Elektrická energie má v automobilovém průmyslu stále větší význam, ať už se bavíme o různých spotřebičích na palubě vozidla, nebo o celých pohonných systémech. Pro mnoho lidí je však stále velkým strašákem omezený dojezd elektromobilů a nutnost pravidelně vyhledávat nabíječku. Díky nové technologii, na které pracuje Audi a společnost Hanergy, by však starosti ohledně dobíjení mohly alespoň částečně opadnout.
Automobilka Audi totiž ve spolupráci se společností Hanergy, expertem na solární energii, vyvíjí speciální tenké a ohebné solární články, které by mohly být integrovány do solárních panoramatických střech automobilů. První funkční prototypy by měly být představeny ještě před koncem tohoto roku.
Během první fáze by společnosti Audi a Hanergy rády integrovaly speciální tenké solární panely do panoramatických skleněných střech některých modelů Audi. Z elektrické energie generované těmito články by pak mohly být nabíjeny například elektrické spotřebiče jako klimatizace či vyhřívání sedadel. To by mělo samozřejmě pozitivní vliv jak na spotřebu vozidel se spalovacími motory, tak na dojezd elektromobilů.
Pokud by první fáze dopadla úspěšně a koncept se solárními články by fungoval bez větších potíží, pak v rámci druhé fáze by zřejmě došlo na napojení solárních článků přímo na baterie elektromobilu. Tím by bylo dosaženo významného milníku v odvětví čistého a ekologického cestování s nulovými emisemi, jak dodal Dr. Bernard Martens, představitel Managementu Audi.
Tato "zelená energie" by byla vyráběna a pomoci speciálních solárních článků, jejichž účinnost přesahuje 25 %, jsou velmi kompaktní, tenké a flexibilní. Navíc by měly dobře zvládat vysoké teploty a fungovat i s omezeným přístupem světla.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?