Elektrická energie má v automobilovém průmyslu stále větší význam, ať už se bavíme o různých spotřebičích na palubě vozidla, nebo o celých pohonných systémech. Pro mnoho lidí je však stále velkým strašákem omezený dojezd elektromobilů a nutnost pravidelně vyhledávat nabíječku. Díky nové technologii, na které pracuje Audi a společnost Hanergy, by však starosti ohledně dobíjení mohly alespoň částečně opadnout.
Automobilka Audi totiž ve spolupráci se společností Hanergy, expertem na solární energii, vyvíjí speciální tenké a ohebné solární články, které by mohly být integrovány do solárních panoramatických střech automobilů. První funkční prototypy by měly být představeny ještě před koncem tohoto roku.
Během první fáze by společnosti Audi a Hanergy rády integrovaly speciální tenké solární panely do panoramatických skleněných střech některých modelů Audi. Z elektrické energie generované těmito články by pak mohly být nabíjeny například elektrické spotřebiče jako klimatizace či vyhřívání sedadel. To by mělo samozřejmě pozitivní vliv jak na spotřebu vozidel se spalovacími motory, tak na dojezd elektromobilů.
Pokud by první fáze dopadla úspěšně a koncept se solárními články by fungoval bez větších potíží, pak v rámci druhé fáze by zřejmě došlo na napojení solárních článků přímo na baterie elektromobilu. Tím by bylo dosaženo významného milníku v odvětví čistého a ekologického cestování s nulovými emisemi, jak dodal Dr. Bernard Martens, představitel Managementu Audi.
Tato "zelená energie" by byla vyráběna a pomoci speciálních solárních článků, jejichž účinnost přesahuje 25 %, jsou velmi kompaktní, tenké a flexibilní. Navíc by měly dobře zvládat vysoké teploty a fungovat i s omezeným přístupem světla.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?