Stromy, trávy, pyl z květů, to všechno může u člověka vyvolat sennou rýmu, jedno z nejčastějších i nejotravnějších letních trápení. Německý svaz alergiků a astmatiků DAAB (Deutscher Allergiker- und Asthmabund e.V.) tvrdí, že u cca 20 procent lidí v Německu se objeví alergie na pyl. Jedním z mnoha dalších spouštěčů alergických reakcí jsou spory hub, které se nacházejí ve venkovním vzduchu v létě a na podzim. Volkswagen proto vyvinul speciální automatickou klimatizaci, která uvedené substance vůbec nenechává vniknout do interiéru. Tato klimatizace nese označení „Air Care Climatronic“.
Třízónová klimatizace s funkcí Air Care v modelu TiguanVelmi účinný systém čištění vzduchu se dodává pro všechny aktuální verze modelů Golf, Touran, Tiguan, Passat i pro nové Polo a nový Arteon. Ke své činnosti využívá senzor kvality vzduchu a aktivní biogenní filtr, takže je ještě účinnější než klasický pylový filtr. Aktivní biogenní filtr zabraňuje také vnikání spor hub a nejmenších alergenů do interiéru.
Po aktivaci funkce Air Care v ovládacím menu klimatizace dochází k mísení čerstvého venkovního vzduchu, přiváděného do interiéru, a části vzduchu z interiéru a zároveň k jejich čištění, aby kvalita vzduchu uvnitř automobilu zůstávala na konstantně vysoké úrovni a filtr byl optimálně využíván.
Senzor kvality vzduchu navíc zaznamená příliš velké znečištění venkovního vzduchu určitými škodlivinami a v případě potřeby kompletně aktivuje režim vnitřní recirkulace vzduchu, aby se nedostávaly do interiéru například výfukové plyny nebo aromatické látky z kapaliny do ostřikovačů.
Intenzitu klimatizování interiéru lze individuálně nastavit výběrem jednoho ze tří různých režimů („mírný“, „střední“, „intenzivní“). Pro rodiny s malými dětmi byl například koncipován „mírný“ režim. Činnost klimatizace v modelech Volkswagen zdokonalují také senzory slunečního záření a vlhkosti. Senzor vlhkosti udržuje zdravou vlhkost vzduchu a přispívá k tomu, aby se nemlžila skla oken.
Dvouzónová klimatizace Air Care Climatronic s individuální regulací pro řidiče a spolujezdce vpředu je nabízena pro nové Polo a pro všechny verze modelové řady Golf. Modely Touran, Tiguan, Passat a Arteon jsou k dispozici s třízónovou klimatizací, která umožňuje individuální nastavení také pro cestující na sedadlech vzadu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.