Elektrická energie má v automobilovém průmyslu stále větší význam, ať už se bavíme o různých spotřebičích na palubě vozidla, nebo o celých pohonných systémech. Pro mnoho lidí je však stále velkým strašákem omezený dojezd elektromobilů a nutnost pravidelně vyhledávat nabíječku. Díky nové technologii, na které pracuje Audi a společnost Hanergy, by však starosti ohledně dobíjení mohly alespoň částečně opadnout.
Automobilka Audi totiž ve spolupráci se společností Hanergy, expertem na solární energii, vyvíjí speciální tenké a ohebné solární články, které by mohly být integrovány do solárních panoramatických střech automobilů. První funkční prototypy by měly být představeny ještě před koncem tohoto roku.
Během první fáze by společnosti Audi a Hanergy rády integrovaly speciální tenké solární panely do panoramatických skleněných střech některých modelů Audi. Z elektrické energie generované těmito články by pak mohly být nabíjeny například elektrické spotřebiče jako klimatizace či vyhřívání sedadel. To by mělo samozřejmě pozitivní vliv jak na spotřebu vozidel se spalovacími motory, tak na dojezd elektromobilů.
Pokud by první fáze dopadla úspěšně a koncept se solárními články by fungoval bez větších potíží, pak v rámci druhé fáze by zřejmě došlo na napojení solárních článků přímo na baterie elektromobilu. Tím by bylo dosaženo významného milníku v odvětví čistého a ekologického cestování s nulovými emisemi, jak dodal Dr. Bernard Martens, představitel Managementu Audi.
Tato "zelená energie" by byla vyráběna a pomoci speciálních solárních článků, jejichž účinnost přesahuje 25 %, jsou velmi kompaktní, tenké a flexibilní. Navíc by měly dobře zvládat vysoké teploty a fungovat i s omezeným přístupem světla.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.