako ostatní automobilky podílející se na vývoji, bezpečnější provoz na silnicích, neboť spolu budou automobily komunikovat a lépe tak předcházet případným kolizím.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.