Stromy, trávy, pyl z květů, to všechno může u člověka vyvolat sennou rýmu, jedno z nejčastějších i nejotravnějších letních trápení. Německý svaz alergiků a astmatiků DAAB (Deutscher Allergiker- und Asthmabund e.V.) tvrdí, že u cca 20 procent lidí v Německu se objeví alergie na pyl. Jedním z mnoha dalších spouštěčů alergických reakcí jsou spory hub, které se nacházejí ve venkovním vzduchu v létě a na podzim. Volkswagen proto vyvinul speciální automatickou klimatizaci, která uvedené substance vůbec nenechává vniknout do interiéru. Tato klimatizace nese označení „Air Care Climatronic“.
Třízónová klimatizace s funkcí Air Care v modelu TiguanVelmi účinný systém čištění vzduchu se dodává pro všechny aktuální verze modelů Golf, Touran, Tiguan, Passat i pro nové Polo a nový Arteon. Ke své činnosti využívá senzor kvality vzduchu a aktivní biogenní filtr, takže je ještě účinnější než klasický pylový filtr. Aktivní biogenní filtr zabraňuje také vnikání spor hub a nejmenších alergenů do interiéru.
Po aktivaci funkce Air Care v ovládacím menu klimatizace dochází k mísení čerstvého venkovního vzduchu, přiváděného do interiéru, a části vzduchu z interiéru a zároveň k jejich čištění, aby kvalita vzduchu uvnitř automobilu zůstávala na konstantně vysoké úrovni a filtr byl optimálně využíván.
Senzor kvality vzduchu navíc zaznamená příliš velké znečištění venkovního vzduchu určitými škodlivinami a v případě potřeby kompletně aktivuje režim vnitřní recirkulace vzduchu, aby se nedostávaly do interiéru například výfukové plyny nebo aromatické látky z kapaliny do ostřikovačů.
Intenzitu klimatizování interiéru lze individuálně nastavit výběrem jednoho ze tří různých režimů („mírný“, „střední“, „intenzivní“). Pro rodiny s malými dětmi byl například koncipován „mírný“ režim. Činnost klimatizace v modelech Volkswagen zdokonalují také senzory slunečního záření a vlhkosti. Senzor vlhkosti udržuje zdravou vlhkost vzduchu a přispívá k tomu, aby se nemlžila skla oken.
Dvouzónová klimatizace Air Care Climatronic s individuální regulací pro řidiče a spolujezdce vpředu je nabízena pro nové Polo a pro všechny verze modelové řady Golf. Modely Touran, Tiguan, Passat a Arteon jsou k dispozici s třízónovou klimatizací, která umožňuje individuální nastavení také pro cestující na sedadlech vzadu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?