Elektrická energie má v automobilovém průmyslu stále větší význam, ať už se bavíme o různých spotřebičích na palubě vozidla, nebo o celých pohonných systémech. Pro mnoho lidí je však stále velkým strašákem omezený dojezd elektromobilů a nutnost pravidelně vyhledávat nabíječku. Díky nové technologii, na které pracuje Audi a společnost Hanergy, by však starosti ohledně dobíjení mohly alespoň částečně opadnout.
Automobilka Audi totiž ve spolupráci se společností Hanergy, expertem na solární energii, vyvíjí speciální tenké a ohebné solární články, které by mohly být integrovány do solárních panoramatických střech automobilů. První funkční prototypy by měly být představeny ještě před koncem tohoto roku.
Během první fáze by společnosti Audi a Hanergy rády integrovaly speciální tenké solární panely do panoramatických skleněných střech některých modelů Audi. Z elektrické energie generované těmito články by pak mohly být nabíjeny například elektrické spotřebiče jako klimatizace či vyhřívání sedadel. To by mělo samozřejmě pozitivní vliv jak na spotřebu vozidel se spalovacími motory, tak na dojezd elektromobilů.
Pokud by první fáze dopadla úspěšně a koncept se solárními články by fungoval bez větších potíží, pak v rámci druhé fáze by zřejmě došlo na napojení solárních článků přímo na baterie elektromobilu. Tím by bylo dosaženo významného milníku v odvětví čistého a ekologického cestování s nulovými emisemi, jak dodal Dr. Bernard Martens, představitel Managementu Audi.
Tato "zelená energie" by byla vyráběna a pomoci speciálních solárních článků, jejichž účinnost přesahuje 25 %, jsou velmi kompaktní, tenké a flexibilní. Navíc by měly dobře zvládat vysoké teploty a fungovat i s omezeným přístupem světla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?